יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » תקנות וחוקי רכיבה על קורקינט חשמלי – מעודכנים לשנת 2022

תקנות וחוקי רכיבה על קורקינט חשמלי – מעודכנים לשנת 2022

קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים מה עדיף

כלי הרכב החשמליים שמציפים את השבילים, הכבישים וגם את המדרכות מחייבים את הממשלה לקבוע תקנות רלוונטיות שייקחו בחשבון גם את העובדה ששימוש באופניים וקורקינטים חשמליים ושאר כלי רכב אישיים מבוססי חשמל הוא אינטרס של המדינה כולה, גם את החובה להגן על שלומם של הולכי הרגל במרחב הציבורי וגם את האחריות לבטיחותם של הרוכבים עצמם. ההשתכללות הטכנולוגית גורמת למצבים שבהם הרשויות נשארות מאחור, ובפרט כך היה המצב במשך שנים רבות לגבי הקורקינטים עם המנוע – עד שב-2016 אושרו תקנות עדכניות, ובאופן טבעי כדאי לכל בעל קורקינט חשמלי או למי ששוקל לרכוש כלי כזה להכיר אותן.

מנוע של עד 250 וואט, מהירות מקסימלית 25 קמ"ש

גלגינוע – כך נקרא הקורקינט החשמלי בתקנות של משרד התחבורה – הינו חוקי בתנאי שהספק המנוע שלו הוא עד 250 וואט, המהירות המקסימלית שהוא נע בה היא 25 קמ"ש ומשקלו הוא לא יותר מ-30 ק"ג.

תנאים חשובים נוספים הם הפעלת המנוע ע"י מצערת יד והפסקה של פעילות המנוע כשהרוכב מפעיל את הבלמים.

בדומה לרכיבה על אופניים חשמליים, אין צורך ברישיון אבל גיל הרוכב חייב להיות 16 ומעלה. הרכיבה מותרת בשבילי אופניים וכשאין כאלה – על הכביש בלבד. אסור לרכב על המדרכות (מותר ללכת עליהן עם הקורקינט). עוד תקנה חשובה אוסרת על הרכבת אדם נוסף על קורקינט חשמלי, וכמו כן חלה חובת חבישת קסדה בכל רכיבה ולבישת אפוד זוהר כשתנאי התאורה מחייבים זאת.

אין צורך ברישוי של קורקינטים חשמליים ובנוסף אין חובת ביטוח. כן חובה לסמן את הגלגינוע במדבקה (בגודל של לפחות 60 מ"מ על 50 מ"מ) ושמפורטים בה מספרו הסידורי של הכלי, משקלו, המשקל המקסימלי של הרוכבים עליו, הספקו המרבי, המהירות המקסימלית ולחץ האוויר בצמיגי הקורקינט כשמדובר בצמיג פניאומטי.

קורקינטים חשמליים לילדים

הקורקינטים החשמליים ה"רציניים", שמגיעים למהירות של 25 קמ"ש, מותרים כאמור רק לבני ובנות ה-16 ומעלה. לנערים ונערות צעירים יותר ישנה האופציה של קורקינט חשמלי שמשקלו הכולל הוא עד 12 ק"ג ומהירותו המרבית היא לא יותר מ-12 קמ"ש. מומלץ בחום להורים שרוכשים כלי כזה לילדים לוודא שהם אכן בוגרים מספיק ואחראים מספיק כדי לרכב עליו.