יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח הקטנת חזה לגבר – איך הוא מתבצע, ולמי זה מתאים?

ניתוח הקטנת חזה לגבר – איך הוא מתבצע, ולמי זה מתאים?

ניתוח חזה לגבר

גבר בעל חזה שנתפש בעיניו כנשי עלול לסבול מפגיעה של ממש בדימוי העצמי. במקרים רבים התוצאה היא ויתור על פעילויות שונות המחייבות חשיפה של פלג הגוף העליון ואף הימנעות מיחסים אינטימיים. ניתוח הקטנת חזה לגבר עשוי לספק פתרון יעיל ובטוח, לטווח ארוך, ובעמוד זה מופיע מידע מפורט אודותיו. בפרט תמצאו תשובות לשאלות נפוצות כגון למי מתאים הניתוח, מה כוללות ההכנות לקראתו, איך הוא מתבצע ותוך כמה זמן ניתן לחזור לשגרה מלאה ומהנה יותר – תשובות שיעזרו לכם להבין האם גם לכם כדאי לעבור את ההליך הכירורגי המשוכלל (שמוכר גם בשם ניתוח גניקומסטיה).

למי מתאים ניתוח להקטנת חזה לגבר?

חשוב להבין שיש מגוון רחב של סיבות שמובילות לחזה נשי אצל גבר. מאידך, קיימות סיבות אשר לא יאפשרו ניתוח זה – מבינהן – חוסר איזון הורמונלי,

 צריכת תרופות מסויימות,סמים ועוד. חלק מהגורמים לא מאפשרים מעבר ניתוח הקטנת חזה, או ליתר דיוק עלולים להוביל להופעה מחודשת של "שדיים" גם אחרי הליך כירורגי מוצלח. במקרים אלה מנתח פלסטי בעל יושרה לא יציע את הניתוח.

המועמדים המתאימים לעבור ניתוח גניקומסטיה הם גברים שסובלים מהתופעה למשך תקופה ארוכה, מבלי שיהיה שינוי במידת החומרה שלה. פרמטרים נוספים שאותם בוחן ד"ר רם סילפן במהלך מפגש ייעוץ הם איכות העור וגמישותו, ומידת הקשיחות של החזה.

מרכיב חשוב הינה הבשלות הנפשית של המטופל ותיאום נכון של ציפיותיו. במקרה ואלו קיימים יפיק המטופל תועלת אמיתית מתוצאות ניתוח הקטנת חזה לגבר. 

מה כוללות ההכנות לקראת הקטנת חזה לגבר?

במידת הצורך עורך ד"ר סילפן גם יותר ממפגש אחד – גם כדי לוודא מוכנות אמיתית, גם כדי לוודא התאמה בהיבטים הפיזיים והבריאותיים וגם על-מנת לתכנן את ההליך הכירורגי האופטימלי במידה ומוחלט לבצע אותו. 

מרכיב נוסף בהכנות הוא מעבר בדיקות רפואיות שונות, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל. על-מנת למזער את הסיכון לסיבוכים בזמן הניתוח ייתכן שתתבקשו להפסיק לצרוך תוספי מזון מסוימים וכן ליטול תרופות, כמובן תוך שיתוף הרופא המטפל. בכדי לאפשר לגוף להתאושש ללא הפרעות אחרי הניתוח חשוב להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפניו, וכמו כן יש להימנע מהרגל זה גם במהלך תקופת ההחלמה שאחרי ניתוח הקטנת חזה לגבר.

עוד הכנה חיונית היא רכישת חגורת גב לתמיכה בחזה במהלך ההחלמה.

איך מתבצע הניתוח?

תכנון ניתוח הקטנת חזה לגבר מבוסס על אבחון מדויק של היקף הבעיה והסיבות לה. אצל חלק מהמטופלים אגב ניתן לבצע "רק" שאיבת שומן כדי להקנות לאזור את המראה הרצוי. בשאר המקרים הבחירה היא בין כריתת רקמות שד בלבד לבין הסרת רקמות אלה ובנוסף גם עודפי עור.

אצל מנותחים בעלי גניקוסמטיה קלה ישנה האופציה לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש. במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח המאפשר מעבר הליכים כירורגיים שכאלה, בתנאים נוחים במיוחד. כמות גדולה של רקמות שד ועודפי עור מחייבת הרדמה מלאה, ובדרך כלל גם חתכים ארוכים יותר.

משך הניתוח: בין שעה לשלוש שעות. בדרך כלל אין צורך באשפוז לאחר הקטנת חזה לגבר, אלא אם כן ישנן מחלות רקע או מצב רפואי ספציפי שעבורו נדרשת השגחה צמודה.

ההחלמה בעקבות הקטנת חזה לגברים

תופעות הלוואי העיקריות אחרי ניתוח הקטנת חזה לגבר הן נפיחות (שמתפוגגת בהדרגה במשך מספר שבועות), סימנים כחולים (שנעלמים מעצמם תוך זמן קצר), כאב מסוים (ניתן לעמעם אותו עם משככי כאבים) ואי נוחות. למנותחים מומלץ לפרגן לעצמם חופשה של 10-14 ימים שבמהלכה יוכלו לנוח ולהתאושש בלי לחץ – אם כי כן כדאי גם להתהלך בבית ואפילו לבצע פעולות קלות שלא דורשות מאמץ פיזי.

פעילות גופנית אינטנסיבית ניתן לבצע רק לאחר 6 שבועות, ועוד מגבלה שחשוב לקחת בחשבון היא שלא כדאי לחשוף את אזור החזה לשמש במשך כחצי שנה על-מנת לא להסתכן בהצטלקות בולטת מדי. בתקופה הראשונה לאחר הקטנת חזה לגבר יש להשתמש בחגורה אלסטית לתמיכה. סיבוכים נדירים שמן הראוי ליידע את המטופלים בהם גם אם הסיכוי להופעתם מזערי הם זיהום, א-סימטריה בחזה, פטמה מעוותת, ירידה בתחושה או נימול, שינויים בגוון העור באזור המנותח ודימומים.

חשוב לציין כי במהלך תקופה רגישה זו ד"ר סילפן עצמו זמין לכל שאלה, התייעצות או כל צורך אחר, גם מעבר למפגשי הביקורת שנקבעים מראש כדי לעקוב אחרי ההחלמה. תוצאות ההליך מתחילות להתבלט לעין כשהנפיחות יורדת, ובאות לידי ביטוי מלא כ-3 חודשים לאחר הניתוח. ציפיות ריאליות והביצוע המיומן של ד"ר סילפן מובילים לשיפור משמעותי במראה, בדימוי העצמי ובאיכות החיים.