יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » שאיבת שומן בבטן – באילו מקרים מומלץ לבצע?

שאיבת שומן בבטן – באילו מקרים מומלץ לבצע?

שאיבת שומן בבטן

שאיבת שומן בבטן הינה ניתוח ממוקד ומדויק שעשוי לשפר באופן משמעותי את המראה של האזור המרכזי בגוף – ואיתו את הדימוי העצמי. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות ההליך, ובפרט הסברים לגבי המצבים שבהם השאיבה אכן מהווה את הפתרון האופטימלי, ההכנות לקראתה, אופן הביצוע שלה, ההחלמה בעקבות שאיבת שומן ודגשים חשובים נוספים – כך שתוכלו לדעת האם גם לכם כדאי להגיע למרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ולהיפטר מהשומן המיותר (ועוד קודם לכן כמובן לקבל ייעוץ מקצועי מותאם ספציפית אליכם).

באילו מקרים מומלץ לבצע שאיבת שומן מהבטן?

חוסר שביעות רצון ממראה הבטן עלול לנבוע ממספר גורמים: רפיון של השרירים בדופן הבטן, עודפי עור משמעותיים ועודפי שומן. בנוסף ישנה חשיבות לכמות השומן המיותר, למיקום של מצבורי השומן העודפים, למשקל ביחס לגובה ולגיל.

בהתאם נדרש קודם כל אבחון מקיף של המצב הקיים וקשב לרצונות של המטופלת או המטופל. ד"ר סילפן מקדיש תשומת לב רבה לשלב זה של התהליך, על-מנת לוודא ששאיבת השומן מהבטן אכן תניב את התוצאות הרצויות. כך למשל אם ישנו עודף משקל משמעותי נדרש פתרון אחר. אצל מטופלים שעברו את גיל 45 חשוב מאוד לבחון את איכות העור ובפרט את היכולת שלו להתכווץ אחרי שאיבה של שומן. מטופלים עם מצבור שומן ספציפי שלא נעלם גם אחרי דיאטה והקפדה על פעילות גופנית נכונה הם המועמדים האידיאליים לניתוח השאיבה.

הכנה לקראת שאיבת שומן בבטן

בנוסף למפגש הייעוץ – ובמידת הצורך גם יותר ממפגש אחד, עד שד"ר סילפן מוודא שאכן המטופלת או המטופל מוכנים לתהליך והציפיות שלהם תואמות את המציאות – נדרשות גם בדיקות רפואיות ובפרט בדיקות דם. כמו כן יש להפסיק להשתמש בתרופות נוגדות קרישה (למשל אספירין) ומתוספים בעלי אימפקט דומה (למשל אומגה 3) החל משבועיים-שלושה לפני הניתוח – כמובן לאחר התייעצות עם רופא.

כיצד מתבצעת שאיבת השומן בבטן?

שאיבת שומן בבטן ניתן לבצע תחת הרדמה מקומית, כך שההתאוששות תהיה מהירה וההחלמה קלה יותר. כמו כן נחסכים מהמנותחים גם הסיכונים שבהרדמה מלאה. עוד כדאי לדעת שבמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח פרטי, מצויד בכל המכשור המתקדם הרלוונטי לניתוחים פלסטיים, ובנוסף ישנו צוות מיומן מאוד שמסייע לד"ר סילפן לבצע את השאיבה בתנאים אופטימליים.

אופן ביצוע השאיבה תלוי במיקום המדויק של השומן המיותר. כמו כן ישנם הבדלים בין מבנה הגוף הגברי למבנה הגוף הנשי, ובאופן טבעי גם הם משפיעים על מיקום החתכים שדרכם יישאב השומן העודף. עוד לפני הוצאת השומן מוחדרים לגוף נוזלים שכוללים משככי כאבים ונוגדי דימום. 

השאיבה עצמה מתבצעת תוך הקפדה לא לעבור את הכמות שנקבעה מראש כדי לא לגרום לסיבוכים מיותרים, וכן הקפדה על יצירת מראה סימטרי וחלק. טכנולוגיות חדשניות מפרקות את השומן ומקלות על הוצאתו. שאיבת שומן בלייזר מובילה לא "רק" לסילוק עודפי השומן אלא גם ליצירת קולגן חדש שמשפר את המרקם והמוצקות של העור בבטן.  

החלמה אחרי שאיבת שומן בטני

שאיבת שומן בבטן מצריכה החלמה של שבוע עד שבועיים. מיד לאחר השלמת ההליך לובשים המטופלים חגורה ייעודית שתפחית את הנפיחות ותסייע בעיצוב האזור וביצירת המראה המבוקש. תופעות הלוואי העיקריות בימים הראשונים הן שטפי דם, בצקות קלות, סימנים כחולים וכאב מסוים. ייתכנו גם שינויים בתחושה באזור הבטן, אם כי ברוב המקרים כבר לאחר שבוע ניתן לחזור לעבודה ולמעשה לשגרה כמעט מלאה. ד"ר סילפן מקפיד על ליווי צמוד של המנותחים גם לאחר חזרתם הביתה, ועל זמינות מלאה לכל שאלה או התייעצות.

איך להבטיח מקסימום שינוי לטובה אחרי ניתוח שאיבת שומן בבטן?

תוצאות ראשוניות נראות לעין אחרי שהנפיחות מתפוגגת. בשלב זה עדיין נדרשת סבלנות, שכן השינוי מושלם רק כשהעור מסיים להתכווץ ולהתאים את עצמו לכך שכבר אין עודפי שומן בבטן – בדרך כלל מדובר על כ-3 חודשים. מומלץ בחום ראשית כל להפקיד את השאיבה אך ורק בידיים מנוסות ומיומנות שבזכותן הביצוע מדויק והתוצאות אופטימליות. דגש שני הוא הקפדה על אורח חיים בריא, שמשמר את הישגי ההליך הכירורגי ומבטיח מקסימום נחת למשך שנים רבות מאוד.