יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » מה חשוב לדעת על רכבים חשמליים?

מה חשוב לדעת על רכבים חשמליים?

מה חשוב לדעת על רכבים חשמליים

כלי רכב מונעי בנזין עדיין מייצגים את החלק הארי של שוק הרכב, אבל הטכנולוגיה של רכבים חשמליים הבשילה, עד לנקודה שבה אתם עשויים למצוא את עצמכם תוהים אם המכונית הבאה שלכם צריכה להיות חשמלית.

כדי לממן את הרכישה, אתם יכולים לקחת הלוואה לרכב בדיוק כמו עבור כל רכב אחר, בתנאים משתלמים. מומלץ להשוות הצעות ולבחור הלוואה בתנאים שמתאימים לכם. עוד קודם לכן, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת על רכבים חשמליים.

מה זה רכב חשמלי?

המכירות של כלי רכב חשמליים גדלות מדי שנה, ומגוון עצום של דגמים זמין כמעט מכל יצרן גדול. כלפי חוץ הם נראים כמו כל רכב אחר, ההבדל הוא בפנים: הם משתמשים בסוללות במקום בדלק כמקור כוח. באותו אופן שבו לרכב המונע בנזין יש מיכל דלק המספק אנרגיה למנוע שלו, לרכב חשמלי יש סט סוללות המספקות כוח למנוע חשמלי.

זה אומר שבמקום לתדלק בתחנת הדלק המקומית, מחברים את הרכב למטען כשהוא לא בשימוש, בדיוק כמו עם טלפון שלך ואלקטרוניקה ניידת אחרת.

כיצד פועלים רכבים חשמליים?

כלי רכב חשמליים פועלים על ידי אחסון אנרגיה בסוללות, ולאחר מכן שימוש באנרגיה זו להפעלת מנוע חשמלי. הסוללות נטענות בדרך כלל על ידי חיבור לתחנת טעינה, אך קיימת גם טעינה אלחוטית, וחלק מהמכוניות החשמליות אפילו משתמשות באנרגיה סולארית.

כאשר רכב חשמלי מעט, הוא משתמש במנוע שלו כגנרטור. טכניקה זו נקראת בלימה רגנרטיבית, והיא מאפשרת לרכב לטעון את הסוללות שלו, ללכוד מחדש מעט אנרגיה שהושקעה ולשפר את היעילות.

מכיוון שברכבים אין מנועי בנזין גדולים, תיבת הילוכים ורכיבים אחרים, לרוב הם מרווחים יותר מבפנים מאשר רכבי הבנזין. רכבים חשמליים גם הרבה יותר שקטים, בנוסף לכך הם בריאים יותר לסביבה, מכיוון שהם לא פולטים חומרים מזהמים.

כיצד נטענים רכבים חשמלים?

רכבים חשמליים היברידיים טוענים את עצמם תוך כדי נסיעה, אבל רכבים חשמליים שפועלים באמצעות סוללות ורכבים היברידים פלאג-אין צריכים להיות מחוברים לחשמל. הטעינה יכולה להתבצע בעמדת טעינה עירונית או מסחרית, או בעמדת טעינה למגורים.

כלומר, את עמדות הטעינה ניתן למצוא בבתי עסק, תחנות דלק או בנייני דירות, ואף ניתן להתקין עמדת טעינה בביתכם.

האם עדיף לטעון בבית או במטען ציבורי?

טעינת רכב חשמלי דומה מאוד לטעינת כל דבר אחר. במקום מכסה הדלק שמסירים כדי למלא דלק, לכלי רכב חשמליים יש חיבור חשמלי. אתם רק צריכים לחבר את כבל הטעינה, והסוללות נטענות.

תחנות טעינה ציבוריות הן מהירות יותר, בעוד שמטענים ביתיים בעלי הספק נמוך יותר מתוכננים לטעינה איטית, בדרך כלל במשך הלילה.

יש גם טעינה אלחוטית. לרכבים שיכולים לנצל את השיטה הזו יש מקלט טעינה אלחוטי מובנה בחלק התחתון שלהם, והטעינה מושגת על ידי חניית הרכב מעל משטח טעינה ייעודי.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."