יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי – לא למבוגרים בלבד

קורקינט חשמלי – לא למבוגרים בלבד

קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים מה עדיף

כשאתם מדמיינים מישהו רוכב על קורקינט חשמלי לרוב הוא יהיה צעיר, בין אם בגיל תיכון ובין אם בעשור הראשון אחרי הצבא. אבל המציאות היא שישנם לא מעט מבוגרים יותר שנהנים מכל היתרונות של כלי הרכב היעיל (ואולי במקביל הם גם מרגישים צעירים יותר…)

קניית קורקינט ממונע בגיל מבוגר יחסית מחייבת תשומת לב למספר מרכיבים:

משקל הכלי מול כושר הנשיאה שלו

מצד אחד הקורקינט החשמלי צריך להיות מסיבי מספיק כדי לשאת את משקל הגוף שלכם (וכדאי כמובן לקחת מרווח ביטחון) ומצד שני ככל שהכלי קל משקל יותר כך פשוט יותר לקחת אותו אתכם כשאתם מגיעים למחוז חפצכם (למשל לעבודה). בהתאם כדאי למצוא את הדגם הקל ביותר שעדיין מספק לכם את היציבות הנדרשת וייקח אתכם לכל מקום שתרצו בקלילות.

למה עדיף מנוע אחורי?

מנוע שמורכב בחלק האחורי של הקורקינט נחשב ליותר בטיחותי, ומאחר שבדרך כלל ככל שעולה הגיל עולה גם המודעות לחשיבות הבטיחות, זוהי האופציה המועדפת כשמחפשים קורקינט חשמלי למבוגרים. כמו כן כדאי לבחור מנוע מסוג ברשלס, שמייצר פחות רעש והופך את חוויית הרכיבה לנעימה יותר.

בלמים איכותיים

במסגרת ההקפדה על דגם בטיחותי במיוחד, מומלץ להעדיף קורקינטים חשמליים עם שני בלמי דיסק (סוגים אחרים של בלמים לקורקינטים הם V ותוף, ועוד כדאי לדעת שישנם גם דגמים בעלי בלם אחד בלבד).

מהו הגובה האופטימלי של הכידון?

הגובה האופטימלי של הכידון בקורקינט חשמלי למבוגרים הוא בסביבות ה-110 ס"מ (בערך בגובה הפופיק – כמובן שאם מדובר באדם גבוה מהממוצע, כדאי לוודא שהכידון גבוה יותר גם הוא). רוחב אופטימלי של כידון בקורקינט הוא בערך 60 ס"מ.

באילו מקרים כדאי לבחור דגם מתקפל?

קורקינטים חשמליים מתקפלים מומלצים בעיקר במקרים שבהם אתם רוצים לשלב את השימוש בכלי היעיל והכיפי עם נסיעה בתחבורה ציבורית – לא מעט אנשי עסקים נוסעים מדי בוקר ברכבת עם קורקינט (מקופל מן הסתם) ואת החלק האחרון של ההגעה ליעד הם עושים בנחת על גבי הקורקינט. במקרים אלה קלות הקיפול והפתיחה היא כמובן פקטור חשוב.