יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » שקיות מתחת לעיניים – סיבות ופתרונות

שקיות מתחת לעיניים – סיבות ופתרונות

שקיות מתחת לעיניים

ככל שאנחנו מתבגרים, ובפרט אחרי גיל 50 (אם כי במקרים מסוימים גם בשלב מוקדם יותר בחיים), מופיעות שקיות מתחת לעיניים שלנו. יש לכך מספר סיבות – וגם פתרונות אפקטיביים מאוד.

סיבות

סיבה אחת להופעת שקיות מתחת לעיניים היא הידלדלות שכבת השומן התת עורית באזור זה. כתוצאה מכך העור הופך לדק במיוחד וליבש, ושכבת כלי הדם שמתחתיו מתבלטת ומקנה לאזור גוון כהה ולא מחמיא. גם צניחתם של העפעפיים התחתונים תורמת להיווצרות השקיות והשקעים שמתחת לעיניים. גורמים אפשריים נוספים למראה העייף והמבוגר מאוד הם חשיפה מופרזת לשמש והגברת הייצור של מלנין, צריכה רבה של קפאין, עישון, תפקוד לקוי של הכליות ועוד.

מניעה

דרך אחת לשמור על מראה צעיר יותר היא למנוע מלכתחילה את הופעת השקיות – באמצעות הקפדה על לפחות 7 שעות שינה בלילה, שתיית כמויות גדולות של מים, צמצום כמות הקפאין הנצרכת והפחתת כמויות המלח בתזונה.

בנוסף כשרוצים להעלים אותן שקיות מתחת לעיניים טיפול טבעי יכול להתבסס על "תרופות סבתא" כמו הנחת צמר גפן ספוג במי ורדים למשך 20 דקות על העיניים, פעמיים ביום (במקום מי ורדים אפשר להשתמש ברסק מלפפונים עם מיץ מחצי לימון שצוננו במקרר).

מילוי שקעים מתחת לעיניים עם חומצה היאלרונית

טיפול אפקטיבי במיוחד להעלמת שקיות מתחת לעיניים הוא זה המבוסס על חומצה היאלרונית.

טיפול זה מאפשר מילוי שקעים מתחת לעיניים ובנוסף משפר את מרקם העור באזור וגם המראה של עצמות הלחיים הופך צעיר יותר. חשוב להשתמש בחומצה היאלרונית בעלת רמת צמיגות מתאימה לשקעים שמתחת לעיניים כך שהתוצאה תהיה הומוגנית, ועוד המלצה היא לבחור בחומר שיש בו גם ויטמינים ומינרלים.

הזרקת חומצה היאלרונית על-ידי מומחים מנוסים מאפשרת במצבים מסוימים גם לטשטש את אותן שקיות לא מחמיאות וזאת באמצעות הרמת רקמות עור סמוכות. בכל מקרה מדובר בטיפול קל שנמשך עד חצי שעה ושלאחריו ניתן לחזור לשגרה מלאה באופן מידי.