יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי בתל אביב – הרבה יותר מטרנד בשנת 2022

קורקינט חשמלי בתל אביב – הרבה יותר מטרנד בשנת 2022

קורקינט חשמלי יתרונות וחסרונות

מיום הקמתה, תל אביב עודדה וקידמה יזמות וחדשנות ותמיד תמיד הייתה עם הפנים לעתיד. גם בימינו העיר מכתיבה מגמות ואופנות לשאר האזורים בארץ, ולמעשה גם בעולם נחשבת תל אביב כעיר מתקדמת ומלהיבה מאד מכל הבחינות. אין פלא שגם בתחום התחבורה, וליתר דיוק הפתרונות האורבניים למכות המודרניות (פקקים, היעדר חנייה, זיהום אוויר), תל אביב היא העיר הראשונה לאמץ כלי רכב חדשים ומוצלחים ובפרט תמצאו בה לא מעט קורקינטים חשמליים.

הרבה יותר מטרנד – פתרון מושלם לתחבורה אורבנית

חשוב להדגיש שקורקינט חשמלי הוא הרבה יותר מטרנד כיפי – זהו כאמור פתרון מושלם לתחבורה אורבנית, שלא רק מספק מענה אפקטיבי לכל הבעיות של ההתניידות בעיר שוקקת החיים אבל גם הצפופה מאוד, אלא גם עושה זאת במחיר משתלם במיוחד.

עוד כדאי לקחת בחשבון שבעתיד הנראה לעין הפקקים אל תל אביב, ממנה ובתוכה צפויים להחמיר, וכך גם מצוקת החנייה בעיר – בין השאר בגלל העבודות רחבות ההיקף לחפירת הרכבת הקלה, פרויקט שעושה רושם שילווה אותנו עוד שנים לא מעטות.

שבילים רבים, וגם הגיאוגרפיה מאירה פנים

קורקינט חשמלי בתל אביב הוא כאמור מחזה נפוץ למדי גם בזכות היותו אופנתי וגם בזכות היותו פתרון תחבורתי מושלם לעיר בסדר הגודל הזה, אבל ישנן עוד שתי סיבות שתורמות לפופולריות שלו: ראשית, העיר מרושתת בשבילי אופניים בהיקף נרחב למדי, שבילים שבאופן טבעי מיועדים גם לרוכבי הקורקינטים החשמליים ומקלים עליהם את החיים; ושנית, תל אביב מישורית כמעט לחלוטין (הנקודה הגבוהה ביותר בעיר היא בגובה של כ-60 מ' בלבד) כך שהקורקינטים החשמליים לא נדרשים להתמודד עם עליות תלולות או מאתגרות במיוחד (ואגב, קורקינט חשמלי איכותי צולח ללא קושי כל עלייה מתונה).

יחד עם זאת את הגורם הראשון רצוי לסייג: אמנם בתל אביב יש יותר מ-120 ק"מ של שבילים לרוכבי אופניים וקורקינטים, אבל עדיין ישנם אזורים שבהם כדי לרכב על קורקינט חשמלי אין ברירה אלא לרדת לכביש, או לחילופין לעלות על המדרכה, דבר שגם מהווה הפרה של החוק וגם מסכן את הרוכב ואת הולכי הרגל.

מצד שני, עיריית תל אביב מקדמת יוזמה להגבלת מהירות בכבישים ספציפיים (ל-30 קמ"ש) כדי להקל על רוכבי הקורקינטים והאופניים להשתלב בהם, וגם משרד התחבורה יזם (ביחד עם הרשויות המקומיות של גוש דן) סלילה של לא פחות מ-150 ק"מ של נתיבים בין-עירוניים שישמשו את רוכבי האופניים החשמליים ואת רוכבי הקורקינטים שגם הם מגיעים למהירות האפקטיבית של 25 קמ"ש.

החיים בתל אביב יקרים? זה הזמן לעבור לקורקינט

לצד כל היתרונות המובהקים של החיים בתל אביב, יש בעיר גם חיסרון שאי אפשר להתעלם ממנו: יוקר המחיה. התניידות באמצעות קורקינט חשמלי בתל אביב מסייעת גם בהיבט הכלכלי, שכן עלות הקנייה של הכלי המהיר והנוח נמוכה (במידה ניכרת ביחס למכונית, וברוב המקרים במידה בלתי מבוטלת גם ביחס לקטנועים, כולל אלה הקטנים).

בנוסף בחירה באופציה של קורקינט חשמלי מצמצמת דרמטית את הוצאות הרכב השוטפות: אין צורך בביטוח יקר, אין צורך ברישוי שנתי, מחירי הדלק הופכים לבלתי רלוונטיים וכך גם עלות החנייה, וגם הטיפולים והתיקונים זולים משמעותית ביחס למכוניות ואופנועים.