יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » יתרונות וחסרונות בבנייה קלה בשנת 2022

יתרונות וחסרונות בבנייה קלה בשנת 2022

בנייה קלה

בנייה קלה – שנקראת גם בנייה מתקדמת ולפעמים גם בנייה ירוקה בזכות היותה ידידותית לסביבה – הופכת מיום ליום לאופציה יותר ויותר רווחת בארץ. בארה"ב ובאירופה כבר משתמשים בשיטה שנים רבות, ולכן יש כבר פרספקטיבה ארוכת טווח, וידועים גם היתרונות וגם החסרונות. בעמוד זה תמצאו סקירה מקיפה של כל המאפיינים, החיוביים והשליליים, וכך תוכלו להחליט באופן מושכל האם לאמץ את הקונספט.

יתרונות בבנייה קלה

היתרון הראשון של הבנייה הקלה הוא קיצור פרק הזמן מרגע שהחלטתם לצאת לדרך ועד לרגע שבו אתם יכולים להתרווח בסלון הבית החדש שלכם. בעידן שבו זמן הוא משאב יקר ערך עד מאוד, וכשלפחות בחלק מהמקרים מי שבונה בית משלם שכירות על מקום המגורים הנוכחי, זהו כמובן יתרון משמעותי.

היתרון השני הוא הידידותיות לסביבה. במאה ה-21 אנשים אחראיים כבר מנסים למזער את הפגיעה שלהם בכדור הארץ, והעדפת בנייה קלה על פני השיטה המסורתית היא בהחלט צעד חשוב בכיוון הנכון. צמצום הפגיעה בכוכב שלנו מושגת בזכות העובדה שחלק גדול מהמלאכה מתבצע במפעל, בתנאים מבוקרים ותוך תשומת לב לפליטת מזהמים. כמו כן נעשה שימוש בחומרים שייצורם מצריך פחות משאבים, ועוד סיבה היא האפשרות לבצע תכנון מדויק שמפחית את צריכת החשמל אחרי הכניסה למבנה.

עוד יתרון שאי אפשר להמעיט בחשיבותו הוא התכנון הגמיש. הרווח שלכם הוא היכולת ליצור בית שמותאם לצרכים שלכם באופן מושלם, בזכות היעדר הצורך בחפירות מורכבות, בעמודי תמיכה וכו'. התכנון מבוצע ע"י אדריכל בעל ניסיון בבנייה ירוקה, והוא גם יעזור לכם ליצור מרחבים שנהנים מאור טבעי בשפע לאורך כל שעות היום, מאקלים נוח גם בלי להשתעבד למזגנים ותנורים, ועוד.

חסרונות בבנייה קלה

לצד היתרונות יש גם חסרונות בבנייה קלה. ראשית, כדי לכלול בבית ממ"ד נדרש תכנון נפרד ובנייה נפרדת בעזרת החומרים ההכרחיים למרחב מוגן עפ"י התקן המחייב. שנית, בנייה לגובה הופכת את הפרויקט למורכב מאוד, כך שלרוב המבנים שנבנים בשיטה זו הם חד קומתיים.

עוד כדאי לציין שיש עדיין ישראלים שנרתעים משיטת הבנייה הקלה. בהתאם ייתכן שאם תרצו למכור את הנכס בזמן הקרוב, הביקוש אליו יהיה נמוך יחסית – אם כי בעתיד היותר רחוק קרוב לוודאי שהקונספט יהפוך למקובל, ואז בזכות היתרונות שלהם, הערך של המבנים החדשניים יהיה דווקא גבוה יותר.

כדאי או לא כדאי?

דגש נוסף לגבי בנייה קלה הוא שלא כל איש מקצוע יודע להוביל פרויקט כזה. למעשה נכון להיום יש מעט מאוד חברות ישראליות שיכולות להבטיח לכם מבנה מושלם עבורכם – להבטיח וגם לקיים. מצד אחד זהו חיסרון, ומצד שני גם יתרון: כשאתם בוחרים נכון, אתם מקבלים שירותי תכנון והקמה ברמה גבוהה במיוחד, ויכולים לממש את מלוא הפוטנציאל של שיטת הבנייה הקלה.