יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » פנס לאופניים חשמליים – איך בוחרים, ומה חשוב לדעת?

פנס לאופניים חשמליים – איך בוחרים, ומה חשוב לדעת?

פנס לאופניים חשמליים

לפי תקנות התעבורה, חובה להתקין פנסים באופניים חשמליים, וזהו כמובן גם אינטרס שלנו, כדי שנוכל לראות היטב ולהיראות בכל תנאי תאורה ומזג אוויר. התקנות גם מפרטות את סוג הפנסים שיש להתקין על האופניים עם המנוע שמאפשר לנו להגיע לכל מקום בנוחות, בסטייל ובמהירות:

  • פנס קדמי – הפנס הקדמי צריך להיות בעל תאורה לבנה בעוצמה מספקת כדי להיראות לעין ממרחק של לפחות 150 מטר (במזג אוויר נאה).
  • פנס אחורי – פנסים אחוריים באופניים, חשמליים או נטולי מנוע, צריכים להיות בעלי אור אדום.

כמו כן מחייבות התקנות הוספת מחזירי אור צהובים מאחור ועל הדוושות.

איך בוחרים פנס קדמי?

פנס קדמי נועד להבטיח שתוכלו לראות מה מצפה לכם בהמשך הדרך. כדי שאכן לא תופתעו, ויהיה לכם מספיק זמן להיערך לכל מה שעשוי לצוץ, רצוי שעוצמת התאורה תהיה גבוהה. בהקשר זה כדאי להכיר את הלוקס – יחידת המידה הנכונה לבדיקת איכות פנסים לאופניים חשמליים. לעתים מצוינת עוצמת הפנס בלומן (Lumen) אולם עדיף תמיד לבדוק כמה לוקס (Lux) יש לכל פנס, שכן זוהי העוצמה בפועל, כלומר כמות האור שאכן מאירה את הדרך ולא סתם נפלטת מהפנס.

המלצה נוספת היא להעדיף פנסים שתחום ההארה שלהם מתחיל קרוב ככל האפשר לאופניים עצמם. כמו כן חשוב להתקין את הפנס כך שכל יכולת התאורה שלו תבוא לידי ביטוי והוא לא יסנוור את הבאים מולכם.

איך לבחור פנס אחורי?

הפנס האחורי נועד לייצר נראות מקסימלית גם כלפי כלי הרכב שנמצאים מאחורינו, ביחד עם מחזירי האור, כשלמעשה ישנם גם דגמי פנסים לאופניים חשמליים שמחזירי האור כבר משולבים בהם, כך שמובטחת עמידה בתקנות התעבורה. אם אתם נוהגים לרכב על האופניים גם בשעות החשכה ובמקומות שבהם תנאי התאורה לא אופטימליים – משפט שנכון לגבי רוב רובם של המשתמשים באופניים חשמליים – מומלץ לבחור פנס בעל עוצמת תאורה גבוהה כך שכל מי שצריך לראות אתכם אכן יראה אתכם.

פנסים לאופני שטח

כשהאופניים החשמליים משמשים לרכיבת שטח, מתעצמת חשיבות הבחירה של הפנסים, ובפרט רצוי להתקין פנס קדמי עוצמתי שהרי בטבע הסיכוי להיתקל במכשולים שונים גדול יותר מאשר בדרכים הסלולות בתוך העיר. לקראת רכיבת שטח על גבי אופניים כדאי לשקול גם פנס ראש – פנס שיחובר אל הקסדה ויספק אור נוסף (וכמובן שניתן יהיה להיעזר בו גם כשיורדים מהאופניים).

פרמטרים חשובים נוספים

כשמחפשים פנס לאופניים חשמליים כדאי לבחון גם את צריכת האנרגיה של כל אחת מהאופציות שמוצעת לכם, שכן כמו אצל כל פריט מסוג זה יעילות אנרגטית מובילה לביצועים איכותיים לאורך זמן. גם המשקל הוא פרמטר רלוונטי – באופן טבעי אנחנו לא רוצים להעמיס משקל מיותר על האופניים, ולמעשה כיום ניתן למצוא פנסים איכותיים מאוד במשקל של לא יותר מכמה עשרות גרמים.