יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח שתל סנטר – איך זה עובד?

ניתוח שתל סנטר – איך זה עובד?

ניתוח שתל סנטר

ניתוח שתל סנטר: לסנטר יש השפעה ניכרת על המראה של כל אדם. סנטר חסר נוכחות – עקב מבנה מולד או בשל טראומה חיצונית – עלול להקנות לפנים מראה שנחשב חלש ורופס. תופעות לא רצויות נוספות כתוצאה מסנטר נסוג או שקוע הן צניחה של עור הצוואר וגם "סנטר כפול" (למרות שאין עודף משקל או שומן מיותר). הכנסת שתל לאזור מעניקה לסנטר נוכחות מחמיאה ובכך משפרת גם את הדימוי העצמי. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות ניתוח שתל סנטר, האופן שבו הוא מתבצע, קהל היעד, ההחלמה בעקבותיו ועוד – כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת האם להשתמש בפתרון זה.

למי מתאים ניתוח שתל סנטר?

ניתוח שתל סנטר מתבצע לרוב אחרי גיל 21, כשהסנטר סיים להתעצב. במקרים חריגים תישקל האופציה לבצע את ההליך הכירורגי גם בגיל 18. המועמדים המתאימים הם גברים ונשים שסובלים מסנטר נסוג או קטן מדי, ומתאפיינים בבריאות כללית תקינה.

באילו שתלים משתמשים כדי לעצב את הסנטר?

שתל סנטר מיוצר מסיליקון מוקשה או מוצק, ולא סיליקון ג'ל שמשמש לשתלים בחזה (או סיליקון נוזלי שמתאים למילוי שפתיים). הסיליקון המוצק שומר על הצורה שלו אחרי ההשתלה ולא מתפזר בתוך הרקמות – ולכן ניתן להגיע למראה מדויק מאוד כשמכניסים שתל כזה אל הסנטר.

כיצד מתבצעת הכנסת השתל לסנטר?

ניתוחי שתל סנטר מתבצעים דרך חתך בחלל הפה או דרך חתך בבסיס הסנטר, בתוך כפל עור. היתרון הבולט של הדרך הראשונה הוא שאין צלקת חיצונית, אם כי גם בשיטה השנייה התוצאות יפות מאוד. חתך בבסיס הסנטר מפחית את הסיכון לזיהום, ועוד כדאי לדעת שיש הבדל בין גברים לנשים: משום שאצל הגברים העור באזור זה גס יותר, הצלקת פחות תתבלט לעין. כמו כן ניתן להסתיר את החתך עם זקן. אצל הנשים אין דרך להסוות את הצלקת ולכן ישנה עדיפות להחדרת השתל דרך החתך הפנימי, בפה.

תכנון מדויק ובחירה מושכלת של שתל

בכל מקרה ההחלטה כיצד לנתח מתקבלת בשיתוף המטופל או המטופלת. גם בחירת השתל מתבצעת כמובן ביחד עם המטופלים, כדי ליצור את המראה הנכון ביותר מבחינתם. על-מנת להגיע למראה המחמיא ביותר האפשרי תיתכן המלצה על שילוב הליכים כירורגיים נוספים בפנים.

השלב הזה בתהליך מתבצע במסגרת מפגש הייעוץ. מפגש זה מאפשר גם לתכנן את ההליך הכירורגי האופטימלי וגם להבטיח ציפיות ריאליות, שיש להן חלק נכבד בהבטחת מקסימום שביעות רצון לאחר ההשתלה.

החלמה בעקבות ניתוח שתל סנטר

תקופת ההחלמה בעקבות ניתוח שתל סנטר אורכת כשבוע או מעט יותר. בפרק זמן זה ייתכנו שטפי דם באזור הסנטר והצוואר וכן נפיחות שמתפוגגת בהדרגה. תופעת לוואי אפשרית נוספת היא ירידה בתחושה סביב החתך ששימש להכנסת השתל, והיא עשויה להישאר גם מספר חודשים.

במהלך השבוע הראשון אחרי הניתוח יש להקפיד על שטיפת חלל הפה באופן קבוע עם מי פה במקום צחצוח השיניים. כמו כן יש להימנע ממגע עם הלשון באזור שבו נמצאים התפרים (כשהניתוח בוצע דרך חלל הפה). המלצה נוספת היא על אכילת מזון רך ולא חם מדי במשך אותו שבוע. לאחר מכן ניתן לחזור לשגרה מלאה פרט למאמצים גופניים משמעותיים. תוצאות הניתוח באות לידי ביטוי לאחר כחודש ונשמרות למעשה לתמיד.