יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » בחירת אופניים חשמליים עבים – כל מה שרציתם לדעת

בחירת אופניים חשמליים עבים – כל מה שרציתם לדעת

אופניים חשמליים

תחום האופניים החשמליים הולך ומשתכלל משנה לשנה, ומציג מגוון רחב יותר ויותר. אחת האופציות המעניינות היא אופניים חשמליים עבים – כלומר אופניים בעלי צמיגים עבים מהרגיל. למי מתאימים האופניים החשמליים העבים? מהם היתרונות המרכזיים שלהם? אילו חסרונות מאפיינים אותם? האם ניתן לעלות איתם לרכבת? תשובות לכל השאלות הנ"ל, ונוספות, תמצאו בעמוד זה כך שתוכלו לדעת האם גם לכם כדאי לרכוש דגם עבה.

מה זה אופניים חשמליים עבים?

למעשה המונח "עבה" הוא לא לגמרי מדויק. באופניים חשמליים עבים הצמיגים הם בעיקר רחבים יותר בהשוואה לסטנדרט הרגיל, אבל עובי הצמיג לא משתנה. בכל מקרה, צמיגים אלה, שנקראים גם צמיגי בלון, מגיעים ברוחב של 3-4 אינץ' ולפעמים גם יותר. צמיגים רגילים לעומת זאת הם ברוחב של 2.25 אינץ' בלבד – כך שמדובר בהבדל משמעותי מאוד, שבאופן טבעי משפיע במידה רבה על הרכיבה.

היתרונות של האופניים החשמליים העבים

היתרון המשמעותי ביותר של אופניים חשמליים עבים הוא היציבות המוגברת שלהם. איכות זו באה לידי ביטוי משמעותי במיוחד ברכיבה בשטח, אבל גם במרחב העירוני היא הופכת את ההתניידות לנוחה ומהנה יותר – ובפרט כשיש שבילים או כבישים משובשים. היציבות תורמת כמובן גם לבטיחות, ועוד יתרון שעשוי להיות חשוב עבורכם הוא היכולת לשאת משקלים כבדים יותר בהשוואה לאופניים חשמליים "רגילים".

צמיגי בלון – חסרונות

חשוב להדגיש שהאופניים החשמליים העבים לא מתאימים לכל אחד ואחת, ושיש לצמיגי הבלון הרחבים גם חסרונות. חיסרון אחד הוא המשקל הגבוה יותר של האופניים עצמם, כ-15% יותר מהאופניים עם הצמיגים הדקים יותר. כשנדרשת נשיאה מעת לעת של האופניים, המשקל הנוסף בהחלט מורגש וחשוב לקחת זאת בחשבון.

עוד חיסרון הוא שאופניים חשמליים עם גלגלי בלון תופסים מקום רב יותר, כך שהם דורשים שטח אחסון גדול מהרגיל. בחלק מהמקרים מסיבה זו קיים גם קושי להכניס אותם לתא מטען של מכונית.

האם ניתן להעלות אופניים עבים לרכבת?

לרכבת ישראל מדיניות ברורה לגבי אופניים חשמליים עבים: אם רוחב הצמיג הוא 4 אינץ' (או, כמובן, למעלה מכך) – אסור להעלות את האופניים לרכבת במשך כל שעות הפעילות. לעומת זאת כי ניתן להעלות לכל קרון רכבת אופניים חשמליים עבים כשהרוחב של הצמיגים הוא פחות מ-4 אינץ'.

מאחר שכאמור ישנם גם דגמים של אופניים שנחשבים עבים עם גלגלי בלון ברוחב 3 אינץ', למי שמשלב נסיעה ברכבת עם רכיבה על האופניים מומלצים באופן טבעי דגמים אלה.

איך לבחור אופניים חשמליים עבים?

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון, ולא פחות חשוב, אמינות. הגעה לחנות שמחזיקה גם דגמי אופניים חשמליים עם צמיגים רחבים וגם דגמים רגילים, ובנוסף הצוות בה אמון על התאמה מדויקת של אופניים לצרכים הספציפיים של כל אחד ואחת, מבטיחה בחירה מושכלת.

בנוסף בדרך זו תוכלו להגיע לדגם הנכון מבחינת רוחב הצמיגים, משום שכאמור ישנם הבדלים בין אופניים עם צמיגים של 3 אינץ' לבין אופניים עם צמיגי 4 אינץ'. בין אם בחרתם לקנות אופניים חשמליים עבים ובין אם "רגילים", חובה לוודא ששאר המרכיבים – המנוע, הסוללה, הבלמים והשלדה – איכותיים, כך שהרכיבה תהיה בטוחה, יעילה ומהנה.