שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » פרגולות עץ לבית: המדריך המלא

פרגולות עץ לבית: המדריך המלא

פרגולת עץ לבית

פרגולות עץ לבית נפוצות עוד מימי הביניים. כיום, ניתן לראות אותן כמעט בכל בית בישראל. הן הפכו לפופולריות במיוחד בשנים האחרונות. מעבר למראה המרשים שלהן, הן גם מאוד פונקציוניליות. פרגולות עץ הן אחד מפתרונות ההצללה המובילים ביותר בשוק הישראלי. ברוב ימי השנה מזג האוויר הוא קיצי וחמים והפרגולה מעניקה צל ומקררת את האיזור. בניית פרגולות עץ לבית יכולה להיות מאוד פונקציונלית גם בחורף. היא עוזרת להגן על החלל ורהיטי הגן מפני הגשם והצפות. מסיבות אלו, הרבה אנשים בוחרים להתקין בחצרות ומרפסות הבתים שלהם פרגולות עץ.

אז מה צריך לדעת לפני שבונים פרגולות עץ לבית?

ובכן, במידה והחלטתם לבנות את הפרגולה בעצמכם, יש כמה דברים שצריך לעשות ולקחת בחשבון. החליטו אם התהליך שווה את המאמץ שלכם, או אם הייתם מעדיפים שבעל מקצוע מומחה יבצע את העבודה במקומכם. עם בעל מקצוע בתחום תוכלו לוודא שאתם מקבלים את התוצר המוגמר האיכותי והעמיד ביותר. אם בכל זאת התעקשתם לעשות זאת בעצמכם, כדאי שתעשו זאת נכון. אז מה בדיוק צריך לדעת לפני שבונים פרגולות עץ לבית?

תכנון נכון של פרגולות עץ לבית

לפני הכל, תכננו את תהליך הבנייה בצורה נכונה ומחושבת. ערכו מדידות ובדקו את הגודל שאתם רוצים בו הפרגולה שלכם תהיה, יחד עם המיקום המדוייק שלה. בנוסף, חשוב מאוד לתכנן מראש ולהביא את כל מה שתצטרכו על מנת לבנות את פרגולת העץ שלכם. וודאו שיש לכם את כל חומרי הגלם הדרושים לפרויקט. למשל, לוחות עץ, מסמרים, ברגים, וכן הלאה. כמו כן, תצטרכו גם כמובן את כלי העבודה הרלוונטיים. מסור, פטיש, מקדחה וכדומה.

בחרו בחומרי גלם איכותיים

כאשר אתם בוחרים את חומרי הגלם שלכם, מומלץ להשתמש בלוחות עץ איכותיים ועמידים, העשויים מעץ איכותי, שרכשתם מספק אמין. כך תוכלו להיות בטוחים שהפרגולה שלכם תהיה כמה שיותר עמידה, לאורך זמן רב יותר. בנוסף לכך, וודאו שיש לכם כלי עבודה איכותיים ומתאימים לפני שאתם יוצאים לדרך.

השיגו את האישורים לבנייה

לאחר שתכננתם ובחרתם את חומרי הגלם שלכם, חשוב מאוד שתשיגו את אישורי הבנייה הדרושים. אתם יכולים לעשות זאת על ידי הודעה למועצה המקומית שלכם על התכנון של בניית פרגולת עץ לבית, ולהשיג אישור מהנדס. הגורמים הרלוונטיים יעבירו לכם את כל המסמכים הדרושים ויכווינו אתכם לאורך התהליך הבירוקרטי. לאחר שסיימתם עם זה – אתם מוכנים להתחיל לבנות.

כיצד בונים פרגולות עץ לבית?

בעיקרון, התהליך מורכב מכמה שלבים עיקריים. לפני הכל, אחרי שמדדתם את השטח שעליו אתם עומדים לבנות את הפרגולה, צריך להניח את היסודות. זה נעשה על ידי חפירה של בורות באדמה בעומק רגל. את הבורות ממלאים בבטון ומכניסים אליהם את תושבות הברזל. הן ישמשו כבסיסים לעמודי הפרגולה. ישרו את הבטון ותנו לו להתייבש לפחות 24 שעות. לאחר מכן, הרכיבו את קורות העץ שלכם לתוך התושבות באופן מדויק. צרו גג וקורות להרכבת הגג, תוך קידוח והברגת הקורות בקצוות שלהן. את הקורות מחברים לתושבות משני הצדדים בעזרת ברגים. ועכשיו, בשלב האחרון, הרכיבו את הגג שאתם רוצים. אפשר להשתמש ביריעת במבוק, סנטף או קורות עץ לגג. הצמידו היטב, וודאו שהכל יציב – וזהו! פרגולת העץ שלכם מוכנה!