שבת
27th יולי 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » אופניים חשמליים בתל אביב – הכי קל, הכי קול

אופניים חשמליים בתל אביב – הכי קל, הכי קול

אופניים חשמליים בתל אביב

תל אביב היא אחת הערים הכי ידידותיות לאופניים חשמליים לא רק בארץ אלא גם בעולם, אבל במקביל מציבה בפני הרוכבים לא מעט מכשולים – אם כי גם כך זהו כלי הרכב הטוב ביותר להתנייד בעיר העברית הראשונה, שלא קל לחיות בה ובכל זאת כולם רוצים להגיע אליה.

הפקחים אורבים, הולכי הרגל מתערבבים

מבחינת כמות השבילים לרוכבי אופניים, אין על תל אביב: כ-150 ק"מ של שבילים שרובם איכותיים, כמעט בכל רחבי העיר, והעירייה מבטיחה לסלול עוד. הבעיה היא שגם ב-2017 הולכי רגל רבים עדיין לא מודעים לעובדה הפשוטה ששביל אופניים הוא שביל שמיועד לאופניים, ובדיוק כפי שלא הולכים על כביש לא הולכים גם על שביל לאופניים. התוצאה: בחלק גדול מהמקרים הרכיבה על אופניים חשמליים גם בשביל המיועד להם ורק להם כרוכה בהתערבבות מיותרת עם הולכי רגל.

ולא רק הולכי רגל: ישנם שבילים לרוכבי אופניים שנקטעים שוב ושוב ע"י תחנות אוטובוס או מכשולים אחרים, ובהתאם רוכבים שרוצים לשמור על החוק חייבים לעצור כל כמה מאות מטרים, לרדת מהאופניים, ללכת איתם על המדרכה כדי לעקוף את המכשול ואז לחזור ולרכב – התנהלות כמעט בלתי אפשרית.

מי שלא מציית לחוק באופן טוטאלי עלול להיתקל במכשול מסוג אחר – פקחים. ריבוי האופניים החשמליים בתל אביב הוביל למרבה הצער גם לעלייה במספר התאונות, והעירייה החליטה להגביר את רמת האכיפה. בחלק מהמקרים זה מוצדק (אין שום סיבה לרכב במהירות וחוסר אחריות על מדרכה) אבל ישנם גם מקרים שבהם האכיפה שרירותית (למשל רוכבי אופניים חשמליים שלא יורדים מהם כשהם עוברים מעבר חצייה), ועוד כדאי לקחת בחשבון שגובה הקנסות על העבירות השונות במסגרת רכיבה על אופניים חשמליים מטפס כל הזמן.

הכי קל, הכי קול ופתאום אין מצוקת חנייה

הפופולריות העצומה של תל אביב הופכת אותה לפקוקה וצפופה בכל שעות היממה, שלא לדבר על מצוקת החנייה – סיבות מצוינות לעבור לאופניים חשמליים שמגיעים לכל מקום בעיר בלי להיתקע בפקקים מייגעים ובלי לבזבז המון זמן על חיפוש מקום חנייה פנוי. הרכיבה על אופניים חשמליים בתל אביב לא רק חוסכת זמן אלא מקנה לנו איכות חשובה אפילו יותר, חופש – ומבחינות רבות זוהי המהות של העיר, החופש המלא לעשות באמת מה שרוצים.

עוד כדאי לקחת בחשבון שתל אביב היא כיפית, אבל יקרה, ואפילו יקרה מאוד – אופניים חשמליים עוזרים לנו לצמצם את ההוצאות: לא צריך למלא דלק יקר, אין חובת ביטוח שעולה אלפי שקלים בשנה והתחזוקה השוטפת זולה גם כן.

בנוסף, כשאתם רוכבים על אופניים חשמליים בתל אביב אתם כל הזמן בקשר עם הסביבה, ונוצרות לא מעט אינטראקציות מעניינות ומהנות עם אנשים, ואם זוכרים שלפעמים תל אביב היא גם כמו קיבוץ גדול, אין ספק שאופניים עם מנוע הם כלי הרכב הכי מתאים להסתובב בה וליהנות מהחיים.