יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » החלקת שיער בזמן הריון – מה הדרך הבטוחה וממה חשוב להזהר?

החלקת שיער בזמן הריון – מה הדרך הבטוחה וממה חשוב להזהר?

שיער חלק של אישה בהיריון

החלקת שיער בזמן הריון: הריון – כל הריון, בין אם ראשון ובין אם כבר יש מספר ילדים במשפחה – הוא תקופה מרגשת להפליא עבור כל אישה. לצד מנעד הרגשות הרחב, לפעמים אפילו מאוד רחב ולא פחות מכך, עוצמתי, חוות נשים הרות גם שינויים פיזיים משמעותיים ובנוסף מתחדדת הרגישות לשימוש בחומרים שונים ולביצוע פעולות שקודם להריון ניתן היה לבצע ללא כל חשש. כך למשל מוטב לא לרחוץ באמבטיה חמה מדי במהלך השליש הראשון של ההיריון וכן יש להימנע מפעילות אירובית אינטנסיבית יתר על המידה. מצד שני, התמורות הבולטות במראה החיצוני מעצימות אצל נשים רבות את הרצון לטפח את עצמן, ובהתאם מתעוררת השאלה מה מותר לבצע במהלך 9 החודשים המרגשים אשר עלולים להיות גם קשים, ועל מה יש לוותר בפרק זמן זה. בפרט כדאי לדעת אילו החלקות שיער ניתן לבצע בהריון, ואילו לא.

ממה חשוב להיזהר בזמן הריון?

כאמור במהלך הריון מתחזק מאוד הרצון של האישה לטפח את עצמה – סיבה אחת היא על-מנת לשמר חזות חיצונית שובת לב גם כשהגוף משתנה במידה ניכרת, סיבה שנייה היא הרצון המובן של האישה לדאוג גם לעצמה ולא רק לעובר המתפתח (שהרי בסופו של דבר אמא מרוצה היא גם אמא טובה יותר, בכל שלבי ההתפתחות של התינוק) ועוד סיבה היא השאיפה למצות את התקופה שבה ממילא הנשיות מתפרצת במלוא עוזה.

יחד עם זאת חשוב מאוד להבין שישנם דברים שמסכנים את העובר. כפי שלמשל יש להימנע מאכילת דגים לא מבושלים בגלל שהם עלולים להכיל חיידק מסוכן בשם ליסטריה מונוציטוגנס (ולמעשה יש הממליצים לוותר על דגים באופן כללי, עקב החשש להימצאות כספית שמזיקה למערכת העצבים), כך ישנן החלקות שיער שאינן מתאימות לאישה הרה.

סוג אחד של החלקת שיער ממנו יש להיזהר הוא החלקה ברזילאית. למעשה החלקת שיער ברזילאית אינה מומלצת לכלל הנשים ולא רק לאלה ההרות. הסיבה לכך היא שבהחלקה זו נעשה שימוש בחומר כימי חזק מאוד בשם פורמלדאהיד. לפורמלדאהיד, שנקרא גם פורמלין, יכולות שימור גבוהות כך שהוא שומר על השיער חלק לאורך זמן ועל כן בעבר שיטת החלקה זו הייתה פופולרית מאוד – אבל כיום כבר ידוע שהאדים שפולט חומר זה מזיקים לעור ולמערכת הנשימה, עלולים להוביל להתפרצויות של אסתמה, לגרום לגירויים בעיניים, ליצור קשיי נשימה ובמקרים קשים אף להגדיל את הסיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן!

בהתאם החלקה ברזילאית אסורה למעשה לביצוע, ובוודאי שנשים הרות, שנמצאות ממילא בתקופה רגישה ובנוסף אחראיות גם על עובר זעיר שמתפתח בתוך גופן, חייבות להימנע מכך.

חומר אחר מאותה משפחת חומרים שעלולים להיות מזיקים מאוד, ובפרט לנשים בהריון, הוא מתיל גליקול. בהתאם ההמלצה לנשים שמעוניינות לעבור החלקת שיער בזמן הריון היא להגיע למעצב שיער בעל יושרה מלאה, ולעבור איתו על רשימת המרכיבים בחומר המשמש להחלקה, כך שניתן יהיה לדעת בוודאות שאין בו פוטנציאל לפגיעה, לא באם ולא בעובר.

החלקה יפנית – בטוחה לחלוטין גם לנשים הרות

החלקה יפנית היא אופציה פופולרית ומומלצת באופן כללי, ובפרט היא מהווה את התשובה הנכונה לשאלה איזו החלקת שיער כדאי לבצע בזמן הריון.

יתרון אחד של ההחלקה היפנית הוא שהחומר נמרח רק על השערות ולא על הקרקפת. למעשה נשמר מרווח של כסנטימטר אחד, ובהיעדר מגע ישיר בין החומר שמשמש לשינוי מבנה השערה ולהחלקתה ובין העור של האישה ההרה, אין סיכון שאותו חומר יגיע אל מחזור הדם או אל העובר.

בנוסף החומר שאיתו מבצעים החלקה יפנית נמצא כבטוח לחלוטין, גם עבור נשים בזמן הריון שכאמור מתאפיינות ברגישות יתרה, ונמנעות מלבצע פעולות שנשים אחרות כן יכולות לבצע ללא חשש. כמובן שאין להסתמך רק על השם "החלקה יפנית" ויש לוודא עם מעצב השיער כי החומר שיהפוך את השיער שלך לחלק ויקנה לך את המראה הנחשק לא כולל רכיבים מסוכנים.

עוד כדאי לדעת כי החלקה יפנית מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים לא רק עבור הנשים ההרות אלא לכל מי שמבקשת שיער חלק. ראשית, התוצאות של שיטת החלקה זו מרשימות במיוחד. שנית, השיער נותר חלק למשך פרק זמן משמעותי של חצי שנה עד שנה, כך שאם למשל תעברי את הטיפול אצל איש מקצוע מיומן ומנוסה בסביבות החודש השלישי או הרביעי, מובטח לך המראה הרצוי עד לתום ההריון ולמעשה גם במשך השבועות הראשונים אחרי הלידה, שבהם מטבע הדברים לא קל למצוא זמן להגיע למספרה.