יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » אופניים חשמליים למבוגרים – יתרונות, תועלת והוצאות

אופניים חשמליים למבוגרים – יתרונות, תועלת והוצאות

חנות אופניים וקורקינטים

עוד ועוד מבוגרים מגלים כל הזמן את היתרונות של האופניים החשמליים, מעלים את הגיל הממוצע של המשתמשים בפתרון התחבורה המתקדם הזה ובמידה רבה גם משפיעים לטובה על תרבות הרכיבה במרחבים האורבניים בארץ.

השימושים העיקריים של אופניים חשמליים למבוגרים

אם לבני ה-16-17 אופניים חשמליים הם בעיקר דרך להשיג את העצמאות המיוחלת, הרי שבגילאים מבוגרים יותר השימוש באופניים עם המנוע נובע משיקולים אחרים לגמרי, בעיקר פרקטיים. אופניים חשמליים למבוגרים מאפשרים להשאיר את המכונית בבית ולהשתמש בה רק כשהדבר כדאי, ובשאר המקרים לעלות על האופניים ולהגיע איתם בקלות, בנוחות ובזריזות לכל יעד – לעבודה, לגן של הילדים, לפגישה עסקית כזו או אחרת, לבילוי עם חברים ובעצם לכל מקום במרחבים העירוניים.

חיסכון ניכר בהוצאות

יתרון אחד של המרת נסיעות במכונית פרטית לטובת רכיבה על האופניים החשמליים הוא החיסכון הניכר בהוצאות: תדירות התדלוק של המכונית פוחתת משמעותית, ואם לוקחים בחשבון את מחיר הדלק בימינו הרי שמדובר בחיסכון משמעותי.

בנוסף, במרבית המקרים, ישנו גם חיסכון בהוצאות על חנייה, בטיפולים שוטפים ותקופתיים של המכונית, ואם למשל האופניים החשמליים הם במקום רכב שני במשפחה (או אפילו במקום הרכב הראשון), ישנו חיסכון נוסף, גבוה אף יותר, בהוצאות השוטפות: אין צורך לרכוש ביטוח חובה יקר, וגם תשלום האגרה השנתית של רישוי הרכב יורד מהפרק.

להגיע לעבודה מכל מקום

מאפיין נוסף של אופניים חשמליים למבוגרים הוא ההעדפה לדגמים המתקפלים. דגמים אלה מאפשרים לבעליהם לעלות איתם לרכבת בנוחות, בכל שעות היממה (אופניים לא מתקפלים אסור להעלות לרכבת בין 6:00 ל-9:00 בבוקר ובין 15:00 ל-19:00 אחה"צ), ולהגיע איתם בקלות ובנחת למשרד גם אם גרים במרחק של כמה עשרות קילומטר ממנו – ואכן אחת התופעות הרווחות היא שיותר ויותר אנשי עסקים עוברים לכלי הרכב המתקדם, היעיל והמשתלם.

דאגה לסביבה

ככל שאנחנו מתבגרים, כך באופן טבעי צצות יותר ויותר מחשבות אודות העולם שאנחנו משאירים לילדים שלנו, וגדלה גם האחריות ואיתה המחויבות לנקוט בפעולות שונות כדי לצמצם את הפגיעה בסביבה ולאפשר קיום ברווחה ובנוחות על פני כדור הארץ גם לדורות הבאים – האופניים החשמליים הם פתרון מתבקש לתנועה בעיר שמצמצם משמעותית את זיהום האוויר, ודרך כיפית להפגין ידידותיות לסביבה.

אופניים חשמליים נתפשים לפעמים כמתאימים בעיקר לחבר'ה צעירים, אולי כאלה שעדיין אין להם רישיון נהיגה כך שממילא מכונית אינה אופציה עבורם – אבל בפועל ניתן לראות בני אדם בכל הגילאים נהנים מכל היתרונות של האופניים עם המנוע.

באופן טבעי ישנם דגמי אופניים חשמליים שמיועדים יותר לקהל הבוגר, שלמשל לא מוכן להתפשר על הנוחות בכל נסיעה, מייחס משקל נכבד לאמינות ועמידות האופניים ובחלק מהמקרים זקוק לכוח רב של המנוע כדי שיוכל להרכיב בנחת את הילדים.

חווית רכיבה נוחה ונינוחה

אחד הדגשים העיקריים של רוכבי האופניים החשמליים היחסית מבוגרים הוא חווית רכיבה נוחה ונינוחה. אם בגיל צעיר דרכים משובשות לא מורגשות בכלל ועל כן גם לא מרגשות את הרוכבים, הרי שבגיל מבוגר הגוף מזהה כל מהמורה או שקע בשביל, ובאופן טבעי ישנו רצון לרכב על אופניים שמשככות את הזעזועים ומבטיחות הגעה ליעד לא "רק" במהירות וביעילות אלא גם בנחת. בין השאר כדאי לשים לב לאיכות השלדה ולגודל הצמיגים (צמיגים גדולים יותר מקנים יציבות רבה יותר כך שמהמורות בדרך פחות משפיעות על הרוכבים).

אמינות ועמידות

ככל שאנחנו מתבגרים, כך אנחנו מייחסים משקל רב יותר לפן הפרקטי של מוצרים שונים, ומבחינה זו גם אופניים חשמליים אינם יוצאי דופן. בהתאם אופניים חשמליים למבוגרים הם לרוב דגמים מתקדמים של מותגים מובילים, שישרתו את בעליהם במשך שנים רבות וכמעט ולא יצריכו הגעה למרכזי השירות.

סיבה חשובה נוספת להעדיף אופניים יציבים, חזקים ועמידים היא שלא מעט מבוגרים משתמשים באופניים החשמליים גם כדי להרכיב את הילדים – ואף אחד לא רוצה להרכיב ילד על אופניים שלא מבטיחים מקסימום בטיחות.

חיישן מומנט במקום ידית האצה

בגיל מבוגר ישנה עוד מגמה מובהקת בכל הנוגע לבחירה של האופניים החשמליים מבין כל הדגמים האפשריים: העדפה של מערכות פשוטות לתפעול על פני שליטה מלאה על הכלי ומקסימום ביצועים. בהתאם בדרך כלל זוגות אופניים למבוגרים כוללים חיישן מומנט ולא ידית האצה – אמנם ידית האצה מאפשרת שליטה מלאה על האופניים, אבל חיישן מומנט (PTS) משלב באופן אוטומטי על סמך נתוני הרכיבה את המנוע, והרוכב לא צריך להתאמץ (אם כי נדרש דיווש לאחר עצירה, כדי להפעיל את המערכת מחדש).