יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח הרמת חזה ללא שתל – מה זה כולל ולמי זה מתאים?

ניתוח הרמת חזה ללא שתל – מה זה כולל ולמי זה מתאים?

מתיחת בטן היקפית

הרמת חזה ללא הוספת שתלים הוא ניתוח פלסטי שמאפשר לכירורג מיומן להעניק לשדיים מראה זקוף, מרשים מאוד וטבעי לחלוטין. תכנון מדויק של ההליך וביצוע מיומן מובילים למימוש הפוטנציאל ולמקסימום שביעות רצון מהניתוח. מפתח נוסף הוא קשב מלא לרצונות של כל מטופלת וגם לחששות ובאופן כללי לתחושות לפני הניתוח וגם אחריו – ואת כל אלה, ביחד עם ניסיון רחב היקף וטביעת עין מדויקת, ניתן למצוא אצל פלסטיקאי מומחה.

למי מתאים ניתוח הרמת חזה בלי שתלים?

ניתוח הרמת חזה ללא שתל מיועד לנשים שמרוצות מהגודל של השדיים אבל מרגישות קושי עם כך שהם נפולים. בהקשר זה כדאי לדעת שעם השנים החזה נוטה לצנוח אצל נשים רבות. תורמים לכך גם הריונות והנקות, שינויים במשקל הגוף ובפרט דיאטות משמעותיות, הרגלי שימוש בחזייה ועוד. 

כשהחזה גם נפול וגם קטן יחסית, מומלצת בדרך כלל הרמת חזה עם שתלים, אבל במקרים שבהם ישנן מספיק רקמות שד כך שגם לאחר הסרת חלק מהן לצורך ההרמה, המטופלת מרגישה בנוח עם מימדי החזה, ההמלצה תהיה הרמת חזה "בלבד", ללא הוספת שתלים.

על-מנת לספק המלצות ספציפיות עבורך – על סמך המצב הקיים, המצב הרצוי והשינויים שמתרחשים כשמבצעים את הרמת החזה – ניתן להגיע למפגש ייעוץ. זהו מפגש לא מחייב מבחינתך שבמהלכו בוחן רופא מומחה את מידת הצניחה של השדיים, את הגודל שלהם וכן פרמטרים נוספים, מקשיב לך ולציפיות שלך מהתהליך – ובהתאם מספק את חוות דעתו המקצועית. 

לנוכח החשיבות הרבה של השלב הזה בתהליך, ועל-מנת להבטיח גם תכנון מדויק של הניתוח וגם מוכנות רגשית אליו, יתבצעו במידת הצורך מספר מפגשים – כך שהניתוח עצמו יוביל לתוצאות אופטימליות בכל ההיבטים.

מה כוללת הרמת חזה ללא שתל?

ניתוח הרמת חזה ללא שתלים כולל הסרה של רקמות העור העודפות האחראיות לצניחת השדיים, כך שאפשר יהיה ליצור מראה מהודק וזקור לאזור כולו. הניתוח מבוסס על יצירת "עמודי תמיכה" מתוך הרקמה השדית אשר למעשה משנים את הארכיטקטורה של השד ויוצרים מעין "
חגורה פנימית" תומכת המונעת בעתיד צניחתם של השדיים. במידת הצורך רופא מומחה גם מקטין את העטרות על-מנת לשמור על פרופורציות אסתטיות ביניהן לבין צורת החזה החדשה שנוצרת. 

היקף ההסרה הוא בהתאם למידת צניחת החזה, וזהו גם הגורם שלפיו נבחרת הדרך לבצע את הניתוח – בחלק מהמקרים ניתן לבצע חתך רק סביב העטרה ואילו כשהחזה נפול במיוחד יתבצע גם חתך מהעטרה כלפי מטה, אל הקפל התת שדי. יש לציין כי מרכיב הצלקות הנוצרות בניתוח הינו גנטי כמעט לחלוטין ועל מנת למנוע סיבוכים הקשורים לריפוי הפצע מומלץ להפסיק לעשן במשך 3 שבועות לפחות, וכך גם אחריו. הסיבה לכך היא שבסיגריות ישנם כימיקלים בעייתיים שפוגמים בזרימת החמצן בגוף ובפרט בתהליכי ההחלמה.

החלמה בעקבות ניתוח הרמת חזה ללא שתלים

באופן טבעי ההחלמה בעקבות הרמת חזה ללא שתל קלה יותר בהשוואה לניתוח דומה שכולל יצירת כיסים ייעודיים בשדיים לטובת הנחת שתלים. בנוסף נחסכות גם חלק מתופעות הלוואי שקשורות לתגובה של הגוף לשתלים.

בדרך כלל אין צורך באשפוז לאחר ניתוח הרמת חזה בלי שתלים, וכבר לאחר שהצוות המיומן מוודא שההליך הכירורגי עבר בהצלחה תוכלי לחזור לביתך. תוך 24-48 שעות תוכלי גם להתקלח, ובהדרגה לחזור לבצע את מרבית הפעילויות היומיומיות – פרט לפעולות שמחייבות מאמץ פיזי משמעותי. כמו כן חשוב להימנע מטלטלות מיותרות של אזור החזה, ובכל מקרה ההנחיה היא להשתמש בחזייה ייעודית לתמיכה בחזה.

תוך 7-10 ימים ניתן לחזור גם לעבודה, ולאחר כ-5-6 שבועות תוכלי גם להתאמן ולמעשה לבצע כל פעולה שתרצי. לאורך כל תהליך ההחלמה פלסטיקאי ואסתטיקאי מומחה זמין עבורך, לכל שאלה, התייעצות או הפגת חששות טבעיים, וכן לצורך תמיכה רגשית.

תוצאות ניתוח הרמת חזה ללא שתל באות לידי ביטוי מלא לאחר כ-3-6 חודשים – והן כאמור טבעיות ולכן גם מחמיאות מאוד.