יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קורקינט חשמלי – פתרון התחבורה האורבני המושלם

קורקינט חשמלי – פתרון התחבורה האורבני המושלם

קורקינטים עם מנוע חשמלי

כולם מדברים על אופניים חשמליים, אבל כדאי להקדיש תשומת לב לעוד כלי רכב חשמלי שמספק גם הוא את כל היתרונות של האופניים עם המנוע ובעיקר חוויית רכיבה כיפית מאוד: הקורקינט.

אם הקורקינט של פעם היה משחק ילדים שעזר לנו להוציא אנרגיות עודפות ולהרגיש כמו גדולים, קורקינט חשמלי הוא כבר עניין רציני. מצד אחד מדובר בפתרון תחבורה אורבני מושלם, אבל מצד שני זהו גם כלי שחשוב מאוד להתנהל איתו בזהירות, באחריות ועל בסיס למידה מעמיקה של יכולותיו, מגבלותיו והעוצמה הרבה שלו.

קל משקל, רב עוצמה

קורקינטים חשמליים, או לפחות רוב הדגמים של פתרון תחבורה אורבני מושלם זה, הינם קלי משקל, מה שלא מפריע להם להיות רבי עוצמה – גם אם החוק מגביל את הספק המנוע שלהם ל-250 וואט ואת המהירות המקסימלית שלהם ל-25 קמ"ש.

אל המשקל הקל מצטרפת יכולת הקיפול והממדים הצנועים במצב המקופל (שוב, לפחות במרבית הדגמים), והתוצאה: כלי חשמלי נוח להפליא גם כשאנחנו אלה שסוחבים אותו ולא הוא אותנו (למשל כשגרים בקומה שלישית בלי מעלית), ממשק יעיל עם תחבורה ציבורית להגעה מהירה ונוחה מכל מקום לכל מקום, אחסון קל ופשוט גם בבית וגם במשרד ובאופן כללי הקורקינט החשמלי אף פעם לא מכביד עליכם או הופך למטרד, אלא תמיד נמצא אתכם, מחכה לרגע שבו תזדקקו לו.

בלי פקקים, בלי זיהום אוויר

בדומה לאופניים חשמליים, גם קורקינט חשמלי מבטיח התניידות בעיר בלי להיתקע באף פקק ומבלי להיות מוטרדים בשאלה האם תימצא חנייה או לא. הקורקינטים החשמליים תורמים לא רק לאיכות החיים של בעליהם אלא גם לבריאות של כולנו – הם לא מזהמים את הסביבה כמו מכוניות וקטנועים המונעים עם בנזין, ואילו צריכת החשמל בזמן הטענת הסוללה נמוכה למדי.

רכב לכל דבר במחיר נמוך, עלות נסיעה אפסית

סיבה נוספת לכך שהקורקינטים החשמליים הם פתרון תחבורה אורבני מושלם היא זו הכלכלית: קורקינט חשמלי זול בהרבה ממכונית, רוב הדגמים עולים פחות מקטנועים כולל אלה הקטנים, אין צורך בביטוח יקר ורישוי שגם לו עלות כספית בלתי מבוטלת, כשצפויה התייקרות במחירי הדלק אין צורך למהר לתחנה הקרובה באמצע הלילה כדי לחסוך כמה שקלים ובאופן כללי מדובר בכלי רכב לכל דבר שיחס העלות-תועלת שלו משתלם במיוחד.

מגוון רחב של דגמים ואפשרויות

קורקינטים חשמליים אמנם פחות נפוצים מהאופניים החשמליים, אבל גם כך הביקוש אליהם נמצא במגמת עלייה וגם ההיצע לא מפסיק להתרחב, כולל דגמים מתקדמים ואיכותיים יותר – כלומר כאלה שמצוידים במערכות בלימה טובות יותר, שהשליטה בהם קלה ואינטואיטיבית, שמתמודדים ללא קושי גם עם עליות ועוד.

דוגמה אחת היא ה-SPUTNIK, קורקינט חשמלי קל משקל במיוחד (רק 13 ק"ג), עם בלם תוף אחורי איכותי, גלגלי 8.5 אינץ' בעלי יכולת בלימת זעזועים מוצלחת וסוללה של 8 אמפר או 10.4 אמפר לבחירתכם. דוגמה נוספת, אשר ממחישה עד כמה רחב המנעד של הקורקינטים הממונעים בימינו, היא ה- Eagle GXP שכולל בין השאר סוללת ליתיום 48 וולט, גלגלים בקוטר 12 אינץ', מגיני בוץ, בלמי דיסק הידראולי קדמי ואחורי ושלדת אלומיניום תעופתי. משקלו של האיגל GXP הוא 29 ק"ג וכושר ההעמסה המקסימלי של הדגם רב העוצמה הוא 110 ק"ג.