שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אוכל » כל מה שרציתם לדעת על שמן אורגנו

כל מה שרציתם לדעת על שמן אורגנו

שמן אורגנו

התכונות המופלאות של הקרבקרול והתימול

אורגנו – שבעברית נקרא אזובית פשוטה – הינו שיח רב-שנתי שצומח במקומות רבים באגן הים התיכון ובפרט במקומות גבוהים בטורקיה, איטליה ויוון (וזהו גם מקור שמו הלועזי: ביוונית orus פירושו הר ו-ganus פירושו שמחה). כמו כן ניתן למצוא את השיח בעל הפרחים הסגולים הארומטיים בחצי האי הבלקני ובמערב אסיה.

הסגולות הרפואיות של האורגנו היו ידועות כבר ביוון העתיקה, שם השתמשו בצמח כדי לטפל בכאבי שרירים ופצעים שונים. ברפואה הסינית נעזרים באורגנו כדי להוריד חום גבוה, להקל על כאבים ולעזור למי שסובל משלשולים, גרד בעור או הקאות, וישנם גם מחקרים מדעיים שונים על פיהם ניתן לקבוע כי לשמן אורגנו יכולות אפקטיביות מאוד ובפרט במלחמה בהליקובקטר פילורי – אחד החיידקים היותר אלימים הקיימים בעולם.

מי שנותן לשמן האורגנו את היכולות המרשימות שלו הם שני מרכיבים פעילים הנקראים קרבקרול ותימול. הקרבקרול והתימול נמצאים בצמח על מנת להגן עליו ממזיקים שונים, ומאחר שהם רבי עוצמה נחשב האורגנו אחד הצמחים היותר מוגנים בטבע וגם אנחנו בני האדם רתמנו אותם לתועלתנו.

התימול (Thymol) נחשב לאחד מקוטלי החיידקים החזקים ביותר שיש ובנוסף הוא מסייע לשחרר ליחה אשר מצטברת במערכת הנשימה (ובהתאם הוא משמש להקלה על שיעול). הקרבקרול (Carvacrol) הוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות רבות עוצמה – וביחד עם התימול הם מסייעים לטיפול במצוקות רפואיות רבות.

באילו מקרים כדאי להשתמש בשמן אורגנו?

שמן אורגנו, ובפרט כשמדובר בשמן איכותי דוגמת זה של נוטרי-די, מומלץ לשימוש במקרים הבאים:

  • מחלות שונות של מערכת הנשימה
  • בעיות הקשורות למערכת העיכול ובפרט שלשולים, גזים וקלקולי קיבה
  • חום גבוה
  • צהבת
  • דלקות גרון
  • קנדידה
  • זיהומים בעור
  • שיעול וליחה רבה
  • כאבי מפרקים או שרירים

באופן כללי כאמור ניחן שמן האורגנו (בזכות התימול והקרבקרול) ביכולות גבוהות כנגד זיהומים, חיידקים שונים (כולל ההליקובקטר פילורי שגורם לבעיות עיכול קשות ואף מגביר את הסיכון ללקות בסרטן הקיבה), פטריות וטפילים.

למה חשוב לבחור שמן אורגנו איכותי?

מיצוי השמן מצמח האורגנו מבוסס על זיקוק בקיטור, ואם הוא לא מבוצע באופן המדויק ביותר שיש איכות השמן נפגמת. בהתאם, על מנת ליהנות מכל היכולות הרבות של שמן האורגנו חשוב להקפיד ולהשתמש אך ורק בשמן איכותי דוגמת זה של נוטרי-די, כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי השמן האתרי אותו אתם צורכים אכן מכיל מיצוי אופטימלי של התימול והקרבקרול.

עוד כדאי לדעת כי מי שרוכש את שמן האורגנו האיכותי של נוטרי-די מ"טבע בריא" נהנה ממחיר אטרקטיבי, תאריך תפוגה של לפחות עוד שנה ואפשרות להחזיר את השמן אם הוא מתחרט (בכפוף לתקנון).