יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » כיסא לאופניים חשמליים – איך בוחרים מושב נוח ואיכותי?

כיסא לאופניים חשמליים – איך בוחרים מושב נוח ואיכותי?

אופניים חשמליים יד שניה

ישנם שני סוגי כיסאות לאופניים חשמליים: אלה שמשמשים את הרוכבים עצמם ואלה שמאפשרים הרכבת פעוט או ילד. בין אם אתם זקוקים לכסא מהסוג הראשון ובין אם אתם מחפשים מושב לילד לאופניים חשמליים, חשוב מאוד להקפיד על איכות גבוהה ובפרט לשים לב לדגשים הבאים.

איך לבחור מושבים לאופניים חשמליים בהתאם לאופי השימוש?

ההמלצה הראשונה היא לרכוש כסא לאופניים של יצרן איכותי. בדרך זו תוכלו לדעת שהוא גם יחזיק מעמד זמן רב וגם יספק מקסימום נוחות.

בנוסף, רצוי להתאים את המושב לאופי השימוש שלכם: במרבית המקרים משמשים האופניים החשמליים להתניידות במרחבים האורבניים, והכסא האופטימלי הוא מושב רחב בעל אף קצר. דגש נוסף הוא ריפוד המושב – האופציות האפשריות הן ריפוד ג'ל וריפוד קצף, כשהג'ל מקנה נוחות רבה יותר אבל מצד שני הוא עלול להידחס מהר יותר ביחס לקצף. לנשים שבוחרות ליהנות מכל היתרונות של האופניים עם המנוע מומלץ לבחור מושב שמיועד להן ספציפית, שהרי מבנה האגן שלהן שונה לחלוטין מהמבנה הגברי, וחשוב כמובן שהכסא יהיה מותאם למבנה הייחודי להן. בכל מקרה ניתן להחליף גם את המוט שעליו מולבש הכסא באופניים החשמליים למוט משכך זעזועים וכך ליהנות מרכיבה נוחה יותר ונינוחה במיוחד.

איך לבחור מושב לילד לאופניים חשמליים?

בחירת כסא לאופניים חשמליים למטרת הרכבת פעוט או ילד מחייבת מספר החלטות ובפרט היכן למקם את הכסא: בחלק הקדמי של האופניים, כלומר לחבר את המושב לכידון או לשלדה בחלק הקדמי, או בחלק האחורי של האופניים, כלומר לחבר את המושב לסבל, לכסא של ההורה או גם כן לשלדה אבל בחלק האחורי של האופניים.

כשמדובר בילדים גדולים יחסית, החל מגיל 3 פחות או יותר, ההמלצה היא למקם את הכסא בחלק האחורי של האופניים. כשאתם רוצים להרכיב פעוט, ישנם יתרונות וחסרונות לשתי האופציות: מושב קדמי לתינוק מוביל לאינטראקציה מיטבית בינו לבין ההורה וגם מאפשר לתינוק ליהנות מנקודת מבט טובה על העולם (ולא לראות כמעט רק את הגב של אבא או אמא). מצד שני מושב אחורי לפעוטות על אופניים חשמליים משאיר יותר מרחב לרגליים של ההורה, ובכל מקרה חשוב לוודא שישנה התאמה מוחלטת בין הכסא לבין האופניים החשמליים, וכן שהמושב מתאים לילד מבחינת המשקל (רצוי לרכוש לפי משקל ולא לפי גיל, שהרי ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין בני אותו גיל בשלבים המוקדמים של החיים). כמו כן רצוי גם להשקיע בריפוד ולבחור כסא לאופניים חשמליים בעל כרית נושמת, כדי שהפעוט/ילד לא יתלונן…

עוד חשוב לדעת שהחוק מאפשר הרכבת ילדים על-ידי מבוגר אופניים חשמליים בתנאי שהם עד גיל 8. מבחינת גיל המינימום נדרשת בשלות מספקת של הפעוט, הן מבחינת יכולת לשבת בכוחות עצמו והן מבחינת היכולת לחבוש קסדה. בדרך כלל בסביבות גיל 9 חודשים כבר אפשר להרכיב פעוטות על אופניים עם מנוע.