יום חמישי
18th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » אופניים חשמליים מומלצים – איך למצוא את האופניים שמתאימים לכם?

אופניים חשמליים מומלצים – איך למצוא את האופניים שמתאימים לכם?

אופניים חשמליים מודרניים

ישראל היא מדינה אידיאלית לרכיבה על אופניים חשמליים: מזג האוויר מתאים גם לשימוש בדו-גלגלי ואין צורך ברכב בעל גג, הכבישים לא קופאים ולא מתמלאים שלג, התחבורה הציבורית מקרטעת ולא מתאימה למדינה מפותחת במאה ה-21 כך שישנו צורך בתחליפים יעילים, המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה גבוהה יחסית – ובנוסף לכל הנ"ל אנחנו הישראלים אוהבים לאמץ אופציות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות, כך שאין פלא שכל כך הרבה זוגות אופניים עם מנוע נעים בכבישים ובשבילים הייעודיים.

אופניים חשמליים קלים – כדי שלא תצטרכו להתאמץ באף מצב

אחד היתרונות המשמעותיים של אופניים חשמליים הוא שהם מאפשרים לנו לא להתאמץ – לא צריך להתאמץ לדווש, לא צריך להתאמץ לחפש חנייה ולא צריך להתאמץ לחפש מסלול לא פקוק. כדי שעיקרון המינימום מאמץ יתפוס גם אחרי שאנחנו יורדים מהאופניים ורוצים לקחת אותם איתנו (למשל הביתה, ובמיוחד אם אין מעלית בבניין שבו אנחנו גרים), כדאי כן להתאמץ בשלב החיפושים אחרי אופניים חשמליים מומלצים ולמצוא דגם שמתאים לנו מכל האספקטים ובנוסף הוא קל משקל.

המלצה זו תקפה בעיקר למי שקשה לו לסחוב משקלים כבדים, כך שעבורו אופניים ששוקלים 20 ק"ג או יותר עלולים להיות משא כבד והסחיבה שלהם עלולה להשכיח ממנו את כל ההנאה במהלך הרכיבה. Cycoo Pixie הוא דוגמה לדגם ששוקל רק 17 ק"ג ובכל זאת מספק ביצועים מרשימים מאוד.

אופניים חשמליים מתקפלים – כדי שאפשר יהיה לקחת אותם לכל מקום

קטגוריה נוספת היא אופניים חשמליים מומלצים לשימוש אורבני מגוון – אם אתם גם רוצים לקחת את הילד לגן, גם להיכנס עם האופניים למשרד בלי טיפת זיעה ובלי לחשוש שהאופניים יהוו מטרד, גם לעלות איתם לרכבת בכל שעות היממה כולל שעות העומס, הפתרון בשבילכם הוא אופניים חשמליים מתקפלים.

רצוי לבחון את מנגנון הקיפול ולוודא שהוא יעיל ואינטואיטיבי כך שלא תידרשו לבזבז זמן יקר על סגירת ופתיחת האופניים, ואם אתם מחפשים דגם מומלץ באמת, כזה שלא מתפשר גם על רמת ביצועים גבוהה במיוחד, לכו על הג'אגר שטראסה 48.

אופניים חשמליים גדולים – כדי לעבור כל מרחק בשיא הנוחות

למי שמבחינתו אופניים חשמליים הם פשוט כלי רכב לכל דבר, כזה שאמור לעבור מדי יום מרחקים משמעותיים, מומלץ לא להתפשר על הגודל של האופניים, גם על חשבון המשקל.

רק אופניים מסיביים יבטיחו אחיזת כביש מיטבית ויציבות מקסימלית לאורך כל הדרך ובכל תוואי כביש, ובהתאם חוויית רכיבה נוחה ונעימה גם אחרי קילומטרים רבים.

דוגמה לאופניים חשמליים גדולים ומרשימים, גם ביופי וגם בביצועים, היא Jager Fat Bike, וכמובן שישנן עוד אופציות מומלצות למי שמחפש כלי רכב עוצמתי שבנוסף גם לא מזהם את הסביבה ולא זקוק לדלק יקר.

איך תוכלו להיות בטוחים שמצאתם אופניים שמתאימים לכם?

כדי שבכל מקרה תוכלו למצוא אופניים חשמליים מומלצים שמתאימים בדיוק לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם, כדאי להגיע לחנות אופניים שמחזיקה במגוון רחב במיוחד של דגמים, ובנוסף צוות העובדים מתאפיין גם במקצועיות וגם ברצון אמיתי לעזור, כך שהוא עוזר לכל אחד ולכל אחת למצוא את הדגם האופטימלי עבורם.

אופניים חשמליים הם במידה רבה כמו סמארטפון: הם הופכים את החיינו שלנו לנוחים יותר, הרבה יותר, ובמקביל גם למהנים יותר; לפעמים קצת קשה לנו להאמין, אבל עד לפני כמה שנים בכלל לא יכולנו לרכב על אופניים עם מנוע או להחזיק ביד מחשב עוצמתי בתוך מכשיר קטן; שיעור החדירה בארץ של שני המוצרים המתקדמים הוא מהגבוהים בעולם; וכל הזמן צצים דגמים חדשים שמחייבים את מי שרוצה באמת ליהנות מכל היתרונות של האופניים החשמליים (או הסמארטפון) לעקוב אחרי ההתפתחויות כדי לדעת מה הדגם שהכי מתאים לו ולצרכים שלו.

ואכן זהו המפתח לקנייה משתלמת באמת של אופניים שמגיעים ל-25 קמ"ש בלי שנתאמץ ומאפשרים לנו לרכב כמה עשרות קילומטרים בלי הפסקה: הבנה של הצרכים הספציפיים שלנו, ועל סמך האפיון הנ"ל חיפוש אופניים מומלצים.

למי כדאי לחפש אופניים קלי משקל?

רוב הזמן האופניים הם אלה שסוחבים את המשקל שלנו, ובזכות המנוע עושים זאת בקלילות ולאורך קילומטרים רבים מבלי שאנחנו בכלל נצטרך להתאמץ – באופן טבעי אנחנו לא רוצים להתאמץ גם כשאנחנו יורדים מהאופניים וצריכים לסחוב אותם.

בפרט חשוב המשקל של האופניים למי שלמשל גר בקומה שלישית או רביעית בבניין בלי מעלית ומוצא עצמו בסוף כל יום נושא את האופניים החשמליים איתו במדרגות. ההמלצה לחפש אופניים עם מנוע שהמשקל שלהם קל יחסית תקפה גם לאנשים – נשים אבל גם גברים – שקשה להם להרים משקלים משמעותיים.

כמובן שלא כדאי להתפשר על האיכות של האופניים, אבל כדאי לזכור שיש דגמים שהמשקל שלהם הוא סביב ה-15 ק"ג ויש דגמים שמגיעים ל-25 ק"ג ואף יותר, כך שמדובר במנעד רחב של אפשרויות ואפשר למצוא גם דגמים קלי משקל שיספקו את כל הצרכים שלכם. דוגמה לדגם שכזה היא ה-PIXIE של המותג היפני CYCOO.

איזה סוג אופניים חשמליים מומלץ למי שעובר קילומטרים רבים כל יום?

למי שגומא מדי יום קילומטרים רבים ההמלצה החשובה ביותר היא לא להתפשר על חוויית הרכיבה – אלא להעדיף אופניים גדולים, עם אחיזת כביש איתנה, שיכוך זעזועים אפקטיבי ועמידות גבוהה כך שגם אחרי ימים אינטנסיביים רבים הם עדיין יפגינו ביצועים מרשימים.

במקרים אלה מוטב לוותר על הקיפול ואפילו לקנות דגם שאינו קל משקל במיוחד. כדאי לזכור שאחרי רכיבה אינטנסיבית וארוכה הגוף מרגיש כל מהמורה וגם האופניים עלולים להיות פגיעים אם הם לא מסיביים וחזקים. דוגמה לדגם שמתאים לקטגוריה זו היא ה- Fat Bike של Jager.

אופניים חשמליים מתקפלים מומלצים

לאנשים תכליתיים שמבחינתם חשוב הפן הפרקטי של האופניים החשמליים כדאי לקנות אופניים חשמליים מתקפלים.

אופניים שכאלה לא תופסים הרבה מקום במשרד, כך שגם תגיעו לעבודה בכיף ובלי להזיע וגם תהיו נינוחים בזמן העבודה כי האופניים לא יהיו קשורים בחוץ לעמוד (מה שמוביל לחשש הבלתי נמנע שמא בסוף יום העבודה העמוד יהיה שם אבל האופניים לא) אלא בפנים אתכם, והם גם לא יפריעו לאף אחד בזכות הממדים הצנועים אחרי הקיפול.

אופניים חשמליים מתקפלים גם נכנסים בנוחות לבגאז', אפשר לשלב רכיבה עליהם עם נסיעה ברכבת, באופן כללי מדובר בפתרון תחבורה מושלם. אופניים חשמליים מתקפלים מומלצים במיוחד למשתמש האורבני הם ה-Strasse 48, גם הם של המותג המוביל ג'אגר.

עולם האופניים החשמליים דומה לעולם הסלולר: בשניהם צצים כל הזמן דגמים חדשים, כולל כאלה שהם מגניבים באמת, ועוד יותר חשוב, מציגים שיפורים משמעותיים ביחס לאופניים משנים קודמות. המגוון ההולך ומתרחב של אפשרויות מבטיח לכל מי שרוצה לרכב על אופניים חשמליים, ומוכן להשקיע מעט זמן ומחשבה בחיפוש, למצוא דגם שמספק את כל הציפיות והצרכים – ודרך טובה להתחיל את המסע אל האופניים המושלמים עבורכם היא שלושה דגמים מוצלחים במיוחד:

קטנים ושובבים – Cycoo Pixie

Cycoo הוא מותג יפני שנחשב לאחד המובילים בעולם האופניים החשמליים, ו-Pixie (שדון קטן וחביב באנגלית) הוא אחד הדגמים היותר משמחים של המותג.

למה כדאי להכיר את השדון הקטן? כי אפשר לשמור אותו במשרד בלי שאף אחד יתלונן שהאופניים מפריעים לו (למעשה רוב הסיכויים שהוא ייכנס מתחת לשולחן שלכם). וכי אפשר לעלות עם ה-Pixie לרכבת בלי שאף אחד יעשה לכם פרצופים (אפילו אם מדובר ברכבת עמוסה במיוחד). וכי המשקל שלהם נמוך, וכי המחיר שלהם גם נמוך (קצת יותר מ-3,000 ש"ח ויש לכם שדון קסום משלכם), ואם זה לא מספיק אז לפיקסי של סייקו יש יופי שובה לב ורמת אבזור מרשימה.

למי מתאים במיוחד? למי שחושש מאופניים מגושמים ואפילו שוקל להחליף אותם בקורקינט, למי שאוהב את האופניים החשמליים שלו קלים להרמה ולמי שאוהב שדונים.

יציבים ומרהיבים – ג'אגר שטראסה 2018 Jager Strasse

כשדגמי 2017 של ג'אגר הגיעו לארץ, כולנו התרגשנו וחשבנו שזה השיא – אבל השטראסה 2018 מוכיח שבתחום האופניים החשמליים אנחנו רק מתחילים למצות את הפוטנציאל.

מה יש ל- Strasse החדשים? סוללה עם מערכת מניעת קצרים ונעילה מתוחכמת; מנוע עוצמתי שצורך פחות חשמל; שלדה נמוכה שהיא גם יפה וגם נוחה (אם אתם אוהבים את האופניים שלכם גבוהים, ה-Stad של ג'אגר מתאים לכם יותר); חישוקים חזקים מאלומיניום; בחירה של צבע מבין 4 אפשרויות שכולן מרהיבות (אדום, ונילה, לבן ושחור); אחיזת כביש שמבטיחה יציבות מקסימלית ומספקת ביטחון מוחלט; יכולת להתקפל אל תא מטען של מכונית או לעלות בקלות על הרכבת; ובקיצור – יצירת מופת.

למי מתאים במיוחד? למי שמצפה תמיד לטוב ביותר.

גדולים וחדשניים – Jager Fat Bike

אחד הטרנדים הבולטים של השנים האחרונות הוא אופניים חשמליים עם צמיגים גדולים, ממש גדולים (Oversize) – למי שאוהב את הטרנד הזה, ומחפש דגם שלא רק מציית לאופנה אלא גם שומר על אחיזת כביש מעולה, מומלץ לבדוק את ה-Fat Bike, עוד אופניים מעולים מבית Jager.

חוץ מצמיגים גדולים הפטבייק מציעים מנוע עם המון כוח שלא צורך הרבה חשמל, סוללה חזקה מאוד (48 וולט, 13Ah) שהיא גם אטומה למים וגם מתאפיינת בחיבור חדשני להטענה כדי שלא יתרחש קצר, ומראה שאי אפשר להתעלם ממנו.

למי מתאים במיוחד? למי שלא מפחד מאופניים ששוקלות 21 ק"ג ומחפש דגם אידיאלי למרחב העירוני, כזה שאפשר להרכיב עליו ילד בקלילות ושכל נסיעה איתו היא חוויה מענגת מאוד.

…ויש עוד המון אופניים חשמליים מומלצים – אם רק יודעים איפה לחפש

כאמור עולם האופניים החשמליים דומה מאוד לעולם הסמארטפונים, ויש סיכוי סביר שמרגע שהתחלתם לקרוא את המאמר ועד עכשיו צץ עוד דגם שממש כדאי לצאת איתו לרכיבת מבחן. כדי להיות בטוחים שמצאתם את הדגם שבאמת הכי מתאים לכם, כדאי להגיע לחנות שמחזיקה מלאי רחב מאוד של אופניים חשמליים – ומעסיקה עובדים אמינים שיודעים איך להתאים לכל אחד ולכל אחת את הדגם שיהפוך אותם למאושרים.

ישראל מוכרת בכל העולם בזכות חדשנות טכנולוגית, חקלאות מתקדמת, שמש מחבקת – וגם בזכות העובדה שאנחנו לא פחות ממעצמה כשזה מגיע לאופניים חשמליים וקורקינטים עם מנוע. חלק מהקרדיט מגיע לשרי התחבורה לדורותיהם שדאגו שהתחבורה הציבורית בארץ תהיה ברמה של עולם שלישי, לשרי האוצר שהעלו את המסים על הדלק ובעצם לממשלה כולה שמספקת לנו המון תמריצים לעבור לכלי הרכב הכי כיפי והכי ידידותי גם לנו וגם לכדור הארץ – ובאמת ישראל היא בין המובילות בעולם מבחינת אחוז המשתמשים באופניים ובקורקינטים חשמליים.

בהתאם היום השאלה הנפוצה היא לא למה צריך אופניים חשמליים אלא איזה דגם לקנות – תשובה אחת שמתאימה לכולם אין, כי לכל אחד וכל אחת צרכים אחרים והעדפות שונות, אבל הנה כמה דגמים מגניבים שמאוד כדאי לבדוק:

ג'אגר שטראסה/שטאדט 2018  

לקראת 2017 ג'אגר הביאה לנו, ובעצם לעולם כולו, כמה דגמים שגרמו לדופק מואץ וחיוך רחב במיוחד – ודגמי 2018 מצליחים אפילו עוד יותר להתעלות: מערכת ההנעה משופרת, הבטיחות של הסוללה מוגברת (ובמיוחד בכל מה שקשור למניעת קצרים) ובנוסף יש לה מנגנון נעילה חדשני, המנוע צורך פחות חשמל ונותן יותר ביצועים, החישוקים חזקים ומרהיבים (אגב, הם עשויים מאלומיניום ולא ממגנזיום), אפשר לבחור בין לבן, אדום, ונילה ושחור וגם אם אתם מסיעים על הסבל מאחור ילד האופניים קלילים ומגיעים לכל מקום בזריזות.

התחושות שמתעוררות כשרוכבים על הג'אגרים החדשים – אפשר לבחור בין ה-Strasse עם השלדה הנמוכה לבין ה-Stad עם השלדה הגבוהה – הן של ביטחון מלא, יציבות מקסימלית ובעיקר כיף. המון כיף.

רוצים צמיגים ממש גדולים? Fat Bike!

עוד דגם של ג'אגר שכדאי לכולם להכיר, ובמיוחד למי שאוהב את האופניים שלו ממש גדולים, הוא פטבייק (Fat Bike).

היופי בפטבייק הוא שהגודל של הצמיג לא בא על חשבון אחיזת הכביש, ולכן גם כשרוכבים על הדגם הזה מרגישים ביטחון מלא ויציבות גבוהה במיוחד, המנוע הוא מנוע של ג'אגר שזה אומר המון כוח עם מעט צריכת חשמל ועוד כדאי לדעת שהסוללה של האופניים החשמליים המומלצים האלה אטומה למים ומציגה סוג חדש של חיבור לטעינה כדי למנוע קצרים (חיבור שנקרא ספיקון). עוד בונוס הוא מנעול מיוחד שמונע את הגניבה של הסוללה (ליתיום, 48 וולט, 13 אמפר-שעה), וסביר להניח שגם המראה המסיבי והכובש של הפטבייק יגרום לכם להתלהב ממנו.

חשוב לדעת שה-Jager Fat Bike לא קל משקל – 21 ק"ג – אבל אין בעיה לעלות איתו לרכבת, ועבור המרחב העירוני, כולל לקחת את הילד לגן ולהגיע לעבודה בקלילות ועם חיוך, הוא בכלל מושלם.

פיקסי של סייקו

פיקסי הוא שדון שובב בעל ממדים זעירים, וגם האופניים החשמליים של המותג היפני המעולה Cycoo מתאימים בול להגדרה הזו – ה- Pixie הוא דגם קל משקל שאפשר לשמור עליו במשרד בלי שאף אחד יידע שהוא שם ואז בסוף היום לשלוף אותו, לפתוח בקלילות את הקיפול, לרכב בזריזות אל הרכבת ולעלות עליה בלי שאף אחד ירגיש שאתם גוזלים את הספייס שלו.

חוץ מהממדים הצנועים והחמידות הגורפת שלהם, Cycoo Pixie מציעים גם מחיר אטרקטיבי מאוד, קצת יותר מ-3,000 ש"ח (אם קונים אותם בחנות הגונה, כמובן). למי שמתלבט בין אופניים חשמליים לקורקינט חשמלי כי הוא חושש מאופניים מגודלים ומגושמים, הפיקסי הוא הפתרון האולטימטיבי.

ועוד המלצה קטנה רגע לפני שאתם ממהרים לחנות האופניים החשמליים

עולם האופניים החשמליים משתנה בקצב מסחרר, וכל הזמן צצים עוד ועוד דגמים מרגשים, יעילים, משתלמים ומלהיבים – בהתאם כדאי לכם בכל מקרה, גם אם אתם סגורים על אחד הדגמים הנ"ל וגם אם אתם רוצים לבחון עוד אופציות – להגיע לחנות שמחזיקה מבחר רחב של אפשרויות, ולא פחות חשוב, עובדים בה אנשי מקצוע מנוסים ואמינים שיודעים איך להתאים לכל אחד וכל אחת את הדגם שמספק בדיוק את הצרכים שלהם.