שבת
27th יולי 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי מומלץ – מבחר קורקינטים חשמליים הכי מומלצים

קורקינט חשמלי מומלץ – מבחר קורקינטים חשמליים הכי מומלצים

קורקינטים חשמליים מומלצים בשנת 2022

אחת המגמות המובהקות במאה ה-21 היא שאנחנו רוצים מוצרים פרקטיים מאוד – אבל גם ליהנות מהשימוש בהם. הקורקינט החשמלי הוא דוגמה מצוינת לכך: מחיר נמוך, עלות נסיעה אפסית, אין צורך בטסט כדי להתנייד בעזרתו אלא בתיאוריה בלבד (נכון ליולי 2019), אפשר להגיע איתו בזריזות לכל מקום בלי להיתקע בפקקים ובלי חיפושי חנייה מייגעים – ובנוסף לכל היתרונות הפונקציונליים פשוט כיף לרכב עליו.

כל היתרונות הנ”ל יצרו ביקוש נרחב לכלי הרכב קל המשקל והזול, ועם הגידול בביקוש התרחב גם ההיצע – וכדאי להכיר את האפשרויות הקיימות כדי לבחור נכון את הקורקינט האופטימלי לצרכים שלכם.

קורקינט חשמלי למבוגרים

כשהם רק התחילו להופיע בכבישים ובשבילי האופניים, ניתן היה לראות על הקורקינטים החשמליים בעיקר רוכבים צעירים ואפילו מאוד. אבל ככל שהמודעות לכדאיות של השימוש בכלי הרכב הפרקטי והכיפי עלתה, כך עלה גם הגיל של הרוכבים – והיום תוכלו למצוא גם מבוגרים רבים שמאסו בפקקים (ואולי גם רוצים להרגיש שוב צעירים, תחושה שהיא כמובן יקרת ערך מאוד).

כשמחפשים קורקינט חשמלי למבוגרים הדגשים העיקריים הם צמיגים איכותיים (גומי ולא פלסטיק, ושל חברה רצינית) ומשטח עמידה רחב יחסית – כדי להבטיח מקסימום יציבות. כמו כן מומלץ להעדיף דגמים עם כידון מתכוונן, כדי שתוכלו לרכב בנוחות ולא לגרום לעצמכם לכאבי גב.

אופציה נוספת היא קורקינט עם 3 גלגלים – Hyperider מציעה תלת-גלגל מדגם MUVe V2 כשהגלגל הנוסף תורם כמובן להגברת היציבות למקסימום האפשרי. זהו מתקפל עם סוללה של 48 וולט ו-11.4 אמפר, והמשקל שלו הוא 19 ק”ג.

האם כדאי קורקינט מתקפל

כשמחפשים קורקינט חשמלי מומלץ לבחון את סוגיית הקיפול.

באופן עקרוני הדגמים המתקפלים הם תמיד נוחים יותר לשימוש ובעיקר לאחסון בכל מקום (למשל במשרד, וגם כשחוזרים הביתה). למי שהיומיום שלו כולל שילוב בין נסיעה בתחבורה ציבורית לבין רכיבה על הקורקינט הממונע כדאי במיוחד להעדיף קורקינטים מתקפלים – דוגמה לדגם מתקפל בקלות, כולל ביד אחת בלבד, ועם מנגנון נעילה חכם היא G3.1 של של איזיבייק. ה-G3.1 מגיע עם 4 סוגי סוללות אפשריים (3 מהן של 48 וולט ואחת 36 וולט) ומציע בחירה גם בין בורד רחב לבורד רגיל. הצמיגים הם של CST – צמיגים רחבים ועמידים מאוד, המעצורים של TEKTRO וגם העיצוב שלו מרשים.

הפרמטרים העיקריים לבחירה

כשבוחרים קורקינט חשמלי מומלץ להתייחס בעיקר לסוללה, לבלמים ולמשקל.

  • סוללה – ישנן 3 דרגות מתח (24V, 36V ו-48V) ועוד נתון משמעותי הוא הקיבולת. יחידת המידה היא אמפר שעה, וככל שהסוללה חזקה יותר מבחינה זו כך מתארך טווח הנסיעה. דוגמה לסוללה עוצמתית במיוחד היא זו של ה-Go Wheels – סוללת ליתיום יון עם 48 וולט ו-15 אמפר שעה, שמאפשרים טווח רכיבה של 45 ק”מ.
  • בלמים – כשקוטר הצמיגים גדול מ-12 אינץ’ בדרך כלל יהיו בלמי V, אבל באופן כללי האופציה הנפוצה היא בלמי דיסק, ורצוי שבשני הגלגלים יהיו בלמים מסוג זה.
  • משקל – ככל שהקורקינט החשמלי קל יותר כך נוח יותר לסחוב אותו כשמגיעים ליעד. זהו פרמטר חשוב למי שלמשל גר בקומה שלישית בבניין בלי מעלית. דגם אופטימלי מבחינה זו הוא Master S2 של סמארט בייק שמשקלו 10 ק”ג בלבד. עוד כדאי לדעת לגבי ה-Master S2 הוא שטווח הנסיעה שלו הוא 20 ק”מ, בגלגל הקדמי ישנו בלם מגנטי אלקטרוני ובאחורי בלם חירום, וכמו כן ישנו מנגנון קיפול נוח מאוד.