יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוחים פלסטיים לגברים – דגשים עיקריים ואופציות נפוצות

ניתוחים פלסטיים לגברים – דגשים עיקריים ואופציות נפוצות

ניתוחים פלסטיים לגברים

ב-1 מכל 10 ניתוחים פלסטיים המטופל הוא גבר שרוצה לשנות מרכיב מסוים בחזות החיצונית שלו, במטרה לשנות גם את הדימוי העצמי. על-פי הערכות שונות, הביקוש בקרב גברים להליכים כירורגיים מהרפואה האסתטית רק ילך ויגדל בעתיד, בעיקר בזכות השתכללות הניתוחים, התוצאות היפות יותר והצטמצמות תופעות הלוואי והסיבוכים. בעמוד זה תמצאו סקירה מקיפה של האופציות הקיימות עבור גברים, ופירוט של הדגשים העיקריים לגבי ניתוחים פלסטיים לגברים.

הדגשים העיקריים של ניתוח פלסטי לגבר

פעם הייתה נהוגה חלוקה דיכוטומית: נשים הן "המין היפה" וגברים הם "המין החזק". היום כבר ברור לגמרי שנשים יכולות להיות חזקות, ולמעשה הן בעלות עוצמות רבות מאוד, ובמקביל גברים יכולים לטפח את החיצוניות שלהם.

בהתאם יותר ויותר גברים כבר לא נרתעים מטיפולי יופי למיניהם, כולל ניתוח פלסטי. יחד עם זאת ישנם גם מספר הבדלים מובהקים בין המינים בדרך להליך שמעניק הזדמנות לחיים טובים יותר.

ראשית, ניתן לומר שבדרך כלל גברים חוששים יותר מנשים מפני ניתוחים. ישנם כמובן גם יוצאים מן הכלל, אבל בלא מעט מקרים יוקדש חלק בלתי מבוטל ממפגש הייעוץ לשיחה פתוחה על הפחדים ולהפגתם. במידת הצורך עורך ד"ר רם סילפן גם יותר ממפגש אחד – עד שהוא משוכנע מעל לכל צל של ספק שהאדם מוכן לחלוטין, מכל הבחינות, לתהליך.

שנית, חלק גדול מהגברים מעדיף שלא להבליט את העובדה שהמראה שלהם שונה בעזרת הרפואה האסתטית. בהתאם תכנון ניתוח פלסטי לגבר לוקח זאת בחשבון, כך שבין המטרות גם מראה טבעי וגם צלקות נסתרות ככל האפשר. כמו כן מתנהל מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית באופן דיסקרטי לחלוטין.

דגש שלישי הוא המאפיינים הפיזיים והאנטומיים של הגברים, שמחייבים גם הם התייחסות מיוחדת במהלך תכנון ההליך הכירורגי. כך למשל עור הפנים העבה יותר מוביל לכך שניתוח אף לגבר יתבצע באופן שונה מניתוח אף לאישה. מומלץ בחום לכל גבר ששוקל לעבור ניתוח פלסטי להפקיד את המלאכה אך ורק בידיים מיומנות של כירורג בעל ניסיון ספציפי בניתוח גברים.

ניתוחים פלסטיים לגברים – האופציות הנפוצות ביותר

ד"ר רם סילפן מבצע מגוון רחב של ניתוחים פלסטיים לגברים. העיקריים שבהם הם:

גניקומסטיה

ניתוח הקטנת חזה לגברים כולל הסרת רקמות עור עודפות ובמידת הצורך גם שאיבה של שומן. הליך כירורגי זה מתבצע דרך חתך בשולי העטרה של הפטמה. אורך הצלקת הינו התאם להיקף הרקמות המיותרות. במרבית המקרים ניתן לבצע ניתוחי גניקומסטיה תחת הרדמה מקומית בלבד וכך לקצר את תקופת ההחלמה.

שאיבת שומן

שאיבת שומן נועדה לשפר את המראה של אזור ספציפי בגוף שהצטברו בו עודפי שומן עיקשים – כאלה שלא נעלמים גם אחרי דיאטה וכשאפילו פעילות ספורטיבית ייעודית לא פותרת את הבעיה. ישנן מספר שיטות מתקדמות מאוד לשאוב שומן – בעזרת גלי אולטרסאונד, באמצעות מכשירים שונים שמבוססים על טכנולוגיית הלייזר, ועוד אופציה חדשנית היא המסת שומן בקור. ד"ר סילפן אמון על התאמה אופטימלית של שיטת הפעולה למאפיינים הספציפיים של כל גבר, כך שהטיפול יהיה קל ככל האפשר. בין השאר ניתן לבצע שאיבת שומן בזרועות, בבטן, במותניים, בחזה ובגב.

עיצוב סנטר וקו לסת

לסנטר ולקו הלסת תפקיד מרכזי ביצירת מראה "גברי" בעל נוכחות ואמירה. במקרים של מיקרוגניה – מצב שבו הסנטר במנח אחורי נסוג כך שהמראה המתקבל עלול לשדר רפיון והססנות – ניתן לספק פתרון אפקטיבי ויפה באמצעות הנחת שתל בסנטר. ד"ר סילפן מבצע ניתוח זה בגישה הפנימית שמחייבת מיומנות גבוהה יותר ובהתאם מבטיחה שלא תהיה צלקת חיצונית בולטת.

ניתוחי אף

אחת האופציות היותר פופולריות של ניתוח פלסטי לגבר היא של האף. זהו גם הליך כירורגי שמתבצע לעיתים קרובות בגיל צעיר יחסית, ולכן אחד הדגשים במהלך מפגש/י הייעוץ הוא וידוא בשלות רגשית לכך. תכנון ניתוח אף אופטימלי נשען על ניסיון נרחב ועל קשב סבלני למטופל. במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית מתבצעים גם ניתוחי תיקון אף בהצלחה מרשימה. בחלק מהמקרים מושגת לא "רק" תועלת אסתטית אלא גם רפואית בזכות שיפור הנשימה.

הרמת עפעפיים

ניתוח פלסטי לגברים מבוגרים יחסית. בדומה לניתוח אף, גם הרמת העפעפיים מספקת תועלת תפקודית בדמות הגדלת שדה הראייה. ניתן להרים רק את העפעפיים העליונים או רק את אלה התחתונים, או גם וגם כמובן, ועוד אופציה היא לשלב בהליך הכירורגי גם הרמת גבות. במהלך הניתוח מוסרים עודפי עור ו/או שומן, ועוד כדאי לדעת שההחלמה בעקבותיו נמשכת 5-7 ימים.