יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » שחזור אף – איך זה עובד, ואילו פעולות מבוצעות בניתוח?

שחזור אף – איך זה עובד, ואילו פעולות מבוצעות בניתוח?

ניתוח אף פלסטי

שחזור אף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים המורכבים ביותר. סיבה אחת לכך היא שמעבר לאתגר האסתטי, נדרשת תשומת לב גם לפן התפקודי ולהבטחת מעבר אוויר תקין לחלוטין. סיבה שנייה היא הנזק המשמעותי שיצר את הצורך בהליך הכירורגי, ועוד סיבה היא שהאף כולל מבנים אנטומיים רגישים ועדינים להפליא. במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית עובד אחד מהמנתחים בעל הניסיון הרב ביותר בביצוע שחזורי אף בישראל, ד"ר – בהתאם התוצאות מרשימות ועוד לפני האף החדש מובטח לכם שקט נפשי אמיתי בזכות הידיעה שאתם בידיים מקצועיות מאוד.

באילו מקרים מבוצע שחזור אף?

  • בעקבות הסרת גידול (שפיר או ממאיר)
  • עקב מומים מולדים שיוצרים ליקויים במבנה האף ובתפקוד שלו
  • כשמחלה מסוימת גורמת לעיוות בצורת האף
  • לאחר טראומה – חבלה קשה במהלך תאונה או פגיעה מכוונת באיבר הרגיש
  • תיקון תוצאות ניתוח אף כושל

אילו פעולות מבוצעות במסגרת ניתוח לשחזור האף?

מטרת ניתוח שחזור אף היא לשפר את האסתטיות של האף ואיתו של הפנים כולן, ובמקביל כאמור לוודא שאין הפרעות למעבר האוויר בנחיריים. בהתאם למטרות ולפער בין המצב הנוכחי של האף לזה הרצוי נקבעות הפעולות שיבוצעו במסגרת הניתוח.

ההליך הכירורגי עשוי לכלול התייחסות לכל מרכיבי האף: השלד הסחוסי, השלד הגרמי, מחיצת האף, הקונכיות ועוד. בין הפעולות שעשויות להתבצע במסגרת שחזור אף: יצירת מתלים מקומיים על בסיס עור מאזור סמוך (לחי וגם מצח), שחזורים חלקיים של ציפויי הריריות הפנימיות (כשבמקרה זה הרקמה הרלוונטית נלקחת מחלל האף עצמו או מהשפה העליונה), שימוש בסחוסים מהאוזניים לצורך שחזור השלד (ניתן לקחת סחוסים גם מהצלעות), ועוד.

כשנדרש שחזור אף מלא העור יילקח בדרך כלל מאמת היד, ובנוסף ייעשה שימוש בשתלי סחוס להשלמת המראה הרצוי. תכנון מדויק הוא תוצר בעיקר של ניסיון רלוונטי, ועל כן מומלץ לא להתפשר על זהות המנתח.

תמיכה רגשית וליווי צמוד לאורך כל התהליך

שחזור האף הוא תהליך שלם, שמתחיל הרבה לפני הניתוח עצמו ונמשך גם אחרי שהוא הושלם. בניגוד לניתוח אף "רגיל", לקראת ניתוח שחזור השאלה האם אכן נדרש הליך כירורגי כמובן לא קיימת. בהתאם עיקר תשומת הלב של צוות המרכז בראשותו של ד"ר יופנה לפן הרגשי, המשמעותי מאוד גם הוא (במקביל כמובן לתכנון המדויק של הפעולות הכירורגיות).

התמיכה חיונית גם במהלך תקופת ההחלמה וגם לאחריה, כשהתוצאות מתחילות לבוא לידי ביטוי. בהקשר זה חשוב לציין כי במצבים מסוימים יידרש יותר מניתוח אחד, וגם לכך חובה להתייחס מראש – על-מנת שהמטופל או המטופלת ידעו בדיוק מה צפוי להם וייערכו בהתאם.

יישום מיומן של התוכנית הניתוחית – בחדר ניתוח פרטי 

ד"ר מיומן מאוד בביצוע ניתוחי שחזור אף. הניסיון הרב מאפשר מימוש מדויק וללא רבב של תוכנית הניתוח. כדאי לדעת שבמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח פרטי, מצויד במיטב המכשור הרפואי הרלוונטי, וגם לכך יש חלק באחוזי ההצלחה הגבוהים מאוד.

שחזור אף נחשב לניתוח מורכב, בעיקר מבחינת הכירורג הפלסטי שמבצע אותו. משך תקופת ההחלמה מושפע מהיקף הפעולות שהיה בהן צורך, כשבמרבית המקרים ניתן כעבור 10 ימים עד שבועיים לחזור לשגרה כמעט מלאה (פרט למאמצים פיזיים, ובכל מקרה חובה לשמור היטב על האף).

דגש נוסף הוא הצורך להתאזר בסבלנות: בשל המורכבות של הניתוח, נדרשים מספר חודשים עד שהתוצאות מתחילות להיראות לעין. במקרים של שחזור מלא תיתכן אף המתנה של שנה בין מועד תחילת התהליך לבין נקודת הזמן שבה אפשר להתרשם מהתוצאות המלאות. ד"ר מקפיד להציג לוחות זמנים ריאליים, כחלק מהבטחת ציפיות מציאותיות, ובכל מקרה השיפור הדרמטי במראה ובתפקוד של האף הופכים את ההמתנה לכדאית.