יום חמישי
18th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » קבלן חשמל רשום – כל המידע מהרשמה לפנקס הקבלנים, איתור והסמכה

קבלן חשמל רשום – כל המידע מהרשמה לפנקס הקבלנים, איתור והסמכה

יתרונות בנייה מתקדמת 2022

התנהלות עם חשמל מחייבת מיומנות גבוהה, ולא פחות חשוב – היכרות עם כל תקנות הבטיחות והגיהות הרלוונטיות. בהתאם יותר ויותר אנשים שזקוקים לשירותיו של קבלן חשמל מחפשים אותו בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. בנוסף, במכרזים שמפרסמים משרדים ממשלתיים וחברות ממשלתיות רק קבלנים רשומים רשאים להגיש הצעות – כך כדאי לכל איש מקצוע שעוסק בתחום ועומד בקריטריונים להגיש בקשה לרישום בפנקס הנ"ל. בעמוד זה תמצאו מידע אודות פנקס הקבלנים, תהליך הרישום אליו והדרכים למצוא בו קבלן חשמל רשום.

מהו פנקס הקבלנים ומהם הענפים הרלוונטיים לקבלני חשמל?

פנקס הקבלנים הוא רשימה של כל אנשי המקצוע וחברות, בכל הענפים שמבוצעות בהם עבודות הנדסה בנאיות, שנבחנו ע"י רשם הקבלנים ונמצאו מתאימים (על סמך קריטריונים שמפורטים בפסקה הבאה).

בהתאם קבלן חשמל רשום הוא איש מקצוע שמופיע בפנקס הנ"ל, באחד משני הענפים הבאים:

ענף 160 – חשמלאות ותקשורת במבנים.

ענף 270 – קווי חשמל (צנרת וכבלים) ומערכות תאורת כבישים ורחובות.

כשמחפשים איש מקצוע לטובת עבודות חשמל במבנה, הענף הרלוונטי הוא מן הסתם 160, ואילו קבלני חשמל רשומים בענף 270 הם אלה המתאימים לעבודות חוץ שמצריכות ידע וכישורים אחרים.

עוד כדאי לדעת לגבי פנקס הקבלנים שכל קבלן מופיע בו עם סיווג. הסיווג ההתחלתי, 1, מאפשר לקבלן הרשום לבצע עבודות בהיקף של עד 1,627,000 ש"ח. קבלן חשמל רשום סוג 2 מורשה לקחת על עצמו פרויקטים בהיקף של 3,258,000 ש"ח, עבור סוג 3 המקסימום הוא 6,513,000 ש"ח, העלאת הסיווג ל-4 מאפשרת לבצע פרויקטים של עד 13,029,000 ש"ח ואילו קבלנים סוג 5 לא מוגבלים כלל.

קבלן חשמל לא רשום, אגב, יכול על-פי חוק לבצע עבודות בהיקף של 47,255 ש"ח לכל היותר – סיבה טובה לעבור את תהליך הרישום.

איך הופכים לקבלן חשמל רשום?

על-מנת לזכות בסטטוס הנחשק של קבלן חשמל רשום נדרש ניסיון של לפחות 5 שנים בעבודה בפועל בתחום. רשם הקבלנים שבמשרד השיכון דורש לראות הוכחות לניסיון זה – חשבוניות מס, הזמנות עבודה, דיווחי מעסיקים לביטוח לאומי וכו'. כמו כן יש צורך בהכשרה מקצועית מתאימה. בהקשר זה כדאי לדעת שבענפים אחרים ובהם למשל תחום השיפוצים רשם הקבלנים כבר יצר מבחני הסמכה ייעודיים – וייתכן שבעתיד גם קבלני חשמל יידרשו לעבור מבחן בקיאות.

עוד תנאי הכרחי הוא עבר פלילי ללא הרשעות בעבירות הקשורות לעיסוק המקצועי, אלא אם כן חלפו 3 שנים או יותר ממועד ריצוי העונש. קבלן חשמל פושט רגל לא יכול להיכלל בפנקס הקבלנים, אלא אם כן מדובר בפירוק מרצון.

איך לאתר קבלני חשמל רשומים?

אם אתם לקוחות פרטיים או גופים עסקיים שזקוקים לשירות של חשמלאי עבור פרויקט משמעותי, תוכלו למצוא רשימה של אנשי מקצוע רלוונטיים באתר של משרד השיכון – בחלק של פנקס הקבלנים.

הפנקס שמפורסם באתר כמובן מעודכן, וכולל מנוע חיפוש. תוכלו להקליד את מספר הענף הרלוונטי (160 או 270, בהתאם לצורך הספציפי שלכם), וכן לפלח את התוצאות בהתאם לסיווג של הקבלנים ו/או לישוב שבו הם רשומים.

דרך נוספת היא לבחון האם קבלן חשמל ספציפי רשום בפנקס. לכל קבלן חשמל רשום יש מספר רישיון, ועליו לספק אותו לכל לקוח שמבקש לדעת מהו.