יום רביעי
1st מאי 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוח אף (פלסטי) – באילו מקרים הוא מומלץ, ומהי התועלת הרפואית?

ניתוח אף (פלסטי) – באילו מקרים הוא מומלץ, ומהי התועלת הרפואית?

ניתוח אף פלסטי

ניתוח אף הוא אחד ההליכים המבוקשים ביותר במסגרת הרפואה הפלסטית. מאפיין ייחודי לניתוח זה הוא שיעור הגברים הגבוה יחסית שבוחרים לשפץ את האיבר שבמרכז הפנים, וגם טווח הגילאים הנרחב וההבדלים המשמעותיים בין אדם לאדם מחייבים ניסיון רב. במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית מתבצעים ניתוחי אף מזה שנים רבות ובהצלחות מרשימות מאוד. כאן בעמוד תוכלו למצוא מידע מקצועי מקיף שיעזור לכם להבין האם גם לכם כדאי להגיע למרכז ולשנות את מראה האף ואיתו את מראה הפנים כולן.

באילו מקרים מומלץ ניתוח אף?

ניתוח פלסטי באף מתאים לכל מי שמתבונן או מתבוננת במראה וחווה עוגמת נפש בגלל המראה של האיבר. חשוב להדגיש מיד: גם המנתח הפלסטי המיומן והמוכשר ביותר לא יכול לחולל כל שינוי מבוקש באף. ישנן מגבלות טבעיות כתוצאה ממבנה האיבר שמהווה חלק ממערכת הנשימה ובנוסף כדאי תמיד לשמור על הרמוניה עם שאר האלמנטים בפנים. בהתאם רופא בעל יושרה לא בהכרח ממליץ לכל מי שרוצה אף אחר לעבור ניתוח.

יחד עם זאת בהחלט ניתן להקטין אף גדול יתר על המידה, לעדן מראה אגרסיבי, להפחית סטייה ימינה או שמאלה של המחיצה, להצר נחיריים רחבים, ליישר גבנון ובאופן כללי להעניק לאף מראה מחמיא יותר. כשיש היתכנות אמיתית לשינוי של ממש, ד"ר מומחה ימליץ על הליך כירורגי.

מהו הגיל המתאים ביותר לניתוחי אף?

ניתוח אף פלסטי אפשר לבצע החל מסביבות גיל 16. הפרמטר הקובע הוא האם האף כבר סיים לגדול ולהתעצב, שכן אין טעם לעבור ניתוח כשהאיבר עוד צפוי להשתנות, תהליך שמן הסתם יפגע בתוצאות ההליך הכירורגי. ניתן כמובן לנתח את האף גם בגילאים מבוגרים יותר, אבל כדאי לקחת בחשבון שהחל מסביבות גיל 40 עור הפנים מאבד מגמישותו במידה ניכרת וקשה יותר ליצור את המראה המדויק הרצוי.

ניתוח אף פלסטי – רק עם ציפיות ריאליות

מעבר לבדיקה המדוקדקת והיסודית של המצב הפיזי של האף, על-מנת להבין עד כמה ניתן לשנות אותו ובפרט האם אפשר למלא את הרצון של המטופל או המטופלת, מוקדשת במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית תשומת לב רבה גם לפן הרגשי.

בימינו כבר ברור לחלוטין שאי אפשר להפריד את הפיזי והנפשי, שמשפיעים זה על זה. גם הרצון לעבור ניתוח פלסטי הוא תמיד תוצר של מצוקה רגשית, וכירורג פלסטי אחראי יוודא שהשינוי הפיזי אכן יוביל גם לשינוי הרגשי הרצוי. זהו דגש חשוב במיוחד בגילאים הצעירים, כשההשפעות החברתיות רבות עוצמה והדימוי העצמי עלול לעבור טלטלות. גם בגילאים מבוגרים יותר ציפיות ריאליות הן תנאי הכרחי למעבר כל ניתוח פלסטי ובפרט ניתוח אף שכאמור מוגבל מטבעו על-מנת לא לגרום נזק למערכת הנשימה. בהתאם יתבצעו במידת הצורך גם 2 מפגשי ייעוץ ואף יותר, עד שאפשר יהיה לדעת בוודאות שהניתוח אכן ישפר את חיי המטופל או המטופלת.

התועלת הרפואית של ניתוח האף

בניגוד לרוב הניתוחים הפלסטיים שבהם התועלת היא "רק" אסתטית, ניתוח שמתבצע באף עשוי לספק גם תועלת רפואית – נשימה חופשית יותר ולכן טובה יותר, וזאת בזכות הסרת חסימה עקב סטייה של מחיצת האף ימינה או שמאלה. זהו עוד מרכיב חשוב בתכנון ניתוח אף, לצד שיקולים בולטים אחרים: עובי העור (לגברים יש עור עבה יותר וחשוב להתייחס לכך), חוסר הסימטריה המובנה בפנים (על-מנת שלאחר תיקון האף הא-סימטריה הטבעית לא תהפוך לבולטת יתר על המידה), הרצון של המטופלים כמובן ועוד.

על-מנת ליצור תוכנית ניתוח בטוחה לחלוטין מצד אחד ומצד שני כזו שתוביל לשינוי מרבי, נדרש ניסיון עשיר בניתוחי אף – וזוהי סיבה טובה נוספת להגיע למרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית.

ליווי צמוד לאחר הניתוח – עד להחלמה מלאה

ניתוח אף הוא תהליך שלם: ממפגשי הייעוץ שמאפשרים תכנון אופטימלי, דרך ההיערכות שכוללת בדיקות שונות שמטרתן לוודא שהניתוח בטוח ושאין בעיה רפואית שעלולה לחבל בהליך, הניתוח עצמו וכלה בהחלמה ממנו.

גם בתקופת ההחלמה הצוות של המרכז עומד לרשות המטופלים ומסייע להם לעבור את פרק הזמן הזה באופן הקל ביותר. ד"ר רופא פלסטיקה ואסתטיקה מומחה לניתוח אף פלסטי זמין לכל שאלה, פנייה, התלבטות או חשש – ואף מעודד את המטופלים לשתף אותו בכל קושי, פיזי או רגשי, כשבכל מקרה תתבצע גם ביקורת מקיפה מספר ימים לאחר הניתוח. בדרך כלל אין צורך באשפוז ופרק הזמן המומלץ למנוחה הוא כ-10 ימים. את התוצאות אפשר להתחיל לראות כשהנפיחות מתפוגגת, כלומר כעבור כ-3 שבועות, ואילו המראה הסופי מתקבל לאחר מספר חודשים נוספים – מראה מחמיא שמותאם באופן מושלם לפנים הספציפיות.