יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי למבוגרים – איך בוחרים, ומה חשוב לבחון?

קורקינט חשמלי למבוגרים – איך בוחרים, ומה חשוב לבחון?

קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים מה עדיף

פעם קורקינט היה צעצוע אהוב במיוחד על ילדים, שבזכותו יכלו להרגיש קצת יותר גדולים ולהרחיב את העולם שלהם. בינתיים העולם השתנה, ובעיקר הפך חשמלי, וגם הקורקינטים מוצעים כיום בעיקר בגרסה החשמלית שכוללת מנוע שמאפשר רכיבה ללא מאמץ ובמהירות של 25 קמ"ש.

בהתאם בימינו כבר מיועד קורקינט חשמלי למבוגרים, ומהווה פתרון תחבורה מעולה למרחבים האורבניים. גם למי שמחפש למשל דרך פשוטה ונוחה להגיע לתחנת רכבת, ולאחר מכן מתחנת הרכבת אל היעד הסופי שלו, הקורקינט החשמלי הוא כלי שכדאי לבחון וזאת בזכות הממשק הנוח מאוד עם התחבורה הציבורית.

מה חשוב לבחון כשמחפשים קורקינטים חשמליים למבוגרים?

החוק מגביל את הספק המנוע של הקורקינטים החשמליים הנמכרים בארץ ל-250 וואט, ואת המהירות המקסימלית שלהם ל-25 קמ"ש. טווח הרכיבה בין הטענה להטענה עשוי להשתנות, אולם במרבית המקרים כמעט כל דגם שתמצאו יספק את הצרכים שלכם, מה גם שבדרך כלל ניתן להטעין את הסוללה של הקורקינט גם במהלך היום, כך שהסיכוי שתיתקעו עם סוללה ריקה הוא נמוך מאוד.

נתונים שכן חשוב לבחון כשמחפשים קורקינט חשמלי למבוגרים הם כושר ההעמסה של כל דגם (כך שהקורקינט הנבחר יוכל לשאת אתכם בקלות גם אם אתם עם ציוד, קניות וכו'), המשקל של הכלי עצמו (כדי שתוכלו לדעת עד כמה קל לשאת אותו אתכם, כשאתם עולים למשל לרכבת, מעלים אותו הביתה או נכנסים איתו למשרד), ממדי הקורקינט כשהוא מקופל (אם ניתן לאחסן אותו מתחת לשולחן במשרד, מה טוב, אבל גם אם הוא קצת יותר גדול עדיין ברוב המקרים קורקינט ממונע לא תופס יותר מדי מקום) ועוד מרכיב חשוב הם הצמיגים ובאופן כללי נוחות הרכיבה והיציבות של הקורקינט.

איך ליהנות מרכיבה יציבה ונוחה על הקורקינט?

לא מעט מבוגרים חוששים במידה כזו או אחרת שהרכיבה על קורקינט ממונע לא מתאימה להם – בעיקר בגלל הפחד שמא הכלי החשמלי לא יציב דיו או ששיכוך הזעזועים שלו לא מספיק אפקטיבי כדי לספק חוויית רכיבה נוחה ונינוחה.

כדאי לדעת שגם בכבישים משובשים או בשבילים עם מהמורות ובורות ניתן לרכב בנוחות על קורקינטים חשמליים, כל עוד מדובר בדגם איכותי, ובפרט חשובים מבחינה זאת הצמיגים: צמיגים פנאומטיים טובים יותר מגלגלים עשויים מפלסטיק או גומי ובעיקר הם מבטיחים מינימום זעזועים בכל נסיעה, וגם לקוטר הגלגלים ישנה תרומה ליציבות הכלי, גם במהירויות גבוהות יחסית של קרוב ל-25 קמ"ש.

מה קובע החוק לגבי רכיבה על קורקינט חשמלי?

העדכון האחרון של תקנות התעבורה בנוגע לרכיבה על גלגינוע, כך מגדיר החוק את הקורקינט, התרחש במרץ 2016. התקנות העדכניות מתירות רכיבה על קורקינט חשמלי למבוגרים מגיל 16 ומעלה, אך ורק בכבישים או בשבילי האופניים, וכאמור בתנאי שמדובר בקורקינט בעל מנוע שהספקו לא עולה על 250 וואט ואינו מאפשר פיתוח מהירות של למעלה מ-25 קמ"ש.

מגבלה נוספת לגבי הכלי עצמו היא המשקל שלו – לא יותר מ-30 ק"ג. עוד תנאים לגבי הרוכבים על קורקינטים חשמליים הם חבישת קסדה בכל מצב, ולבישת אפוד זוהר הן בלילה והן כשמזג האוויר מגביל את הראות.

באופן כללי משרד התחבורה, וגם לא מעט רשויות מקומיות, פועלים כדי לעודד מעבר מבוגרים מכלי רכב מזהמים כמו מכוניות וקטנועים לכלי רכב חשמליים קלים שמצמצמים משמעותית הן את זיהום האוויר והן את העומסים בכבישים.