יום שישי
29th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » עיצוב דירות קטנות עם התאמה מדויקת לפרטים הקטנים

עיצוב דירות קטנות עם התאמה מדויקת לפרטים הקטנים

עיצוב דירות קטנות

עיצוב דירות קטנות מחייב מקסימום תשומת לב לכל פרט ופרט – משום שכל פרט ופרט משפיעים באופן משמעותי ביותר גם על המראה של הדירה וגם על הפונקציונליות שלה. איך אפשר גם לספק את כל הצרכים של בני הבית וגם למנוע תחושת צפיפות? ואיך מעניקים אישיות של ממש גם לדירה שהשטח שלה צנוע? הדגשים הבאים הם הבסיס לעיצוב מדויק, ובאופן טבעי כדאי להיעזר במעצבת מנוסה שתשכיל להפיק את המקסימום מכל מטר רבוע.

התאמה מדויקת לצרכים של בני הבית

כל עיצוב פנים חייב להתאפיין בהתאמה מושלמת לצרכי בני הבית. כשמדובר על עיצוב דירות קטנות מתחדדת חשיבות ההתאמה, משום שמרחב האפשרויות מצומצם מטבעו. כך למשל אם בני הבית אוהבים מאוד לבשל ולאפות, רצוי להקצות שטח גדול יחסית למטבח למרות ממדי הדירה, גם על חשבון שימושים אחרים, וזאת על-מנת לאפשר לדיירים להביא לידי ביטוי את הכישורים הקולינריים בלי מגבלות משמעותיות.

באופן כללי נדרש קשב רגיש לרצונות וגם לחששות של בני האדם שאמורים לחיות בדירה וליהנות ממנה. במקביל נדרשת גם יושרה כדי להבהיר שלא תמיד כל ניתן למלא את כל הרצונות בדירה קטנה – ושיש צורך בתיעדוף.

מקסימום אור טבעי (וגם אור מלאכותי)

אחת הדרכים היעילות ביותר לטשטש את העובדה שמדובר בדירה קטנה היא אור, ובפרט אור טבעי. לפעמים פעולה פשוטה כמו החלפת תריסים מיושנים בחלון הגדול של הסלון בווילון שניתן לשחק עם השקיפות שלו מייצרת שינוי דרמטי – גם בהיבט האסתטי, כשהמראה של החלל הופך מישן ואפילו מוזנח למודרני ושובה לב, וגם בפן הפונקציונלי: וילון חצי שקוף מאפשר לשמור על הפרטיות אבל גם להכניס מקסימום אור טבעי שמייצר תחושה כאילו הסלון גדול יותר.

באופן דומה גופי תאורה, כולל כאלה סמויים מהעין, הופכים את הדירה למוארת ונעימה, וכמו כן מאפשרים לכוון את תשומת הלב של הדיירים והאורחים אל מוקדי עניין שונים (למשל יצירת אמנות מרשימה שגם היא תורמת להשכחת הגודל של הדירה).

איחוד חללים ומינימום הפרדות

המלצה נוספת ברוב המקרים של עיצוב דירות קטנות היא לאחד חללים ולהימנע ככל האפשר מהפרדות ובעיקר כאלה קשיחות – משום שכל הפרדה כזו מצמצמת עוד יותר את השטח הפנוי. בפרט כדאי לשקול ביטול מרפסת לטובת הרחבת סלון, וכן את חיבור הסלון למטבח כך שייווצר חלל גדול יחסית.

עוד המלצה היא לרהט דירות קטנות עם ריהוט מודולרי באופיו – למשל שולחן פינת אוכל נפתח, כך שרק כשמתארחים אנשים רבים הוא ייפתח ויתפוס שטח רב, ואילו בשאר הזמן יישאר שטח פנוי מרבי.

עיצוב מושלם ושיפוץ תוך 21 יום בלבד (ולפעמים גם פחות!)

עיצוב דירה קטנה כרוך מן הסתם בשיפוץ. הניסיון של 72גג בהענקת מראה מרשים במיוחד גם לדירות קטנות מאוד מבטיח תכנון מדויק של הפרויקט, כך שניתן להשלים את העבודות תוך 21 יום בלבד. לאביב קופלר, שהקימה את 72גג ומובילה את החברה, ידע נרחב גם בעיצוב פנים וגם בשיפוצים, ולכן בלא מעט מקרים התכנון החכם של הדירה הקטנה מוביל לסיום השיפוץ בפרק זמן קצר אפילו יותר. בכל מקרה מובטחת לכם מקסימום תועלת גם בזכות העובדה שהשיפוץ מהווה חוויה נעימה ובעיקר הודות לעיצוב שמנצל את הפוטנציאל של הנכס באופן אופטימלי.