יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח אורתוכירורגי – מחיר ועלויות בישראל

ניתוח אורתוכירורגי – מחיר ועלויות בישראל

ניתוחים פלסטיים במרכז

ניתוחים אורתוכירורגיים, שנקראים גם ניתוחים אורתוגנטיים, הם הליכים כירורגיים שמתקנים את מיקום הלסתות לצורך טיפול בא-סימטריה בפנים. מטרה נוספת שעבורה מתבצעים ניתוחים אלה היא תיקון של סגר לקוי במקרים שבהם הליך אורתודנטי, כלומר יישור שיניים, לא יספק את המענה הדרוש. באופן טבעי כל אדם שמומלץ לו לעבור ניתוח אורתוכירורגי משקלל בהחלטה גם את העלות הכספית – ובעמוד זה תמצאו מידע על מחירי הניתוחים האורתוכירורגים.

ניתוח אורתוכירורגי כחלק תהליך מקיף

במרבית המקרים ניתוח אורתוכירורגי הוא חלק מתהליך מקיף יותר. בשלב הראשון יתבצע יישור שיניים. שלב זה אורך מספר חודשים. השלב הבא הוא הניתוח עצמו. במהלך הניתוח כירורג פה ולסת מיומן ממקם מחדש את הלסתות ומקבע אותן באמצעות פלטות וברגים. לאחר ההחלמה מהניתוח עוברים לשלב האחרון בתהליך שמספק תועלת רבה הן אסתטית והן תפקודית – יישור שיניים סופי, על סמך המיקומים החדשים של הלסתות.

בהתאם כשמומלץ ניתוח אורתוכירורגי מחיר התהליך כולל גם את יישורי השיניים, ולכן ההתייחסות היא לעלות הכוללת.

כיצד נקבע מחיר ניתוח אורתוכירורגי?

מחיר ניתוח אורתוכירורגי מושפע ממספר גורמים. ראשית מתבצעות בדיקות מדוקדקות, גם כדי לוודא שאכן כדאי לעבור את הניתוח, ובעיקר על-מנת לתכנן אותו באופן המדויק ביותר. לבדיקות אלה יש כמובן עלות מסוימת. לאחר מכן ישנו התשלום עבור הליך יישור השיניים הראשוני, תשלום עבור הניתוח ותשלום עבור יישור השיניים הסופי.

במידה ונדרש אשפוז אחרי ניתוח אורתוכירורגי, יש לצרף לעלות גם את התשלום עבור האשפוז. מאחר שישנן סיבות שונות המובילות לצורך בתהליך זה, ובהן למשל היפרפלזיה קונדילרית, וכמו כן ישנם הבדלים בין היקף הטיפול הנדרש עבור כל אדם, יש גם הבדלים במחירי הניתוחים האורתוכירורגיים. על-מנת לקבל הצעת מחיר ספציפית יש להגיע למרפאה שעובדים בה מומחים לפה ולסת, וקרוב לוודאי שיידרש גם צילום רנטגן של הפה לפני שניתן יהיה להמליץ על תוכנית טיפול ולהצמיד לה תג מחיר.

התועלת הגבוהה של ניתוחים אורתוכירורגיים

כשאדם שוקל לעבור ניתוח אורתוכירורגי מחיר התהליך הוא כאמור מרכיב בעל חשיבות בלתי מבוטלת בהחלטה. הדבר מובן לחלוטין, לנוכח המציאות הכלכלית המורכבת והצורך לממן הוצאות רבות ולא "רק" הליכים רפואיים. יחד עם זאת חשוב לזכור שהמבחן הנכון הוא מבחן העלות מול התועלת, וכשעל הפרק ניתוח למיקום מחדש של הלסתות, התועלת גבוהה מאוד.

ניתוחים אורתוכירורגיים מספקים מענה אפקטיבי לקשיים בלעיסה, לבעיות דיבור עקב המנשך הלא תקין, לחשיפת חניכיים, לכאבים כרוניים במפרק הלסת עקב המיקום הלא נכון, לבעיות אסתטיות ובפרט חוסר סימטריה בפנים וכתוצאה מכך גם לפגיעה בדימוי העצמי.

תועלת חשובה נוספת היא פתרון בעיות נשימה, לרבות דום נשימה תוך כדי נשימה על רקע חסימתי. כשלוקחים בחשבון את כל התועלות המשמעותיות, כדאי כמובן לשלם את המחיר עבור הניתוח. עוד חשוב להדגיש בהקשר זה כי לניסיון ולבקיאות המקצועית של המומחה לכירורגיית פה ולסת שמוביל את התהליך ומבצע את הפעולות הכירורגיות הנדרשות יש חשיבות רבה מבחינת איכות התוצאות, ולכן מומלץ להעדיף מומחים מנוסים ולא לחפש הצעה זולה (שעלולה לעלות ביוקר).