יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » היתרונות והחסרונות של קורקינט חשמלי בשנת 2022

היתרונות והחסרונות של קורקינט חשמלי בשנת 2022

קורקינט חשמלי יתרונות וחסרונות

הקורקינטים החשמליים הפכו בשנים האחרונות משעשוע לילדים לכלי תחבורה לגיטימי למבוגרים שמחפשים דרך כיפית ואפקטיבית להתנייד בעיר. כמו כל דבר, לקורקינט עם המנוע יש גם יתרונות וגם חסרונות, וכדאי להיות מודע לאלה ולאלה כדי להחליט באופן מושכל אם להצטרף למי שכבר רוכב על קורקינט שכזה.

יתרונות

באופן טבעי חשוב לדעת לאיזה פתרון תחבורה אחר משווים את הקורקינט החשמלי, כדי לדעת מהם היתרונות הרלוונטיים שלו. ביחס למכונית פרטית, היתרון העיקרי הוא עלות נמוכה במיוחד (הן בקנייה והן בתחזוקה השוטפת, שכן אין צורך ברישוי, ביטוח ודלק) ועוד פלוס משמעותי לטובת קורקינטים ממונעים הוא שלא נתקעים איתם בפקקים מעיקים וגם אין צורך לחפש חנייה. כמו כן כדאי לקחת בחשבון שקורקינט חשמלי לא פולט גזים רעילים ובאופן כללי הוא ידידותי יותר לסביבה.

ביחס לאופנועים ולקטנועים, תקף עדיין היתרון של המחיר (גם לקטנוע זול נדרש ביטוח יקר) וגם זה של הידידותיות לסביבה. עוד יתרון משמעותי, בעיקר לחבר'ה הצעירים, הוא שאין צורך ברישיון נהיגה כך שגם אם לא עברתם תאוריה וטסט תוכלו להגיע לכל מקום במהירות ובנחת (מה שכן, כן כדאי ללמוד התנהלות נכונה בכביש, גם אם אין חובת רישיון!)

ביחס לאופניים חשמליים, קורקינט חשמלי נהנה מיתרון אחר לגמרי – בדרך כלל הוא קל משקל יותר ולכן קל יותר לקחת אותו אתכם לכל מקום (מה שגם מקטין את הסיכון לגניבה). בנוסף, לפחות במרבית המקרים, קל יותר להתחמק ממצבים מסוכנים כשאתם על קורקינט ממונע.

חסרונות

ביחס למכוניות, אופנועים וקטנועים, החיסרון העיקרי של קורקינט חשמלי הוא טווח הנסיעה היחסית מוגבל – בדרך כלל עד 30-40 ק"מ בקורקינטים העוצמתיים וכמחצית מכך ועבור הדגמים הצנועים יותר. יחד עם זאת במרחבים האורבניים מדובר בטווח מספק לחלוטין, מה גם שאתם יכולים פשוט לקחת אותו אתכם ולהטעין את הסוללה כשאתם למשל במשרד, בבית קפה או אצל חברים.

חיסרון אחר הוא שמהירותו של קורקינט ממונע מוגבלת ע"י החוק ל-25 קמ"ש – חיסרון שבמרחב האורבני מתקזז כמעט לחלוטין עם היעדר הפקקים ובזבוז הזמן עד למציאת חניה.