יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » מנשא לאופניים חשמליים – טיפים לבחירת מנשא איכותי ובטיחותי

מנשא לאופניים חשמליים – טיפים לבחירת מנשא איכותי ובטיחותי

מנשא לאופניים חשמליים

אופניים חשמליים נתפשים ככלי רכב אולטימטיבי לנסיעה בעיר, והם אכן כאלה. אבל אין שום סיבה כמובן להגביל את עצמנו לרכיבה כיפית "רק" ליד הבית – עם מנשא לאופניים אפשר לחבר את האופניים עם המנוע למכונית, לנסוע לכל מקום שנרצה ברחבי הארץ ושם ליהנות מהאופציה של רכיבה במהירות של 20-25 קמ"ש כשאנחנו קובעים מהי מידת המאמץ ועד כמה נזיע, ובקיצור זוכים לטיול מושלם.

מנשאי אופניים כמובן לא מוגבלים לאופניים החשמליים. רכיבה על אופניים הפכה לתחביב פופולרי למדי בשנים האחרונות, ועל יותר ויותר מכוניות ניתן לראות מנשא שכזה, שעלותו נמוכה והרכבתו פשוטה. אגב, ישנה אופציה נוספת לקחת אתכם את האופניים החשמליים לכל מקום, והיא בחירה של דגם מתקפל, שמן הסתם ייכנס בקלות לתא המטען.

קודם כל בטיחות

כשמחפשים מנשא לאופניים חשמליים חשוב לזכור שני דברים: ראשית, אם האופניים ייפלו מהמנשא תוך כדי נסיעה, סביר להניח שייגרם להם נזק חמור, ושנית, נפילה שכזו מסכנת במידה רבה את כלי הרכב שנמצאים מאחוריכם. בהתאם ברור מדוע השיקול העיקרי בבחירה בין שלל מנשאי האופניים המוצעים לנו הוא השיקול הבטיחותי.

על-מנת לנסוע בראש שקט כשהאופניים מחוברים לתא המטען או מונחים על הגג (ישנה גם האופציה של מנשאי גרירה אולם אלה יקרים ומחייבים הליך רישוי מסורבל), חשוב להגיע לחנות מקצועית ורצינית ולא להסתפק בחאפר שמבטיח לכם שהכל יהיה בסדר – עם בטיחות לא משחקים!

על הגג או אל תא המטען?

ההחלטה העיקרית שיש לקבל על-מנת לבחור בין הדגמים השונים של מנשאי אופניים היא אם להניח את האופניים על הגג או לחבר אותם אל תא המטען. מנשאי תא מטען זולים יותר ממנשאי גג והתקנתם פשוטה מאוד, אולם לצד היתרונות ישנם גם חסרונות: ראשית, לעתים תידרשו למצוא פתרונות תאורה שכן האופניים מסתירים את הפנסים הקיימים במכונית. שנית, המנשא והאופניים שעליו עלולים להוביל לפגיעה ביציבות הרכב וגם להזיק למרכב. באופן כללי מנשא לאופניים חשמליים שמותקן על תא המטען גם נחשב לפחות בטיחותי מבחינת הסכנה להתנתקות האופניים.

מנשאי גג הם לרוב בטיחותיים יותר, וגם יקרים יותר. יש לקחת בחשבון כי בחלק מהמקרים ישנו צורך בפירוק הגלגל הקדמי וחיבור המזלג למנשא באמצעות חיבור מיוחד. בניגוד למנשאי תא מטען, מנשאי גג בדרך כלל נשארים באופן קבוע על המכונית, ועלולים להגדיל את צריכת הדלק.

שיקולים נוספים בבחירת מנשאי אופניים

שיקולים נוספים בבחירת סוג המנשא לאופניים שיאפשר לכם ליהנות מכלי הרכב החשמלי הכיפי בכל מקום בארץ הם מספר זוגות האופניים שברצונכם לקחת אתכם, החומר ממנו מיוצר המנשא (אלומיניום או מתכת, כשהאלומיניום יפה יותר אבל גם יקר יותר), וכאמור מגבלות שונות של האופניים או המכונית, כשבכל מקרה חשוב כמובן שהפתרון הנבחר יתאים הן למכונית שלכם והן לאופניים שלכם – ועל כן חשוב להגיע לחנות אופניים חשמליים עם מבחר רחב של מנשאים וצוות מקצועי שיעזור לכם לבחור נכון.