What's up עסקים וקהילה בעמק חפר

כניסה לחברים רשומים



What's Up ב Facebook

איך נשווק את העסק שלנו באינטרנט?

איך נשווק את העסק שלנו באינטרנט? (הגדל)

ניהול עסק היא משימה מורכבת ואינטנסיבית הדורשת מיומנויות רבות

מצד בעל העסק: ניהול עובדים, ניהול כספים, יכולת תמחור, חוש עסקי

ואולי הכי חשוב – יכולת שיווק ומכירה.

 

אם בעבר התבסס הפרסום של עסקים קטנים על עיתונות ומדיה

מסורתית, בשנים האחרונות, עם פריחת האינטרנט, הפכו אפשרויות

הפרסום למגוונות ויעילות יותר. עם זאת, לכל עסק יש את האופי

הייחודי שלו, קהל היעד והתקציב שונה, לכן חשוב להבדיל בין שלל

הפלטפורמות, חברות הפרסום ואפשרויות ההפצה שעמודות בפניכם.

אם יש לכם עסק ואתם מתלבטים לגבי המסלול השיווקי הכדאי

עבורכם, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם! 

 

אז לפני שניגשים להוציא מאות ואלפי שקלים על פרסומים ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש,

חשוב לעמוד על מספר כללים ולבצע מספר הכנות מקדימות. 

 

מה יהיה תקציב השיווק שלנו? 

ראשית עלינו להחליט על תקציב פרסום מוגדר כמותית. כשניגשים למלאכת השיווק באינטרנט, סוד ההצלחה הוא אפשרות המדידה והחזר ההשקעה שלנו על הוצאות הפרסום (ROI). לכן, חשוב מאוד להגדיר מראש מהו תקציב הפרסום שלנו ולא להוציא מעבר לתקציב שהגדרנו. בסיום הקמפיין נוכל למדוד את התנועה שהגיעה לאתר או לבית העסק בעקבות הפרסום ולהחליט מה יהיה הצעד הבא שלנו. 

 

מיהו קהל היעד שלנו והיכן נמצא אותו? 

לפני השקת קמפיין פרסומי חשוב להגדיר ולאתר מיהו קהל היעד המדויק שלנו, ולא פחות חשוב מכך, היכן נוכל למצוא

את אותו קהל. מומלץ להתחיל בקהל היעד הוותיק והמוכר לנו בבית העסק, לנסות ולאפיין אותו על ידי מאפיינים של גיל, מין,

השכלה, מקום מגורים, תחומי עניין ועוד. כשיהיו לנו מרבית הנתונים הללו, נוכל להחליט בצורה יעילה יותר מה הפלטפורמה

בה נבחר לטובת מסע הפרסום שלנו. 

 

באיזו פלטפורמה שיווקית כדאי לי לבחור? 

אם הגעתם לשלב הזה אז אני די בטוח שכבר קיבלתם הצעות מעשרות חברות שיווק שונות ומשונות.

קידום ופרסום בגוגל, שיווק בפייסבוק, פרסום בפורטלים שונים ומה לא? 

ההמלצה שלי היא לא להתפתות ולהחליט על פלטפורמה שיווקית לפני שבדקתם את כל היתרונות והחסרונות של אותה פלטפורמה.  

הפלטפורמות המובילות כיום בישראל הם פייסבוק וגוגל בכל הקשור לשיווק ופרסום באינטרנט של עסקים קטנים ובינוניים. לכל עסק מתאימה חבילה שיווקית מותאמת לצרכיו ולתקציב העומד לרשותו, לכן אני ממליץ בנוסף להתייעצויות עם אנשי מקצוע, לקבל מספר הצעות מחברות שונות ולערוך השוואות בין מה שמוצע לכם. 

 

באיזה ספק כדאי לי לבחור לשיווק בעסק? 

קיימים מאות ואלפי נותני שירותים בתחום האינטרנט והדיגיטל, החל מבוני אתרים, חברות לקידום אתרים בגוגל, חברות מיתוג ופרסום, אנשי פרסום ברשתות חברתיות ועוד. ההמלצה שלי היא שוב, לקבל הצעות ממספר חברות שונות ולערוך השוואה ביניהן. 

בקשו מספר לקוחות ממליצים וצרו עימם קשר. בידקו מהי חווית השירות אותה הם מקבלים ובחנו את הנכסים

האינטרנטיים שברשותם ואת מה שהם מקבלים בתמורה לכספם. 

 

אז מה זה בכלל פרסום באינטרנט ומה ההיצע הקיים עבורי בתור בעל עסק? 

פרסום או שיווק באינטרנט הוא מושג די גדול ולפעמים קצת מפחיד (-: 

בואו ננסה לפשט אותו ולהסביר בקצרה. כיום בישראל, למעלה מ-70% מהתושבים מעל גיל 12 גולשים באופן פעיל באינטרנט. 

זהו פוטנציאל עצום לכל בית עסק, השאלה הגדולה היא איך מגיעים בדיוק לקהל היעד שלי. 

 

כשמדברים על שיווק ופרסום באינטרנט אנו מכוונים בעיקר לפרסום בשתי פלטפורמות עיקריות: פרסום במנועי חיפוש (גוגל),

ופרסום ברשתות חברתיות (פייסבוק בעיקר). 

 

פרסום במנועי חיפוש 

מנוע חיפוש בישראל היא מילה נרדפת לגוגל. למעלה מ- 90% מהחיפושים בישראל מבוצעים בגוגל, מה שאומר שפוטנציאל השיווק שלנו כבעלי עסקים הוא עצום ובעל פוטנציאל רב. 

בעל עסק המבקש נוכחות במנוע בחיפוש של גוגל יכול לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות: 

פרסום ממומן בגוגל, וקידום אורגני בגוגל. 

 

פרסום ממומן בגוגל 

פרסום ממומן בגוגל מבוסס על מודל פרסום PPC – תשלום לפי קליק. 

בכל פעם שגולש לוחץ על מודעה שלנו, אנו נחויב בסכום כסף מסוים עבור אותו קליק. גובה הסכום תלוי בהמון משתנים ותנאים אך ניתן לומר שהתחרות על אותו ביטוי חיפוש הוא הגורם המשמעותי בקביעת המחיר. 

היתרון בקמפיין ממומן בגוגל הוא הקמה מהירה של מספר שעות ועלייה לאוויר תוך זמן קצר. ניתן להתחיל ולקהל הפניות וכניסות לאתר תוך זמן קצר ולהתחיל לראות תוצאות כבר מהיום הראשון. 

החיסרון הוא כמובן בעלויות גבוהות שמחושבות לכל קליק על אחת המודעות שלנו, חסם שמרחיק לא מעט בעלי עסקים ואתרים מאופציית הפרסום הזו.

 

קידום אתרים אורגני בגוגל 

במסלול זה, אנו רוצים להגיע אל התוצאות "הטבעיות" במנוע החיפוש של גוגל. בכל פעם שמישהו מחפש את השירות שלנו, נניח "פיצה בחדרה" , אנו נרצה שאתר האינטרנט של הפיצירה שלנו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. ככל שנופיע גבוה יותר כך יהיו יותר כניסות לאתר ובתקווה גם הזמנות ורכישות של לקוחות. 

בכדי לקדם את אתר האינטרנט שלכם בצורה אורגנית דרושה עבודה רבה, אתר אינטרנט מתוחזק ופעיל, תוכן עשיר באתר ועוד מגוון צעדים ופעולות. 

ההמלצה למסלול זה היא לשכור שירותים של חברה או איש מקצוע בתחום שייעץ ויבצע עבורכם את העבודה הטכנית (לפחות בשלב הקמת האתר). 

 

פרסום ושיווק ברשתות חברתיות (פייסבוק בעיקר) 

בפייסבוק נמצאים למעלה מ-4.5 מיליון גולשים ישראליים פעילים. זוהי הזדמנות נהדרת עבור בעלי עסקים להגיע אל קהל היעד שלהם בצורה מדויקת ובאמצעות פרסומות מושכות ויצירתיות. 

בכדי לפרסם בפייסבוק אנו נדרשים כמובן להחזיק בפרופיל פייסבוק אישי אשר באמצעותו אנו נקים את הדף העסקי. פרסום ממומן בפייסבוק ניתן לעשות רק באמצעות דף עסקי, חשבון מודעות פעיל ואמצעי תשלום (כרטיס אשראי) בתוקף. 

 

אפשרויות הפילוח בפייסבוק הן מגוונות ויעילות במיוחד, ניתן לבחור את הקהל שלנו לפרסום לפי מיקום גיאוגרפי, מין וגיל, תחומי עניין, ביקור קודם באתר שלנו (רימרקטינג) ועוד. 

כשמפרסמים בפייסבוק מומלץ מאוד להשקיע במיתוג ובנראות של בית העסק שלכם שכן מירב פרסום בפייסבוק מבוסס על ויזואליות וגרפיקה אשר תפקידם למשוך את תשומת ליבו של הגולש. 

גם כאן ההמלצה שלי היא להיעזר באיש מקצוע אשר ינהל את הקמפיינים והאסטרטגיה הפרסומית עבורכם בפייסבוק. חשוב יחד להגדיר כבר בתחילת ההתקשרות את המטרות והיעדים של ההתקשרות ביניכם ולבחון בכל רבעון את קצב ההתקדמות שלכם. 

 

לסיכום: 

שיווק באינטרנט הוא בהחלט אופציה נהדרת לשדרג ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם בהוצאה כספית סבירה ונמוכה. חשוב להגדיר מטרות ויעדים כבר בתחילת התהליך, למדוד את היעילות של האפיק הפרסומי בו בחרתם ולבחור בקפידה את נותני השירותים שלכם בתחום האינטרנט והשיווק. 

 

אני מאחל לכם הצלחה בעסקיכם וכמובן זמין עבורכם לכל שאלה. 

 

כותב המאמר: 

יוסי לוי, מומחה לשיווק דיגיטלי 

מרצה לשיווק ופרסום באינטרנט במכללות ג'ון ברייס, האקר יו ומכללת תל חי. 

ראש מגמת שיווק דיגיטלי במכללת רופין ומנהל הקורס המקיף לשיווק דיגיטלי במכללה. 

בעלים של סוכנות הפרסום קומי טו גו Comi To Go 

לייעוץ והדרכה: 052-6105900 

עבור לתוכן העמוד
עמק חפר | עסקים | קהילה | בילוי ופנאי | עסקים קטנים | בית קפה | מסעדות