שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » מתיחת פנים ללא ניתוח – איך זה עובד?

מתיחת פנים ללא ניתוח – איך זה עובד?

מתיחת פנים ללא ניתוח

הרפואה האסתטית משתכללת כל העת, ומציעה לכל מי שרוצה לשנות מרכיב מסוים במראה החיצוני שלו יותר ויותר אפשרויות. במיוחד נכונים הדברים לגבי הפנים – אם בעבר כדי להגיע למראה צעיר יותר ומושך יותר נדרש הליך כירורגי מורכב, כיום תוכלו ליהנות מחזות חיונית ומחמיאה גם בלי ניתוח. איך? בזכות מתיחת פנים בחוטים, שיטה חדשנית ואפקטיבית שכבר אחראית לשינוי משמעותי לטובה אצל אנשים רבים. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע עדכני ומפורט מאוד אודות האפשרויות של מתיחת הפנים גם בלי לעבור ניתוח, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם על סמך תמונת מצב מלאה.

למי מתאימה מתיחת פנים בלי ניתוח?

מתיחה ללא ניתוח מיועדת לנשים ולגברים צעירים יחסית שמבינים כי עדיף לטפל בתהליכים השונים והבלתי נמנעים שמתרחשים בפנים כבר בשלב מוקדם. אסטרטגיית הקדמת התרופה למכה מאפשרת לשמר מראה חיוני ובריא לאורך כל שלבי החיים, ובעיקר מבטיחה תוצאות טבעיות ולכן גם מרשימות במיוחד. 

לגבי השאלה החל מאיזה גיל כדאי לעבור מתיחת פנים ללא ניתוח חשוב להבין שאין תשובה חד-משמעית: אצל כל אדם ישנם תהליכי התבגרות אחרים, שמושפעים גם מגנטיקה וגם מאורח החיים. בהתאם השיקול הנכון הוא לא נקודה שרירותית על ציר הזמן, אלא התבוננות מפוכחת במראה – אם את או אתה מרוצים ממה שמשתקף מולכם, מן הסתם אין לכם צורך במתיחה. אם ההשתקפות נראית לכם מבוגרת יותר מכפי שאתם מרגישים, זה הזמן להגיע למפגש ייעוץ שבו ייבחן מצב הפנים שלכם לעומק, על סמך פרמטרים מקצועיים.

כדאי לדעת שההליך מתאים למגוון אזורים בפנים, מקו הצוואר והלסת דרך הלחיים ועד לגבות, כולל מקומות כמו העפעפיים שבהם נדרשת עדינות רבה במיוחד.

למה נוצר צורך לבצע הרמת פנים בחוטים?

הרמת פנים בחוטים (וגם בניתוח, כמובן) מספקת מענה אפקטיבי להפליא לתופעה שהיא כאמור בלתי נמנעת: התרופפות הרצועות שתומכות ברקמות שמרכיבות את עור הפנים. הרצועות הנ"ל נחלשות עם הזמן, בדרך כלל החל מסביבות גיל 40 (כאמור יש הבדלים בין אדם לאדם), וכתוצאה מכך הרקמות נמשכות כלפי מטה. המראה הופך למוארך או "נפול" והתחושה שהוא משדר היא של עייפות, זקנה ולפעמים אפילו חולי.

תופעה נוספת שהיא חלק בלתי נפרד מההתבגרות שלנו היא ירידה בכמות של סיבי הקולגן והאלסטין שבעור הפנים. סיבים אלה מקנים לעור את החוזק והגמישות, ולכן התמעטותם הופכת את העור לדק ורפוי – וביחד עם צניחת הרקמות אין פלא שרבים כל כך מחפשים פיתרון שיחזיר לפנים את המראה הקורן והמושך.

האימפקט הכפול של מתיחת פנים ללא ניתוח

מתיחת פנים עם חוטים מספקת פיתרון מוצלח מאוד לחולשת הרצועות – החוטים המיוחדים מהווים למעשה תחליף לרצועות והופכים להיות אלה שמחזיקים את רקמות העור בפנים. מיקום מדויק של כל חוט וחוט מנטרל את ההתרופפות הכאמור בלתי נמנעת, ומחזיר את הרקמות שצנחו למיקום גבוה יותר.

תועלת נוספת, גם היא רבת השפעה, בזכות החדרת החוטים למקומות הנכונים בפנים, היא הגברת קצב הייצור של הקולגן והאלסטין. שני חלבונים אלה הופכים את עור הפנים למוצק יותר וגם לחלק יותר, כך שבזכות ההליך מושג שינוי משמעותי יותר לטובה. הסיבה לכך שהגוף מתחיל לייצר בקצב מואץ אלסטין וקולגן היא הפגיעה המבוקרת באזור הפנים במהלך החדרת החוטים – והרצון של הגוף לפצות על כך.

כיצד מתבצעת מתיחה ע"י חוטים?

טיפול מתיחת פנים בחוטים – שמהווה כאמור הרמת פנים לכל דבר, בלי צורך בפעולות כירורגיות מורכבות – מתבצע בהרדמה מקומית ואורך לכל היותר שעה ולפעמים אפילו פחות. מהות הפעולה היא יצירת חתכים זעירים בעור הפנים, והחדרת חוטים ייעודיים שנקראים סילואט (Silhouette) לתוך אותם חתכים תוך מתיחת הרקמות כלפי מעלה.

פעולה זו מתאפיינת במינימום פולשנות, ולכן זמן ההחלמה בעקבותיה קצר: במרבית המקרים אין צורך באשפוז, ותוך 4-5 ימים אפשר לחזור לשגרה כמעט מלאה לגמרי. החוטים עצמם נמסים עם הזמן באופן טבעי, והתוצאות מחזיקות מעמד עד כשנתיים. 

מה כוללת ההכנה להרמת הפנים בחוטים?

מאחר שלא מדובר בניתוח מתיחת פנים, אין צורך בהכנות רבות. יחד עם זאת האחריות מחייבת כמובן סקירה מעמיקה של מצבם הרפואי של המטופלים – על-מנת לשלול מחלות או בעיות שעלולות לסכן את האדם. צעד נוסף הוא להפסיק להשתמש בתרופות שמדללות את הדם (למשל אספירין) וכן בתוספים עם אימפקט דומה (גינקו בילובה, אומגה 3 ועוד).

תופעות לוואי אפשריות

מתיחת פנים ללא ניתוח היא הליך לא פולשני ולכן תופעות הלוואי מועטות ולא משמעותיות. תיתכן אי נוחות בימים הראשונים עד שהגוף מסתגל לנוכחות של החוטים, ועוד תופעות אפשריות הן שטפי דם קלים ונפיחות מסוימת. לאנשים בעלי סף כאב נמוך מומלץ לדאוג מראש למשככי כאבים, אם כי בדרך כלל השימוש בהם מזערי. כמעט ואין מגבלות לגבי השגרה – פרט להמלצה להימנע מפעילות פיזית אינטנסיבית – ותוך 4-5 ימים אפשר לחזור לעבודה.

סיבוכים שעלולים להתרחש – במקרים נדירים – הם זיהום (שמטופל באנטיביוטיקה), דלקת מתחת לעור שגורמת להתקשותו ותגובה אלרגית. 

טיפולים משלימים לפיסול הפנים

מתיחת פנים ללא ניתוח מספקת אמנם מענה מוצלח במיוחד לצניחת הרקמות, וכאמור גם הופכת את העור בפנים לחלק ומוצק יותר, אבל יש תהליכי הזדקנות שאותם היא לא יכולה לנטרל (גם ניתוח להרמת פנים, אגב, לא יכול למחוק את כל סימני הגיל).

בהתאם ההמלצה היא לבחון טיפולים משלימים לטובת פיסול פנים כולל. בין האפשרויות: שימוש בגלי רדיו כדי למצק ולהחליק את עור הפנים וכמו כן להעלים שומן מיותר (גם מהפנים וגם מהצוואר), הסרת נגעים ונקודות חן בלייזר, הזרקת שומן עצמי או חומצה היאלרונית להשבת נפחים שאבדו באזורים שונים (ובפרט לטיפול בלחיים שקועות), תהליך שנקרא סקינבוסטר אשר מחולל פלאים למראה העור, ועוד.

האם זהו סוף עידן ניתוחי מתיחות הפנים?

לא.

גם עם האופציה לעבור מתיחת פנים ללא ניתוח, על שלל יתרונותיה כבדי המשקל, עדיין ישנם מצבים שבהם הטיפול הנכון ביותר הוא ניתוח להרמת פנים. החוטים הייחודיים והמגוון הרחב של הטיפולים האסתטיים האחרים לפיסול הפנים מספקים חופש בחירה גדול יותר – חופש שאיתו באה אחריות רבה, ולכן החשיבות העצומה של הגעה לכירורג פלסטי מנוסה, מיומן ביישום כל הטכניקות הקיימות וכמובן בעל יושרה מלאה. כשאת או אתה מפקידים את הפנים בידיים של פלסטיקאי שיודע לבצע גם ניתוחים וגם הצערת פנים בלי ניתוח, אתם יכולים לדעת בוודאות שתקבלו את ההמלצה האופטימלית, בלי שיקולים זרים – ושתעברו את ההליך המתאים בדרך הבטוחה ביותר עם התוצאות המרשימות ביותר.

סיכום – היתרונות של מתיחת הפנים ללא ניתוח

  • * פעולה לא פולשנית
  • * הליך קצר – פחות משעה
  • * החלמה מהירה
  • * ללא צלקות
  • * מינימום סיכון לסיבוכים בעקבות המתיחה
  • * תוצאות ניכרות לעין תוך מספר ימים
  • * שינוי טבעי ומחמיא, שכולל גם את הרמת הרקמות שצנחו וגם את הפיכת עור הפנים לחלק ומוצק יותר.