שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » במקום ניתוח פלסטי: חומצה הילראונית לפיסול האף

במקום ניתוח פלסטי: חומצה הילראונית לפיסול האף

אף ישר

האף הוא איבר שמושך אליו תשומת לב רבה, בעיקר עקב המיקום שלו בדיוק באמצע הפנים. בנוסף האף נתפש על-ידי רבים מאיתנו כלא מספיק אסתטי, וכשלוקחים בחשבון את הרגישות שלו ואת העובדה שהצורה שלו עלולה להתעוות עקב חבלות שונות, קל להבין מדוע ישנו ביקוש רב לשינוי צורת האף וגודלו. מצד שני ישנו גם חסם משמעותי בדרך לאף בעל מראה רצוי ואיתו גם דימוי עצמי משופר – הצורך בניתוח, על כל הכרוך בכך כולל החלמה של כשבועיים וסיבוכים שיש בכל ניתוח.

אבל יש גם פתרון: בעזרת חומצה היאלרונית ניתן לפסל את האף ולהקנות לו מראה מושך יותר, כך שבמקרים רבים אין בכלל צורך בניתוח פלסטי. עיצוב האף בדרך זו הוא הליך מהיר וכמעט ללא תופעות לוואי, כשכמובן חובה לעבור אותו אך ורק בקליניקה מקצועית ואמינה.

באילו מקרים אפשר לשנות את מראה האף בלי ניתוח?

חומצה היאלרונית היא חומר מילוי שמשמש למגוון רחב של מטרות ובהן החזרת הנפח ללחיים שקועות, טשטוש קמטים סביב הפה, עיבוי שפתיים, מילוי השקעים שמתחת לעיניים והבלטת קו לסת. בנוסף ניתן להזריק חומר זה – שאגב, מיוצר גם על-ידי הגוף באופן טבעי אבל בכמות שהולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים – גם אל צידי האף וכך להקנות לאיבר זה את החזות המבוקשת על-ידי המטופלים.

בעזרת חומצה היאלרונית אפשר למשל למלא את אותו שקע שקיים מעל לגבנון וליצור שם קו אחיד וישר. אופציה נוספת היא למלא את הבסיס של האף בחומצה היאלרונית וכך להפוך אף נפול לבעל מראה של אף סולד. באופן כללי אפשר להקנות לאף מראה ישר יותר וגם מורם יותר, בדיוק בגודל ובזווית המחמיאים ביותר, וזאת באמצעות הזרקת כמויות קטנטנות של החומצה ההיאלרונית בדיוק בנקודות הנכונות.

מה מאפיין את תוצאות עיצוב האף בעזרת חומצה היאלרונית?

פיסול האף על בסיס החומצה ההיאלרונית במקום ניתוח מבטיח כאמור טיפול קל ומהיר, ללא תופעות לוואי וללא צורך בהחלמה ממושכת. מצד שני חשוב לציין שהתוצאות הן זמניות – במרבית המקרים השפעת החומר מחזיקה מעמד שנה עד שנתיים.

הסיבה לכך היא הספיגה של החומצה ההיאלרונית בתוך הגוף כך שבהדרגה היא באה פחות לידי ביטוי. יחד עם זאת כדאי לדעת שאזור מרכז הפנים ובתוכו האף מתאפיינים בדינמיות כך שחומר מילוי קבוע עלול להחמיא היום אבל להיראות מוזר מחר.

כשהשיטה הנבחרת לצורך פיסול האף היא הזרקת חומצה היאלרונית למקומות המדויקים אמנם נדרשת מעין תחזוקה שוטפת, כלומר הוספת חומר אחת לשנה או שנתיים (ובגילאים צעירים גם בתדירות נמוכה יותר) – אבל כאמור מדובר בטיפול קל שלא פוגע כלל בשגרת החיים הרגילה. בנוסף בזכות העדכונים התקופתיים עיצוב האף יהיה תמיד המחמיא ביותר בהתאם לשינויים במבנה הפנים.

כיצד מתבצע הטיפול?

הדגש העיקרי במסגרת פיסול האף בעזרת החומצה ההיאלרונית הוא תכנון מדויק של הנקודות אליהן יוזרק החומר והמינון שלו. בנוסף חשוב לבחור בחומצה ההיאלרונית המתאימה להזרקה באזור זה של הפנים וכמובן שהיא תהיה של יצרנית איכותית כגון טאוסיאל, סטילאז', רסטילן או בלוטרו. החומר המוזרק כולל חומצה היאלרונית בצורת ג'ל קריסטלי וכן חומצות אמינו, מינרלים ו-ויטמינים כך שהתוצאה כוללת גם שיפור מרקם העור באזור והעלאת רמת הלחות החיונית בו.

ההזרקה עצמה קלה ומהירה ומתבצעת באלחוש מקומי. תופעות לוואי אפשריות הן אדמומיות, נפיחות ורגישות, לרוב קלות וכמעט תמיד הן נעלמות מעצמן תוך 48-72 שעות. את תוצאות עיצוב האף ניתן לראות תוך מספר ימים וכאמור ליהנות ממנו ומהשיפור בדימוי העצמי במשך שנים.