יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » עיצוב פנים לבית או דירה – איך עושים את זה נכון?

עיצוב פנים לבית או דירה – איך עושים את זה נכון?

עיצוב פנים לבית או דירה

כדי שדירה תהיה בית אמיתי, כזה שתוכלו להרגיש בו הכי בנוח בעולם וגם ליהנות מהמראה של כל החללים בו, כדאי להשקיע תשומת לב בעיצוב הפנים. לפעמים הדרך הנכונה להגיע לדירה פרקטית ומרשימה היא שיפוץ מקיף, ולפעמים נגיעות קטנות אבל מדויקות מייצרות שינוי משמעותי לטובה. בעמוד זה תמצאו מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם על-מנת ליצור בית מושלם.

פינת התארגנות בכניסה

המשוואה פשוטה: כשאין פינת התארגנות בכניסה, חלק מפינת האוכל או הסלון יהפכו למקום שבו בני הבית מניחים תיקים, מפתחות, מטריות ועוד פריטים. דגש נוסף לגבי הכניסה לדירה הוא לתכנן אותה כך שכשפותחים את הדלת המראה הראשוני יהיה מרשים.

אור טבעי בשפע

הנה עוד משוואה פשוטה: ככל שלבית נכנס יותר אור טבעי, כך מתקבל מראה מחמיא יותר לכל חלל ובדירה שוררות אנרגיות טובות יותר.

כדי להגדיל את כמות אור השמש שנכנסת לבית כדאי להחליף חלונות עם זכוכית חלבית בחלונות שקופים, ותריסי הזזה מיושנים בתריסי גלילה או תריסי רפפה שמאפשרים ויסות מדויק במיוחד של אור ואוויר. הבונוס: מראה מינימליסטי, מודרני ואסתטי להפליא.

ריווח

בית מרווח הוא בית שיש בו זרימת אנרגיה נכונה והוא גם נראה טוב יותר. בהתאם כדאי למשל לא להצמיד את הספות לקירות אלא להשאיר מרווח. למרות מה שנהוג לחשוב, בדרך זו הסלון ייראה דווקא גדול ומרווח ולא קטן ודחוס. באופן דומה רצוי לשמור על מרחק מינימלי בין שולחן פינת האוכל לבין הקיר, ובאופן כללי כשמעצבים דירה חדשה או לקראת שיפוץ מרווחים הם מרכיב חיובי במיוחד (ואפילו על חשבון כמות הפריטים והחפצים בכל חלל – לא סתם אמרו חז"ל ש"תפסת מרובה לא תפסת").

מגוון צבעים אבל אחידות סגנונית

הכלל הנ"ל, תפסתם מרובה לא תפסתם, נכון בהקשר של עיצוב פנים לבית או דירה גם כשניגשים לנושא הצבע. מצד אחד בית שכל הפריטים בו הם בצבע דומה עד זהה, או בשני צבעים שחוזרים על עצמם שוב ושוב, יהיה משעמם. מצד שני כשמשלבים גוונים רבים, חשוב להקפיד על אחידות סגנונית כדי שהתוצאה לא תהיה עומס יתר ויזואלי ובלגן בעיניים. אקלקטיות יכולה להוביל לתוצאות מעניינות ואפילו יפהפיות, אבל רק כשיש מחשבה ותכנון מדויק מאחוריה, רצוי בעזרת מעצבת פנים מנוסה.

להבליט את החוזקות

לכל נכס יש חוזקות משלו, ולכן אחד המפתחות העיקריים של עיצוב פנים לבית או דירה הוא לזהות אותן ולוודא שהן יתבלטו. כך למשל בבית שיש בו מרפסת גדולה ויפה, שמן הסתם בני הבית ישמחו לבלות בה שעות רבות, חשוב ליצור המשכיות נכונה בינה לבין הסלון שמוביל אליה. המלצה נוספת במקרה כזה היא למקם את הסלון כך שהוא יפנה אל המרפסת ולא יפנה לה עורף, 

חומרי גלם איכותיים

גם בעידן של תמורות שמתרחשות בקצב מהיר, עיצוב פנים מוצלח הופך את הדירה למותאמת באופן מושלם לצרכים של בני הבית ולטעם שלהם כך שלא יידרשו שינויים מהותיים נוספים במשך לפחות עשור. בהתאם חשוב להקפיד שכל הפריטים שנבחרים כדי לממש את התוכניות מיוצרים מחומרי גלם איכותיים ויישמרו לטווח ארוך. בעזרת מעצבת פנים מנוסה ניתן למצוא את כל המרכיבים הדרושים לשינוי המבוקש במחירים אטרקטיביים, וכך להישאר בתוך מסגרת התקציב ועדיין ליהנות משדרוג משמעותי של איכות החיים למשך שנים רבות.

שיפוץ ועיצוב תוך 21 יום בלבד

אנשים רבים רוצים לשדרג את הדירה ולעצב את הבית מחדש, אבל חוששים מפני תהליך ממושך ופרק זמן ארוך של בלגן. גם שיפוץ מקיף מושלם תוך 21 ימי עבודה בלבד, וכשמדובר על עיצוב פנים לדירה ופעולות שלא מחייבות שיפוץ כולל – ושכאמור גם הן יכולות לחולל שינוי משמעותי לטובה – תוך זמן קצר מאוד תוכלו ליהנות מבית מרשים במיוחד.