יום שישי
29th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » ניתוחים בהרדמה מקומית – סוגי ניתוחים ויתרונות

ניתוחים בהרדמה מקומית – סוגי ניתוחים ויתרונות

ניתוחים בהרדמה מקומית

אופן ההרדמה הוא מידע רלוונטי במיוחד לקראת כל ניתוח פלסטי. ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין הליך כירורגי שמתבצע בהרדמה מקומית לבין כזה שמחייב הרדמה מלאה, ובעיקר יתרונות לאופציה הראשונה. ד"ר מומחה צבר ניסיון רב בביצוע ניתוחים בהרדמה מקומית, כך שאם הדבר מתאפשר רופא מומחה ימליץ על כך בחום לכל מטופל ומטופלת. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות נפוצות בנושא: מהם הניתוחים הפלסטיים שעבורם אין צורך בהרדמה מלאה, מהם היתרונות של ההרדמה המקומית, איך היא פועלת ועל מה חשוב במיוחד להקפיד במהלך ניתוח מסוג זה.

היתרונות של ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית

ניתוחים בהרדמה מקומית מתאפיינים ב-3 יתרונות עיקריים:

  1. סיכון מופחת – כל הליך כירורגי כרוך מטבעו בסיכון מסוים. חלק מהסיכונים נובעים מההרדמה המלאה, וביניהם: בחילות, הקאות, כאבי שרירים, טשטוש, סחרחורות ואפילו נזקים חמורים יותר, גם אם שכיחים פחות, כמו פגיעה בקנה הנשימה, הפרעות בקצב הלב, שיבוש התפקוד של מערכת השתן ועוד. כשההליך הכירורגי מתבצע בהרדמה מקומית, נחסכים כל הסיבוכים הנ"ל.
  2. חזרה קלה ומהירה יותר לשגרה – לגוף שלנו קל יותר להתאושש אחרי ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית, ולרוב גם תקופת ההחלמה מתקצרת, כך שהפגיעה בשגרה תהיה מצומצמת יותר. בנוסף, לא ידרש אשפוז למשך הלילה (אשר הינו אופייני למרבית הניתוחים המתבצעים בהרדמה כללית).
  3. תחושה טובה יותר – אנשים רבים, גם גברים וגם נשים, מתקשים לוותר על מרכיב השליטה בחייהם. בהתאם הרדמה מלאה מייצרת קושי רגשי ובעיקר מתח רב לקראת הניתוח. הרדמה מקומית משאירה מידה מסוימת של שליטה ובעיקר אפשרות לתקשר עם המנתח.

אילו ניתוחים פלסטיים ניתן לבצע בהרדמה מקומית?

ד"ר מומחה להרדמות מקומיות מבצע מספר רב של ניתוחים בהרדמה מקומית. ביניהם: שאיבת שומן, הרמת גבות, הרמת עפעפיים, הרמת והגדלת חזה, מיני מתיחת פנים, גניקומסטיה ועוד.

חשוב להדגיש שישנה כמובן חשיבות למאפיינים הספציפיים של כל ניתוח. כך למשל ישנם מקרים שבהם הרמת חזה מחייבת פעולה נרחבת יחסית (עקב צניחה משמעותית מאוד של השדיים) וכשזה המצב ייתכן צורך בהרדמה מלאה. גם לגבי הליכים כירורגיים אחרים רק לאחר מפגש הייעוץ יוכל ד"ר לדעת מהו סוג ההרדמה המומלץ. המפגש מאפשר לד"ר גם להתוודע למטופל או למטופלת, וכך להבין מהן ההעדפות שלהם לגבי סוגיית ההרדמה המקומית או המלאה.

איך מתבצעת הרדמה מקומית?

בטרם תחילת הניתוח, יוזרק חומר מאלחש לאזור המטופל. לאחריו , יוחל בניתוח. המטופלים יקבלו בנוסף תרופות שיגרמו להם להיות ישנוניים ורגועים במהלך הפעולה.

כיון שלא מתבצע הרדמה כללית (מלאה), בד"כ אין צורך בהכנות מיוחדות לקראת ההליך הכירורגי. עם זאת, על כל מטופל/ת מוטלת החובה לעדכן את דר' בנוגע לקיום אלרגיות או רגישויות לחומרי אלחוש או לכל חומר אחר (אנטיביוטיקה). 

על מה חשוב להקפיד כשמבצעים ניתוחים בהרדמה מקומית?

ד"ר מקפיד על קשב מלא למנותח או למנותחת, כך שבמידת הצורך הוא מעלה את רמת האלחוש של המקום שנמצא במוקד הניתוח – על-מנת למנוע כאבים מיותרים או חששות שלעתים מתעוררים תוך כדי ההליך הכירורגי. 

למרות שמדובר בהרדמה מקומית, על כל מטופל/ת להגיע עם מלווה שיחזירו לביתו.

בנוסף, חשוב לזכור שהרדמה מקומית מגבילה במידה מסוימת את הפעולות שהמנתח הפלסטי יכול לבצע – לכן חשובה ההערכה הטרם-ניתוחית, המתבצעת על ידי דר'. במידה והפעולה לא תתאפשר, דר' ימליץ על פתרון הרדמתי אחר.

ד"ר מצליח לחולל שינויים משמעותיים גם כשהניתוח הוא ללא הרדמה מלאה, ויעידו על כך הלקוחות הרבים המרוצים שעברו תחת ידיו במהלך הקריירה הארוכה שלו.