יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח חזה לגבר – סוגי הניתוחים, היערכות והחלמה

ניתוח חזה לגבר – סוגי הניתוחים, היערכות והחלמה

ניתוח חזה לגבר

ניתוח חזה לגברים מסייע למי שסובל מדימוי עצמי ירוד ומתחושת בושה בסיטואציות שונות עקב חזה שנתפש כנשי – עקב ריבוי רקמות שד ו/או עודפי שומן. זוהי תופעה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב, אם כי כמו במרבית המקרים, צרת רבים לא מהווה חצי נחמה ולמעשה לא מהווה נחמה כלל. במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית מתבצע תהליך מסודר שכולל אבחון מדויק של המצב, תכנון ההליך הכירורגי הבטוח ביותר והאפקטיבי ביותר לשינוי צורת החזה, יישום מוקפד של התוכנית וכן ליווי צמוד של המטופל לאורך כל הדרך. חשוב להדגיש כי ד"ר רם סילפן, מייסד המרכז והמנהל שלו, מבצע באופן אישי את כל מרכיבי התהליך – ובהתאם התוצאות המרשימות מאוד.

באילו מקרים מומלץ לעבור ניתוח הקטנת חזה לגבר?

ניתוח הקטנת חזה לגבר מומלץ לכל מי שחווה קשיים רגשיים וחברתיים משמעותיים עקב צורת וגודל החזה. בהקשר זה כדאי לדעת שהתופעה עלולה להתפתח כבר בתחילת גיל ההתבגרות, בעיקר עקב בעיות הורמונליות. גם אצל גברים מבוגרים יותר החזה עלול להפוך לנשי, מהסיבה הנ"ל, כתוצאה מהשמנת יתר וגם כתופעת לוואי של תרופות מסוימות.

בחלק מהמקרים ה"שדיים" מצטמצמים מעצמם באופן משמעותי כך שאין צורך בהתערבות כירורגית. בפרט כך הדבר אצל בני נוער, ובכל מקרה גיל המינימום המומלץ עבור ניתוח חזה לגברים הוא 17 – כשהחזה מסיים לגדול ולהתעצב, וישנה גם בשלות רגשית מתאימה.

בכל מקרה ד"ר סילפן מקדיש תשומת לב להיבט משמעותי זה. במידת הצורך יתקיימו גם שניים ואפילו שלושה מפגשי ייעוץ, עד שאפשר לדעת בוודאות שהקטנת החזה אכן תוביל לשינוי אמיתי לטובה בחיים, וכמו כן שהציפיות של המטופל מהתהליך ריאליות. 

הסוגים השונים של ניתוחי חזה לגברים

המרכיב העיקרי ב"שדיים" של גברים הוא רקמות שומן. לעיתים יש כאמור גם רקמות שד מיותרות. בהתאם סוג אחד של ניתוח חזה לגבר הוא פשוט שאיבת שומן, והסוג השני, המורכב יותר, הוא ניתוח פתוח שכולל גם הסרת רקמות שד עודפות.

שאיבת השומן מתבצעת באמצעות חתך קטן או מספר חתכים זעירים בצידי העטרה. אם נדרשת גם הסרת רקמות שד, יתבצע עוד חתך בחלק התחתון של העטרה. אצל רוב המטופלים העור באזור מתכווץ מעצמו לאחר הניתוח, ובהתאם ההליך הכירורגי אשר מאפשר הקטנת חזה לגברים לא משאיר סימנים בולטים. במקרים הנדירים שבהם העור לא מתכווץ, ניתן לבצע בשלב מאוחר יותר כריתה של רקמות העור המיותרות.

מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית כולל חדר ניתוח פרטי. חדר הניתוח המשוכלל במיוחד מבטיח את ביצוע ניתוחי החזה לגברים מכל הסוגים בתנאים מיטביים.

היערכות לקראת ניתוח חזה לגבר

ההיערכות לקראת ניתוח חזה לגבר כוללת 4 מרכיבים עיקריים:

  1. תשומת לב מלאה להיבט הרגשי – כאמור במסגרת מפגשי הייעוץ ד"ר סילפן מוודא בשלות רגשית והבנה מלאה של התהליך והתוצאות שלו.
  2. תכנון הפעולות הכירורגיות – על בסיס מדידות מדויקות ואבחון הגורמים לחזה הנשי.
  3. בדיקות רפואיות רלוונטיות – לרבות בדיקה של הורמונים (שנערכת ע"י אנדוקרינולוג), ספירת דם כללית, קרישת דם, א.ק.ג (אצל מטופלים בני 40 ומעלה), צילום חזה (אצל מטופלים בני 50 ומעלה או אצל המעשנים) וחוות דעת של רופאים מומחים כשישנן מחלות רקע. המטרה היא למנוע סיכונים מיותרים עקב הניתוח.
  4. הפסקת נטילת תרופות מדללות דם וצריכת תוספים עם אפקט דומה – בהתאם להנחיות הספציפיות של הרופא.

לקראת הניתוח עצמו יש לגלח את החזה (72 שעות לפני ההליך הכירורגי), לנקות אותו היטב עם מים וסבון ערב לפני ולצום במשך 6 שעות. 

החלמה בעקבות הקטנת חזה לגברים

לאחר השלמת שאיבת השומן והסרת רקמות השד אם היה בכך צורך, המטופל נשאר במרכז להתאוששות. ברוב המקרים ניתן לחזור הביתה כבר לאחר מכן. תופעות לוואי אפשריות בשלב הראשון הן תחושת מתח בחזה (או דווקא חוסר תחושה), שטפי דם קלים וכאב מסוים (שניתן להעלים באמצעות תרופות מתאימות).

לאחר החזרה הביתה מומלץ להתהלך ואפילו לבצע פעולות שלא כרוכות במאמץ פיזי. כבר ביום שלמחרת ניתן להתקלח, ועוד דגש חשוב הוא שימוש בחבישה אלסטית על אזור החזה – כדי לייצב את התוצאות ולהבטיח מקסימום תועלת מהניתוח.

שבוע לאחר ניתוח חזה לגבר כבר אפשר לחזור לשגרה מלאה, פרט לפעילות פיזית אינטנסיבית. ד"ר סילפן מבצע מספר ביקורות בעקבות הניתוח, על-מנת לוודא שההחלמה מתנהלת כסדרה ושהתוצאות הן אלה המצופות.

איך להבטיח תוצאות מרשימות במיוחד?

ניתוח חזה לגבר הוא הליך בעל פוטנציאל גבוה במיוחד לחולל שינוי משמעותי בחיים. בחירה במומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית ובפרט איש מקצוע בעל ניסיון בביצוע הקטנת חזה לגברים היא המפתח הראשון למימוש הפוטנציאל.

המפתח השני הוא ההתנהלות לאחר ההחלמה. הקפדה על תזונה נכונה ועל ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע מסייעת לשמר את המראה המחמיא ואפילו משדרגת אותו עוד יותר. במקרים רבים עצם הניתוח והשינוי הבולט לעין מייצרים מוטיבציה עזה ומקלים על השמירה על אורח החיים הבריא.