יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » חומצה היאלורונית – סיכונים ודברים שחשוב לדעת

חומצה היאלורונית – סיכונים ודברים שחשוב לדעת

מתיחת פנים ללא ניתוח

חומצה היאלרונית היא אחד החומרים הנפוצים ביותר במסגרת טיפולים אסתטיים בפנים. זהו חומר שקיים בגוף שלנו (אם כי בכמות שהולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים, החל מגיל שלושים), בסיס הנתונים שהצטבר אחרי יותר מ-20 שנה ומיליוני נשים בכל רחבי העולם מוכיח שהזרקת חומצה היאלרונית משיגה את המטרות ובטוחה לחלוטין ובנוסף החומר והטיפולים שנעשים בעזרתו קיבלו את כל האישורים הרלוונטיים מהרגולטורים בתחום הבריאות.

יחד עם זאת חשוב להדגיש שקיימים גם סיכונים מסוימים. מודעות לאותם סיכונים עוזרת לצמצם את הסיכוי שהם אכן יתרחשו בפועל, כך שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של החומצה ההיאלרונית בראש שקט. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים אודות הסיכונים, הדרכים לנטרל אותם, הסוגים השונים של החומר ויתרונות ההזרקה.

סיכונים

כשמזריקים חומצה היאלרונית סיכונים אפשריים הם חומר לא איכותי, מיומנות נמוכה של האדם שמבצע את ההזרקה וסביבה לא סטרילית מספיק.

ההצלחות המוכחות של טיפולים לטשטוש קמטים ומילוי נפחים הובילו להיצע רחב מאוד של חומצות היאלרוניות. כמו בכל תחום כמעט, גם במקרה זה ישנם למרבה הצער גם חומרים לא איכותיים שלא עומדים בתקנים המחמירים העדכניים. באופן טבעי אותן חומצות היאלרוניות לא איכותיות מוצעות במחיר זול יותר, שלעתים מייצר פיתוי – כשמקפידים על הזרקת חומצה היאלרונית עם תו תקן מתאים, אולי משלמים מעט יותר אבל אין סיכון לנזקים בפנים עקב חומר לא יציב.

הדגש השני הוא כאמור ביצוע לא מיומן של ההזרקה. דוגמה לנזק עקב הפקדת הפנים בידיים לא מקצועיות מספיק היא נמק עקב הזרקת החומצה ההיאלרונית לתוך כלי דם. כדאי לדעת שדווקא ההצלחות הרבות של ההזרקות והפופולריות שלהן הובילו לשאננות מסוימת בקרב חלק מהציבור, ולמחשבה שכל אחד יכול להזריק את החומצה ההיאלרונית. מומלץ בחום לוודא שההזרקה מבוצעת על-ידי רופא/ה בעל/ת ניסיון רב בביצוע פעולה ספציפית זו.

כאמור כשמזריקים חומצה היאלרונית סיכון נוסף הוא סביבה לא סטרילית שגורמת לזיהומים. כדי לנטרל גורם סיכון זה חשוב להגיע רק למקום מקצועי שכבר צבר אלפי לקוחות מרוצים.

הסוגים השונים של החומצה ההיאלרונית

חומצה היאלרונית משמשת לשתי מטרות עיקריות: טשטוש קמטים והחלקתם ומילוי אזורים שהפכו שקועים עקב הידלדלות שכבת השומן התת עורית (תופעה בלתי נמנעת אצל כולנו כשאנחנו מתבגרים). בהתאם ישנם גם שני סוגים עיקריים של חומצה היאלרונית – צמיגית יותר שבה נעזרים כדי למשל למלא לחיים או להדגיש את קו הסנטר, וצמיגית פחות לטובת מילוי קמטוטים ושיפור מרקם העור בפנים.

מבחינת יצרניות חומצה היאלרונית, החברות המובילות שאת המוצרים שלהן כדאי להעדיף הן טאוסיאל, רסטילן, סטילאז', בלוטרו ורדיאס. אנשי מקצוע מומחים יודעים להתאים לכל מטופל לכל מטופלת את הסוג הספציפי האופטימלי עבורם.

הזרקת חומצה היאלרונית – יתרונות

אמנם במסגרת הזרקת חומצה היאלורונית סיכונים מסוימים עלולים לפגוע בתוצאות, כמו בכל הליך רפואי, אבל כשבוחרים נכון את המכון שבו עוברים את הטיפול הסיכוי לפגיעה מזערי ובעצם כמעט אפסי – והשינוי במראה הפנים מרשים במיוחד.

יתרון משמעותי נוסף של טיפולים עם חומצה היאלרונית הוא משך הזמן הקצר של כל הזרקה והחזרה המהירה מאוד לשגרה. עוד כדאי לדעת שאם התוצאה אינה משביעת רצון, ניתן לשנותה בעזרת חומר בשם היאלרונדיאז שמפרק את החומצה ההיאלרונית באפקטיביות גבוהה וללא תופעות לוואי.