שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » מתיחת זרועות – כיצד מתבצע הניתוח, והאם יש תופעות לוואי?

מתיחת זרועות – כיצד מתבצע הניתוח, והאם יש תופעות לוואי?

מתיחת זרועות

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת זרועות?

מטרת ניתוח מתיחת זרועות היא להסיר את עודפי העור שיוצרים את המראה המידלדל והלא מחמיא. כל הליך כירורגי מותאם למאפיינים הספציפיים של המטופלת (או המטופל, כמובן) – אבל ככלל יתבצעו שני חתכים: חתך אחד הוא לאורך חלק הזרוע והחתך השני הוא בחלק הקדמי של בית השחי. אורך החתך הראשון נקבע בהתאם לכמות רקמות העור העודפות ולמיקומן. במרבית המקרים מדובר על בין חצי מאורך הזרוע לבין מלוא אורך הזרוע.

דרך החתכים הנ"ל מוסרות רקמות העור המיותרות. במידת הצורך תתבצע גם שאיבה של שומן. בסיום כל הפעולות הדרושות החתכים נתפרים – התפרים נמסים מעצמם כך שאין צורך לחזור למרפאה לצורך הסרתם. ההליך הכירורגי שמאפשר עיצוב זרועות בהתאם לרצון המטופלות נמשך כשעתיים ומצריך הרדמה כללית. 

הצטלקות בעקבות עיצוב זרועות בניתוח

עיצוב זרועות בניתוח מבוסס כאמור על 2 חתכים. כל חתך מתורגם בהמשך הדרך לצלקת, כשמטבע הדברים – עקב העובדה שהזרועות חשופות במשך חודשי האביב, הקיץ וגם הסתיו – קשה להסתיר את הצלקות. עוד כדאי לקחת בחשבון שמאפייני כל צלקת מושפעים מהאופן שבו הגוף, ובפרט העור באזור המנותח, מתמודדים עם החתך, ואין דרך לדעת זאת מראש בוודאות.

בדרך כלל ייעשה ניסיון לבצע את החתך בחלק הפנימי של הזרוע, שהוא פחות בולט לעין. במרבית המקרים אחרי ניתוחים פלסטיים הצלקות מיטשטשות עם הזמן והנוכחות שלהן הופכת לפחות ופחות מורגשת.

תופעות לוואי אחרות אחרי מתיחת זרועות

תופעת לוואי אפשרית אחרת אחרי עיצוב זרועות באמצעות ניתוח היא הצטברות של נוזלים מתחת לעור. עקב כך נוצרת נפיחות באזור, ותורגש אי נוחות. במקרים מסוימים עלול להתפתח זיהום. ניתן לטפל בהצטברות הנוזלים באמצעות ניקוז מיוחד וחבישה מתאימה.

סיבוכים אפשריים אחרים אבל נדירים הם נמק, ורגישות מוגברת באזור המנותח או לחילופין היעדר תחושה בו. כל תופעה חריגה מחייבת פנייה למרפאה לצורך בירור יסודי של המצב. 

למי לא מתאים הניתוח לעיצוב הזרועות?

בגלל הצורך לבצע חתך באזור בית השחי, ניתוח זה לא מתאים למי שעברה ניתוח כריתת שד והסרת בלוטות לימפה מבית השחי. אצל נשים אלה ההליך הכירורגי עלול להוביל להתנפחות של ממש בזרוע בגלל חוסר היכולת לבצע ניקוז יעיל בהיעדר בלוטות לימפה בבית השחי.

מתי אפשר לראות את התוצאות של הניתוח?

בשבועיים הראשונים אחרי ניתוח עיצוב זרועות האזור עדיין נפוח ועקב הנפיחות אי אפשר כמובן לראות שינויים. פרק זמן מיועד להחלמה (אם כי יש מנותחות שחוזרות לעבודה כבר לאחר 4-5 ימים). דגש חשוב נוסף הוא הימנעות ממאמץ גופני במשך כחודש ובפרט אסור להפעיל לחץ על הזרועות.

לאחר שלב זה כבר אפשר להבחין במראה המתגבש של הזרועות. השינוי מושלם תוך עד 6 חודשים והוא נשמר לטווח ארוך מאוד ובעצם לכל החיים (כל עוד מקפידים על אורח חיים בריא ובפרט על משקל יציב).