יום שישי
26th יולי 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » טיפים לנסיעה בטוחה על אופניים חשמליים בחורף

טיפים לנסיעה בטוחה על אופניים חשמליים בחורף

אופניים חשמליים מתקפלים

רכיבה על אופניים חשמליים מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים מאוד בהשוואה לנסיעה במכונית. מצד שני, האופניים לא יכולים כמובן לספק מחסה מפני גשם – ולכן כלי הרכב העכשווי והפופולרי נתפש כמתאים בעיקר לאביב, לקיץ ולסתיו. מאחר שבישראל יש יחסית מעט ימים גשומים, וגם בהם יש לא מעט הפוגות בין פרק גשם אחד לשני, אפשר בעיקרון "להסתפק" בניצול היתרונות של האופניים החשמליים בימים יבשים בלבד. יחד עם זאת יישום מספר טיפים פשוטים לנסיעה בטוחה על אופניים חשמליים בחורף מאפשר ליהנות מהם לאורך כל ימות השנה.

בלי תנועות חדות ופתאומיות

הטיפ הראשון לרכיבה בטוחה על אופניים חשמליים בחורף הוא להימנע מתנועות חדות. בהתאם כשרוצים לפנות חשוב לעשות זאת בהדרגה, ולהתחיל בתנועה עוד לפני שמגיעים לנקודה שבה תתבצע הפנייה. כמו כן חשוב לוותר על האצה בבת אחת, ובמיוחד אם רוכבים על אופניים שאין להן חיישן מומנט.

לא לבלום תוך כדי פנייה

דגש נוסף לגבי פניות בזמן רכיבה בחורף – מצב שמהווה נקודת תורפה מבחינת היציבות של האופניים החשמליים – הוא לא לבלום תוך כדי הפנייה. בלימה תוך כדי פנייה עלולה לגרום לנפילה בגלל שהכביש או שביל האופניים רטובים והדבר משפיע כמובן על האחיזה של הצמיגים בהם. כשבולמים יש להשתמש גם בבלם הקדמי וגם בבלם האחורי, ביחד. האטה לקראת פנייה וביצוע פעולה זו במהירות נמוכה מובילים לכך שלא יהיה צורך בבלימה תוך כדי תנועה זו.

לשמור על מרחק גדול יותר מהרגיל

שמירת מרחק – מכל אלמנט אחר במרחב: מכוניות, אופניים חשמליים אחרים, הולכי רגל – היא מרכיב בסיסי ברכיבה בטוחה בכל ימות השנה. בחורף, כשהכביש או שביל האופניים רטובים, בלימה חדה עלולה לגרום להתהפכות, וכך גם סטייה פתאומית מנתיב הנסיעה – ולכן חשוב אפילו יותר מהרגיל לשמור על מרחק. למעשה, מומלץ להגדיל את טווח הביטחון משאר כלי הרכב בסביבה.

לנסוע לאט

בימי החורף הגשומים נסיעה במכונית עלולה להתגלות כסיוט של ממש בגלל שהפקקים מתארכים עוד יותר בהשוואה לימים יבשים. התוצאה היא מהירות נסיעה ממוצעת נמוכה מאוד, בעוד שרוכבי האופניים החשמליים כמובן לא נדרשים לעמוד באותם פקקים אינסופיים. במצב כזה, גם אם הרכיבה תהיה איטית יותר בהשוואה ליום "רגיל", עדיין מדובר ביתרון של ממש על פני נהגי המכוניות – ואם תרכבו לאט יותר, תהיו פחות חשופים למצבים מסוכנים ובנוסף תוכלו להגיב באופן יעיל לכל סיטואציה.

להכין את האופניים לחורף

מרכיב נוסף בנסיעה בטוחה על אופניים חשמליים בחורף הוא הכנתם לימים הגשומים. ראשית חשוב לבדוק את הבלמים ולוודא שהם תקינים לחלוטין. מרכיב מרכזי נוסף בבטיחות הוא הצמיגים וגם אותם רצוי לבדוק, וע"י איש מקצוע. אם אתם מתכוונים לרכב על האופניים החשמליים למרחקים משמעותיים במהלך החורף, כדאי לשקול הרכבת צמיגים עבים שישדרגו את היציבות. לאורך העונה הגשומה יש להקפיד למלא אוויר בצמיגים בתדירות גבוהה.

מאחר שישנה חשיבות רבה גם לנראות, מומלץ להוסיף לאופניים החשמליים פסים זוהרים, וכמובן לוודא שהפנסים ממלאים את התפקיד שלהם. עוד דגש הוא בידוד מיטבי של מערכות החשמל השונות. אם אין לכם מקום אחסון קבוע לאופניים שמגן עליהם מפני גשם, ניתן להצטייד בכיסוי איכותי שיספק את ההגנה מפני הרטיבות.