יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים – מה עדיף?

קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים – מה עדיף?

קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים מה עדיף

מצד אחד של הזירה נמצאים האופניים החשמליים – דרך מעולה להתנייד במרחבים האורבניים שהופכים יותר ויותר צפופים, פקוקים ונטולי חנייה. בצידה השני של הזירה נמצא הקורקינט החשמלי, שמספק גם הוא דרך כיפית ומשתלמת להגיע לכל מקום בתוך העיר. מצד אחד, אם תשאלו את מי שבחר באופציית האופניים עם המנוע, הוא ימליץ לכם בעיניים נוצצות על אופניים חשמליים. מצד שני, אם תיתקלו ברוכב על קורקינט חשמלי הוא ישמח לפרט באוזניכם עד כמה הכלי שלו מעולה. אם רוכב האופניים ורוכב הקורקינט ייפגשו, התוצאה עלולה להיות ויכוח סוער, לא פחות מזה שמתנהל בין שמתחיל לאכול את הקרמבו מלמעלה לבין מי שמתחיל מלמטה או בין המעריצות של עדי ביטי למעריצות של נועה קירל, ובקיצור: דילמה לא פשוטה.

אנחנו ננסה לעזור לכם להבין איזה LEV (ראשי תיבות של הביטוי Light Electric Vehicle) מתאים לכם ומהם הפרמטרים לפיהם כדאי לבצע את ההשוואה, אבל ראשית חשוב להבין שאין תשובה חד-משמעית ולכל אחד ואחת מומלץ לבחור בהתאם להעדפות הספציפיות שלהם.

שיקול 1: עד כמה חשובה לכם הנוחות?

הרכיבה על שני סוגי כלי הרכב החשמליים האישיים מוגבלת ע"י החוק לשבילים ייעודיים ולכבישים. בארץ כידוע מצב התשתיות הוא לא תמיד מלהיב, ואם חשוב לכם להרגיש כמה שפחות את הזעזועים והמהמורות, האופציה המתאימה לכם היא אופניים (ורצוי עם גלגלים גדולים יחסית).

שיקול 2: לא רוצים לסחוב?

כשמתניידים באמצעות אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי ישנם רגעים שבהם אתם סוחבים את הכלי במקום שהוא ייקח אתכם. כך למשל כשהגעתם ליעד ואתם לא רוצים להשאיר את הקורקינט היקר או האופניים עם המנוע ברחוב אלא מעדיפים לקחת אותם אתכם. אמנם ישנו מגוון רחב של דגמי אופניים, כולל כאלה קלי משקל יחסית, אבל באופן כללי הקורקינט קל יותר ומתאים יותר למי שמתקשה לסחוב משקלים כבדים.

שיקול 3: זקוקים לטווח נסיעה משמעותי?

השונות המשמעותית בין דגמי האופניים השונים ובין דגמי קורקינטים לבין עצמם באה לידי ביטוי גם מבחינת טווח הנסיעה המקסימלי בין הטענה להטענה – אולם באופן עקרוני לאופניים החשמליים ישנו יתרון מבחינה זו שכן בדרך כלל הם מאפשרים לגמוא קילומטרים רבים יותר.

שיקול 4: כשאתם רוכבים, אתם לוקחים אתכם הרבה דברים?

עם אופניים חשמליים נוח לסחוב גם פריטים רבים וגם מטען כבד יחסית. גם עם קורקינט ניתן לקחת תיק ולהגיע בנוחות ללימודים או לעבודה, ואפילו לבצע קניות – אם כי הדבר פחות נוח ביחס לאופציית האופניים.

שיקול 5: שליטה ברכב

גם מי שמעולם לא רכב על אופניים יצליח די בקלות ויחסית מהר לרכוש את המיומנות של רכיבה על אופניים חשמליים, וגם הקורקינטים החשמליים מתאפיינים בידידותיות למשתמש – אבל אם קואורדינציה היא לא הצד החזק שלכם ואתם בכל זאת רוצים ליהנות מכל היתרונות של רכב חשמלי זול וזריז, כדאי לכם להעדיף אופניים ממונעים.