יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » פיסול פנים בהתאמה מדויקת – כל המידע

פיסול פנים בהתאמה מדויקת – כל המידע

חומצה היאלורונית בלחיים

הפנים שלנו הן יצירת אמנות. כשאנחנו מתייחסים אליהן כך, התוצאה היא מראה מרשים בכל גיל, דימוי עצמי יציב ומספק וחיים עם איכות אמיתית. עם ההבנה שהפנים הן יצירת אמנות מגיעים גם כבוד ומחויבות לשמור עליהן ולטפח אותן – על בסיס תהליך מקיף, מדויק ואפקטיבי להפליא: פיסול פנים. זהו פיתרון מושלם לכל מי שרוצה ליהנות מחזות צעירה יותר ובה בעת טבעית לגמרי, ללא ניתוח וללא כאב. בעמוד זה ישנו מידע שיעזור לך להחליט האם הוא מתאים גם עבורך – העקרונות המרכזיים של הפיסול, הטכניקות המתקדמות שבהן משתמש הכירורג הפלסטי, החומרים המתאימים ליצירת כל השינויים הרצויים והאימפקט ארוך הטווח.

התאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת

העיקרון המרכזי של פיסול הפנים – ובאנגלית Contouring – הוא התאמה מלאה של הפעולות שיבוצעו למאפיינים ולבקשות של כל אדם. חשוב להבין שמצד אחד ישנם תהליכים בלתי נמנעים שמתרחשים עם השנים אצל כל אחד ואחת מאיתנו: צניחת רקמות עור עקב החלשת הרצועות התומכות, הופעת קמטים באזורים שונים, הידלדלות של שכבת השומן וכתוצאה מכך "שקיעה" במקומות מסוימים (למשל הלחיים), ועוד. מצד שני הפנים של כל אישה וכל גבר מושפעות באופן שונה. בנוסף, לכל אחד ואחת תפישת אסתטיות ייחודית ולכן חלומות אחרים. 

בהתאם פיסול מתחיל באבחון מדויק של המצב הקיים והבנה מעמיקה של התוצאה המבוקשת – כך שניתן יהיה לתכנן את הדרך המיטבית לעבור מהמצוי לרצוי. האבחון מתבסס על כלי מדידה מתקדמים, צילומים של האדם בצעירותו, קשב סבלני ובעיקר על הניסיון של הכירורג הפלסטי שמוביל את התהליך. 

הצערת פנים באופן טבעי בלבד

בראשית הדרך של הרפואה האסתטית, חלק בלתי מבוטל מהמטופלות והמטופלים העדיף שינויים דרמטיים. שתלי סיליקון גדולים מאוד הם דוגמה מצוינת, וגם כשהמטרה הייתה הצערת פנים התבצעו לא מעט הליכים שיצרו שינוי משמעותי מאוד. התוצאה: מראה צעיר במיוחד אבל גם לא טבעי, ולכן לא באמת מחמיא.

אחד היתרונות הבולטים של פיסול פנים הוא שתהליך זה מבוסס על יצירת פנים שהן גם קורנות יותר אבל גם כאלה שניכרת בהן האישיות של האדם. בדרך זו מתקבלות התוצאות הטובות ביותר האפשריות, ומובטחת נחת רבה במיוחד.

שינוי משמעותי – בלי ניתוח

במידה רבה ניתן להתייחס אל הפיסול כאל מתיחת פנים ללא ניתוח. לניתוח להרמת פנים יש כמובן מספר יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם, אבל גם מחיר גבוה והכוונה בעיקר לתקופת ההחלמה הנדרשת אחריו. בנוסף עלולים להיווצר סיבוכים מסוימים אחרי כל הליך כירורגי, וגם אם הסיכון קטן עדיין הוא בהחלט שיקול בהחלטה איך לשפר את מראה הפנים.

עוד כדאי לקחת בחשבון כי מתיחת פנים בניתוח לא מתאימה לאנשים שחוששים מפני הרדמה מלאה. קהל יעד ספציפי נוסף של פיסול פנים הוא גברים ונשים שלא יכולים לעבור הליך כירורגי עקב נסיבות רפואיות שונות.  

המרכיבים השונים של פיסול פנים

תהליך Contouring מבוסס כאמור על התאמה אופטימלית למאפייני המטופל או המטופלת. בזכות עובדה זו ניתן לספק מענה מושלם לכל התופעות הבאות:

  • * לחיים שקועות – עקב הידלדלותה של שכבת השומן שמתחת לעור באזור זה.
  • * קמטים סביב הפה – כולל קמטי "מריונטה" (מצידי הפה אל הסנטר).
  • * צניחת גבות – כחלק מהרפיון הכולל שמתרחש בפנים החל מגיל מסוים.
  • * קמטי הבעה – בין הגבות, בצידי העיניים ובמצח.
  • * קו לסת מטושטש – ובאופן כללי מסגרת פנים לא ברורה, תופעה שמבגרת מאוד את המראה של האדם.
  • * מרקם עור לא מחמיא – עקב פיגמנטציה, כתמים אחרים, צלקות ישנות ועוד.
  • * שפתיים דקות, א-סימטריות או צרות – פיסול פנים הוא הזדמנות לשדרג גם דברים שלא בהכרח קשורים לגיל.
  • * עיצוב האף – אם כבר מקנים לאיברים השונים בפנים מראה חדש, אפשר לבצע גם פיסול אף.

ישנו קשר הדוק בין הפתרונות לכל הבעיות הנ"ל. הרמת גבות משפיעה על המראה של הלחיים, הוספת נפח לטובת עיצוב קו לחיים מרשים עלולה להבליט קמטים סביב הפה, האף חייב להיות בהרמוניה עם שאר חלקי הפנים, ובאופן כללי הדרך הנכונה להגיע למראה הנכון ביותר עבורך היא לתכנן תהליך מקיף. אופציה נוספת להתבונן על חשיבות ההרמוניה בפנים היא ע"י חלוקתן ליחידות שמצד אחד הן נפרדות ומצד שני יש ביניהן קשרים הדוקים:

  1. א. הצוואר והסנטר
  2. ב. קו לסת
  3. ג. אזור הפה והאף
  4. ד. הלחיים
  5. ה. האזור הפריאורביטלי (שסביב העיניים)
  6. ו. מצח ורקות

בהתאם הפעולות האפשריות ליצירת תהליך פיסול מושלם הן:

החלקת קמטים סטטיים עם חומצה היאלרונית

בקמטים שנוצרים עקב הפיכת עור הפנים לדק יותר עם השנים מטפלים באמצעות חומצה היאלרונית. זהו חומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי, אבל בכמות שהולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים. הזרקת חומצה היאלרונית סינטטית היא פעולה שאורכת דקות בודדות בלבד, מתבצעת תחת טשטוש מקומי ומאפשרת חזרה מהירה לשגרה. החומר ממלא את המקומות שבהם נוצרו קמטים וחריצים ומצעיר את הפנים.

טשטוש קמטי הבעה בעזרת הזרקת בוטוקס

הקמטים בחלק העליון של הפנים – בצידי העיניים, בין הגבות ובמצח – הם תוצאה של פעילות שרירים שאחראים גם להבעות שלנו. בהתאם אין טעם להשתמש באזורים אלה בחומצה היאלרונית, אלא נדרש פתרון אחר: זריקת בוטוקס. הבוטוקס מפחית את פעילות השרירים הנ"ל, וכשעוברים את ההליך אצל כירורג פלסטי מיומן מושג איזון מדויק בין היכולת לייצר הבעות וניואנסים לבין מראה חלק יותר ולכן גם צעיר יותר. גם הזרקת בוטוקס מתבצעת בהרדמה מקומית ונמשכת זמן קצר מאוד.

מילוי נפחים ועיצוב מסגרת פנים

מילוי לחיים שקועות, שקעים מתחת לעיניים ומקומות נוספים שאיבדו את הנפח מתבצע גם כן בעזרת חומצה היאלרונית – אבל סוג אחר, סמיך יותר. אופציה נוספת היא שומן עצמי שנלקח מאזורים אחרים בגופם של המטופלים, עובר תהליכי השבחה, סינון וריכוז, ומוזרק אל המקומות שרוצים להעניק להם נוכחות בולטת יותר.

הרמת גבות

הליך פיסול פנים עשוי לכלול מענה גם לצניחת הגבות ולהסתרת העיניים עקב כך. ישנן מספר טכניקות להרמת קו השיער שתפקידו הוא להגן על העיניים, והבחירה ביניהן מחייבת ניסיון רב – וכאמור גם סינכרון עם שאר הפעולות שמבוצעות על-מנת להצעיר את הפנים.

פיסול אף

עיצוב האף מחדש ללא ניתוח אפשרי באמצעות חומצה היאלרונית ייחודית ובחלק מהמקרים גם חומרי מילוי אחרים. בין השאר ניתן גם בלי הליך כירורגי מורכב לטשטש בליטות וגבנונים, למלא שקעים, לתקן א-סימטריה ובאופן כללי ליצור הרמוניה נעימה לעין בין האיבר שבמרכז הפנים לאלמנטים שסביבו.

שיפור מרקם העור – פילינג

טכניקות שונות שמטשטשות צלקות, מעלימות כתמי פיגמנטציה ומקנות לעור הפנים מראה חלק ומוצק יותר. בין האפשרויות: פילינג כימי (קל, בינוני או עמוק), פילינג על בסיס חומצת פירות, בעזרת לייזר או פילינג יהלום – בהתאם למידת הליטוש הדרושה.

עיצוב שפתיים

חומר המילוי האופטימלי לשפתיים הוא חומצה היאלרונית – שמאפשרת הגעה לתוצאות מדויקות מאוד. עיבוי שפתיים חייב להתבצע במיומנות גבוהה ובעדינות, כדי לא ליצור מראה לא טבעי. בדומה להזרקת חומצה היאלרונית לטובת טשטוש קמטים או השבת נפחים שאבדו, גם עיצוב שפתיים לא מחייב פינוי פרק זמן להחלמה ותופעות הלוואי בעקבותיו מועטות ולא משמעותיות.

כיצד משפיע פיסול הפנים לטווח הארוך?

תוצאות מתיחת פנים מחזיקות מעמד כעשור. לפעולות השונות במסגרת פיסול פנים יש באופן טבעי טווח השפעה קצר יותר, אבל חשוב לזכור שני דברים: ראשית, ניתוח מתיחה לא מספק מענה לקמטים, פיגמנטציה, שפתיים דקיקות ועוד תופעות שפוגמות בדימוי העצמי של רבים מאיתנו. שנית, הפיסול הוא תהליך שלא פוגע כמעט בשגרת החיים, ולא מייצר סיכונים. עם תכנון נכון פיסול הפנים מחולל שינוי משמעותי מאוד לטובה, ולאחריו כל מה שתצטרכו לעשות הוא טיפול תחזוקה פשוט יחסית אחת לשנה – וכך המראה החדש, הרענן יותר ושובה הלב יישמר גם בטווח הארוך.