יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » נסיעה על אופניים חשמליים בגשם – כללים מנחים שחשוב לזכור

נסיעה על אופניים חשמליים בגשם – כללים מנחים שחשוב לזכור

קסדה לאופניים חשמליים

אופניים חשמליים הם אמצעי תחבורה יעיל להפליא שמתאפיין בשלל יתרונות ובפרט עלות נסיעה אפסית והגעה זריזה לכל מקום בעיר בגלל שלא נתקעים בפקקים ובזכות העובדה שאין צורך לחפש חנייה. לצד היתרונות יש גם חיסרון שחשוב להתייחס אליו – כשיורד גשם, הרוכבים עלולים להתרטב, וכמו כן נשאלת השאלה מה קורה לאופניים החשמליים עצמם. בעמוד זה תמצאו מידע מקצועי לגבי שימוש באופניים חשמליים בגשם, כך שתוכלו להפיק תועלת מכלי הרכב החדשני לאורך כל ימות השנה או לפחות רובם המכריע.

האם אפשר לרכב על אופניים חשמליים בגשם?

קודם כל כדאי לזכור שהחורף בישראל הוא די נוח בסך הכל. מספר ימי הגשם מועט יחסית, ולמעשה גם בימים שמוגדרים כגשומים יש הפוגות רבות בין הממטרים (ולכן לפחות בחלק מהמקרים אפשר לתזמן את הרכיבה לאותה הפוגה).

בהתאם אין כמובן שום סיבה לאפסן את האופניים בתחילת החורף ועד להגעת האביב. במובנים רבים דווקא כשיורד גשם אופניים חשמליים מתגלים כפתרון טוב מאוד. ראשית, בימים כאלה הפקקים עלולים להיות אפילו עוד יותר ארוכים מהרגיל, וגם התחבורה הציבורית לא מצליחה כמובן להתגבר על הבעיה. שנית, ברוב חלקי הארץ הטמפרטורות ברוב הימים בנובמבר, דצמבר, ינואר ופברואר נוחות, ואם מקפידים להתלבש עם בגדים מחממים, הרכיבה על האופניים לא מקפיאה את הגוף. כן חשוב להצטייד בחליפת מגן מפני גשם (בדומה לרוכבי האופנועים), וכך ניתן להגיע לכל מקום יבשים לגמרי.

עוד דגש קריטי הוא רכיבה זהירה במיוחד, ולשם כך חשוב להתנהל בהתאם להמלצות בפסקה הבאה.

איך לרכב במקסימום זהירות כשהכבישים רטובים?

גם כשהגשם נפסק, הכבישים ושבילי האופניים עדיין נשארים רטובים. בהתאם חשוב להקפיד על מספר כללים, שתקפים מן הסתם גם לעונות היבשות אבל הופכים לעוד יותר קריטיים במצב כזה.

קודם כל חשוב להאט את המהירות. כשרוכבים על אופניים חשמליים בגשם, או מעט לאחר שהוא נפסק, אין סיבה להגיע למהירות המרבית של 25 קמ"ש – רכיבה איטית יותר מפחיתה באופן משמעותית את סכנת ההחלקה וכך גם את הסיכון לחוסר יכולת להגיב בזמן להפתעות בכביש.

המלצה שנייה היא להגדיל את המרחק מכלי רכב אחרים שנעים בכביש או בשביל האופניים, גם כן כדי להימנע ממצב שבו תנאי מזג האוויר לא מאפשרים תגובה מתאימה לתרחיש כזה או אחר. בנוסף יש להימנע מפניות חדות או תנועות פתאומיות. גם האצה בבת אחת עלולה להיות מסוכנת בגשם, ועוד יותר מכך בלימה במהלך פנייה. ההתנהגות המומלצת בימי הגשם היא לבלום אך ורק לפני התחלת הפנייה, וכמו כן להשתמש גם בבלם הקדמי וגם בבלם האחורי, ביחד.

איך להכין את האופניים החשמליים לימים הגשומים?

עוד דגש חשוב הוא היערכות מתאימה לקראת רכיבה על אופניים חשמליים בגשם – הכנה גם של האופניים עצמם ולא רק של הרוכב.

הפעולות העיקריות שאותן יש לבצע לפני תחילת החורף (וגם לפני רכיבה בימים חורפיים במיוחד) הן:

  • * לבדוק את הפנסים – כדי לראות היטב גם כשמעונן מאוד.
  • * להוסיף לשלדה פסים זוהרים – כדי שתוכלו לא "רק" לראות אלא גם להיראות היטב.
  • * להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום אם להשתמש בצמיגים יותר עבים מהרגיל – צמיגים שתורמים להגברת היציבות.
  • * לבצע בדיקה מקצועית של הבלמים – כדי שימלאו את תפקידם באופן מושלם גם כשאחיזת הכביש פחות טובה בגלל הרטיבות.
  • * לוודא שלחץ האוויר בשני הצמיגים הוא זה המתאים לסוג האופניים.
  • * לוודא שהבידוד של מערכות החשמל של האופניים תקין לחלוטין.
  • * לוודא שיש באופניים מגן שרשרת ומגן בוץ.