שבת
27th יולי 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » חומצה היאלורונית – סוגים, יתרונות ועצות למשתמשות

חומצה היאלורונית – סוגים, יתרונות ועצות למשתמשות

חומצה היאלורונית

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את צמד המילים "חומצה היאלורנית". עוד ועוד נשים, וגם לא מעט גברים, מגלים את נפלאות החומר ומשתמשים בו למטרות שונות שהמכנה המשותף להן הוא מראה מרשים יותר של הפנים. למרות זאת לא כולם מודעים לאפשרויות הרבות של החומצה ההיאלרונית – בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי הסוגים השונים של החומר, יתרונותיו וטיפים למשתמשות בו.

הסוגים השונים של החומצה ההיאלרונית

כשבוחנים את שלל האפשרויות של חומצה היאלרונית סוגים עיקריים הם שניים: החומר הצמיגי יותר שמתאים ללחיים ולסנטר, והחומר הצמיגי פחות שמשפר את מרקם העור ומחליק קמטוטים.

מבחינת המותגים המובילים ההמלצה היא על שימוש במוצרי רסטילן, סטילאז', טאוסיאל, בלוטרו ורדיאס. כל אחת מהיצרניות הנ"ל מציעה מגוון רחב של חומצות היאלרונית לכל אחת מהמטרות האפשריות של טיפול שמבוסס על הזרקת חומר זה. כך למשל תוכלו לבחור ב-Teosyal Touch Up לליטושים קלים של מרקם עור הפנים, ב-Teosyal Kiss לעיבוי השפתיים, ב-Teosyal Ultra Deep לפתרון השקיות שמתחת לעיניים ובאזורים אחרים שמתאפיינים בעור עבה וקמטים עמוקים וישנן עוד אפשרויות.

יתרונות החומר

כשמתעמקים מעט לגבי חומצה היאלרונית סוגים שונים של חומר זה מתאפיינים כאמור בהבדלים. יחד עם זאת ישנו גם מכנה משותף בלתי מבוטל שמוביל ליתרונות משמעותיים.

יתרון אחד הוא העובדה שהגוף שלנו מייצר חומצה היאלרונית באופן טבעי (אם כי הכמות של החומר החיוני הולכת ופוחתת החל מגיל מסוים). החומר המוזרק הוא אמנם סינתטי אבל הדמיון שלו לחומר שמייצר הגוף מבטיח שלא תתרחש תגובה אלרגית או דחייה של החומצה ההיאלרונית.

יתרון שני הוא קלות הטיפול – במרבית המקרים תצאו מהקליניקה תוך חצי שעה לאחר שנכנסתם. אין צורך בבדיקות מקדימות או בהכנות מסובכות וארוכות – באים, מזריקים וחוזרים אל שגרת החיים. מאחר שתופעות הלוואי קלות (בעיקר אדמומיות ונפיחות מסוימת וכן גרד ורגישות באזור שאליו הוזרק החומר), אין צורך בהחלמה ממושכת ובעצם ניתן להמשיך בפעילות היומיומית ללא כל חשש. כמו כן אין כאב וגם מי שחושש ממחטים עובר את ההזרקה ברגיעה, ובמידת הצורך באלחוש מקומי, שכן המחט דקיקה ולא מאיימת.

עוד יתרון הוא שאם המטופל/ת לא מרוצה מהתוצאות, ניתן להזריק לפנים היאלרונידאז שמפרק את החומצה ההיאלרונית ופותר את הבעיה.

טיפים למשתמשות (ולמשתמשים) בחומצה היאלרונית

  • במסגרת טיפול בפנים בעזרת חומצה היאלרונית סוגים שונים של חומר זה מיועדים כאמור למטרות שונות, ולכן חשוב להגיע לקליניקה שעובדים בה אנשי מקצוע מיומנים בהתאמת הסוג האופטימלי עבור כל מטופל ומטופלת.
  • פרופורציות – כל טיפול שמבוסס על חומצה היאלרונית משנה לא רק את האזור שאליו מזריקים את החומר אלא את מראה הפנים באופן כללי. חשוב לוודא שנשמרות פרופורציות מחמיאות.
  • חומצה היאלרונית מאפשרת לשמר גם את קווי המתאר הרצויים בפנים ובפרט את זה של הלסת (על בסיס חומר שמתאפיין במרקם יחסית מוצק לאורך כל הלסת).
  • תוצאות הזרקת חומצה היאלרונית נשמרות למשך חצי שנה עד 3 שנים, בהתאם לסוג ולאזור בפנים.
  • חומצה היאלרונית הינה חומר היפו אלרגני כך שאין צורך במבחני רגישות לפני שמזריקים אותה לנקודה כזו או אחרת בפנים.
  • כשאין צורך לעבות את השפתיים או לעצב אותן מחדש אלא רק להחליק את הקמטוטים העדינים בשולי השפתיים, הזרקת החומר תתבצע רק לקו החיצוני של השפתיים.
  • עיצוב קו לחיים באמצעות חומצה היאלרונית חייב להתבצע בשלבים כדי להבטיח את המראה הטבעי ביותר האפשרי ובהתאם גם זה המחמיא ביותר.