יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח הקטנת חזה לגבר – איננה נחלתן של נשים בלבד

ניתוח הקטנת חזה לגבר – איננה נחלתן של נשים בלבד

ניתוח הקטנת חזה לגבר

ניתוחים להקטנת חזה אינם נחלתם של נשים בלבד. עשרים אחוז ואף יותר מקרב הגברים סובלים ממה שנקרא חזה מוגדל. הדבר עשוי לנבוע מגנטיקה, תרופות, משקל יתר ומצבים רפואיים מסוימים.

על מנת לפתור את הבעיה, ניתן לבצע ניתוח הקטנת חזה לגבר. זהו ניתוח לא ארוך והדבר החשוב, הוא פותר את הבעיה באופן מוחלט. הניתוח לא נועד לצורך רפואי כי אם אסתטי (חזה גדול איננו מסוכן).

אם אתם מרגישים מוטרדים בשל החזה הגדול, אם אתם מרגישים אי נוחות ליצור קשרים רומנטיים עם בנות המין השני, הניתוח יביא למהפך באיכות החיים ושביעות הרצון מגופכם.

במידה והרופא יאבחן כי גודל החזה נובע בעיקר מהצטברות תאי שומן, יתכן ויתבצע ניתוח קצר וקל יותר. כלומר, הפעולה שתתבצע למעשה תהיה שאיבת שומן חזה גברים, כלומר שאיבת שומן מאזור החזה בלבד.

במידה ויש גידול ברקמת החזה עצמו (ולא בתאי השומן) יהיה צורך לבצע הסרה של הרקמה. על כל פנים, זמן ההחלמה מניתוח שכזה קצר יחסית, תופעות הלוואי בדרך כלל קצרות וחולפות ושביעות הרצון גבוהה.

ניתוח הקטנת חזה לגבר

ישנם גברים, לאו דווקא כאלה הסובלים מעודף משקל ניכר במיוחד, אשר חווים על בשרם מצב שנקרא גניקומסטיה. אם גם אתם מרגישים מבוכה בשל מבנה החזה שלכם, יתכן מאוד שניסיתם פעילות גופנית או דיאטה אך זה לא עזר. על מנת להרגיש יותר בנוח עם גופכם, מול הראי ביחידות או מול בת הזוג, קיימת האפשרות לפתרון הבעיה באמצעות ניתוח. זהו ניתוח הקטנת חזה לגבר ולאחריו, תיראו ותרגישו – אחרת. תרגיש יותר נינוח, תרגיש בנוח בזכות חזה גברי טבעי למראה.

באיזה גיל ניתן לנתח

צמחית החזה בקרב גברים עשויה להתחיל כבר בגיל הנעורים. לא ניתן לציין סיבה אחת הגורמת לכך. הדבר עשוי לנבוע מפעילות הורמונלית, מסיבה גנטית, מעליה במשקל ומסיבות נוספות. רופאים מסבירים כי כאשר מדובר בתופעה שמטרידה בני נוער, עדין מוקדם לבצע ניתוח. לפעמים זהו מצב חולף שמסיבה לא ידועה מסתדר עם הגיל. אך במידה ובגיל 18 ויותר אתם עדיין סובלים מצורת החזה, כבר ניתן לשקול פתרון ניתוחי. ייעוץ מקדים עם רופא, הכרחי.

מה עושים לפני הניתוח

על פי ההערכה, אחד מכל שלושה גברים סובל או יסבול במהלך חייו מחזה גדול, המזכיר בצורתו ובמבנהו את החזה הנשי. כדאי לציין כי לא תמיד הפתרון הניתוחי יהיה הדבר הראשון שכדאי לך לשקול. למשל, אם אתה מודע לכך כי אתה סובל מעודף משקל והחזה המפריע הופיע רק לאחר שהחלה עליה במשקל, יתכן שדיאטה תוכל לעזור. במידה וירידה במשקל איננה אפשרית או איננה עוזרת, פתרון כירורגי יוכל לסייע. למעשה, יש סוגים שונים של פתרונות ניתוחיים, אשר נובעים ממבנה החזה וסוג הרקמה שבה רוצים לטפל. לפני הניתוח בודקים את מבנה וגודל החזה, מעריכים את סוג הרקמה שצריך להסיר (שיכולה להיות רקמת שד או רקמת שומן), מבצעים בדיקות כגון בדיקת דם ולפעמים גם בדיקות נוספות.

איך מבצעים ניתוחי הקטנת חזה לגבר

כעת, אתה שואל בוודאי מהי הדרך שבה מבצעים את ניתוחי הקטנת החזה בקרב גברים. את הניתוחים מבצעים תחת הרדמה. במידה והחזה הגדול מדי נוצר בשל רקמת שומן, הפתרון הטוב ביותר הינו לבצע שאיבה. שאיבת שומן מאזור החזה מאפשרת החלמה מהירה יותר וניתוח קל יותר. במידה ומבנה החזה נובע בשל גידול ברקמת החזה (רקמת שד) נדרשת הסרה של הרקמה ולפעמים גם השלמה של שאיבת תאי שומן. ניתוח זה, שיעילותו רבה, ארוך יותר ומלווה בתקופת החלמה מעט יותר ארוכה. אם גודל החזה לא מאפשר לעור להתכווץ לאחר הניתוח בזכות האלסטיות הטבעית, עשוי להידרש הליך נוסף. הליך זה, שכולל הסרת העור העודף ומיקום הפטמה באזור המתאים נחשב לחלק היותר מורכב של הניתוח אך התוצאות, טובות מאוד.

מה קורה לאחר הניתוח

מבחינת ההחלמה, הרי שזו איננה ארוכה במיוחד. לרוב לא נחוץ אשפוז לאחר הניתוח. כדאי להוסיף שאורכו של ניתוח הקטנת חזה לגבר כשעה וחצי עד שעתיים וחצי. אם אתה חושש מכאבים או אי נוחות, כדאי לדעת שהללו אינם מטרידים מדי. ניתן לצפות לכך כי יופיעו שטפי דם מקומיים שחולפים די מהר ואם יש כאב בימים שלאחר הניתוח, משכך כאבים שגרתי מספיק, בדרך כלל. הרופא בדרך כלל ימליץ לך על שימוש בלבוש אלסטי, מעין גופיה או חגורה אלסטית שמסייעת להחלמה. בתוך שבועיים עד חודש ימים תוכל לחזור לפעילות שגרתית.