שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » שיקום השיער באמצעות קראטין – איך זה עובד, וכמה זמן זה מחזיק?

שיקום השיער באמצעות קראטין – איך זה עובד, וכמה זמן זה מחזיק?

קראטין

קראטין (Keratin) הוא חלבון, או ליתר דיוק קבוצה של חלבונים שנמצאים בגוף האדם בציפורניים, בשכבת העור החיצונית ובשיער. הקראטין הוא זה שמעניק לשערות שלנו את החוזק שלהן ואת הגמישות שלהן, ועל כן הוא גם אופציה מומלצת כשרוצים לבצע טיפול לשיקום שיער פגום.

טיפול קראטין הוא למעשה החדרת חומר זה אל תוך השערות. אופציה נוספת של שימוש בקרטין (אגב, לעתים כותבים "קרטין" ולעתים "קראטין", מדובר באותו חומר) היא החלקת קרטין , שכן החומר הזה הוא גם אפקטיבי מאוד כשרוצים להפוך שיער מסולסל או מתולתל לחלק. חשוב מאוד להתאים טיפול ספציפי לכל גבר ולכל אישה שמעוניינים בשיער מבריק, חזק ובריא יותר, והסיבה לכך פשוטה: ישנו מגוון רחב של טיפולי קרטין, ורק מעצב שיער מיומן שיודע להתאים לכל אחד ולכל אחת את האופציה האידיאלית עבורו יוצר את המראה המחמיא ביותר שיש. כדאי לציין כי טיפול שיקום זה מתאים לכל סוגי השיער.

מה כולל שיקום שיער על בסיס קרטין?

שיקום שיער באמצעות קרטין הוא תהליך שמורכב מ-4 שלבים:

  1. חפיפה עם שמפו ייעודי – כלומר מוצר שמהווה בסיס לטיפולי קראטין.
  2. משיחת החומר המיוחד שכולל את הקרטין על השערות, תוך כדי שמעצב השיער עובר על כל קבוצת שערות באופן מדויק ומעסה אותן ביסודיות.
  3. המתנה של 20 דקות. במהלך שלב זה השיער מחומם, כשהטמפרטורה נקבעת בהתאם לסוג השיער ומצבו, על בסיס אבחון מקצועי של מעצב שיער מנוסה.
  4. מעבר על כל השערות עם מחליק מיוחד, שגם הוא מכוון לטמפרטורה המדויקת על סמך השיער שזקוק לשיקום. שלב זה נועד להבטיח החדרה מיטבית של הקרטין לכל שערה ושערה.

מתי כדאי לבצע טיפול קראטין?

הגוף שלנו מייצר כאמור באופן טבעי קראטין, אבל ישנם גורמים רבים שמקשים עליו לייצר כמות מספקת של קראטין. כך למשל תזונה לא נכונה ובפרט מחסור בוויטמינים שונים ובמינרלים דוגמת סידן וברזל עלולים לגרום לכך שייצור הקראטין ייפגע והשיער יהיה פחות חזק וללא ברק. גם קרינת השמש, מתיחה מופרזת של השיער ושימוש לא נכון במייבשי שיער או בחומרים שמזיקים לו הם גורמים אפשריים לשיער מתפצל ואפילו מתפורר.

בכל המקרים הנ"ל טיפול קרטין הוא פתרון אפקטיבי מאוד, ולמעשה בכל מצב שבו אתם מרגישים שהשיער שלכם זקוק לחיזוק ולחידוש, כדאי לפנות למעצב שיער בעל יושרה ולבחון את האופציה של טיפול שיקום על בסיס קראטין.

כמה זמן מחזיקות מעמד תוצאות החלקת קרטין?

החלקות קרטין מחזיקות מעמד בין 3-4 חודשים לחצי שנה, ולאחר מכן ניתן כמובן לעבור שוב את הטיפול שיש לו כאמור גם איכויות משקמות.

על-מנת לשמר את התוצאות של החלקת קרטין כדאי להקפיד על מספר הנחיות:

– לא להרטיב את השערות במשך יומיים

– לא להדק את השערות לקוקו או צמה במשך מספר ימים (לפחות 48 שעות, מומלץ אפילו יותר)

– להשתמש בשמפו ובמרכך שלא מכילים SLS (שעלול לפגום בהשפעה של הקרטין)