שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » מתיחת בטן היקפית – באילו מקרים היא מתאימה, וכיצד מתבצע הניתוח?

מתיחת בטן היקפית – באילו מקרים היא מתאימה, וכיצד מתבצע הניתוח?

מתיחת בטן היקפית

מתיחת בטן היקפית היא הליך כירורגי נרחב שמאפשר לאיש מקצוע מנוסה לשנות גם את מראה הבטן וגם את כל החלק המרכזי של הגוף: צידי האגן, הירכיים הצידיות, אזור הערווה והישבן. בהתאם התוצאה היא שיפור משמעותי בדימוי העצמי ובביטחון העצמי. המידע שבעמוד זה יעזור לכם להבין האם גם אתם מועמדים מתאימים לניתוח, מהן הפעולות שמתבצעות במהלכו, איך להתכונן לקראתו ומה מאפיין את ההחלמה בעקבותיו. למידע נוסף ומענה מקצועי סבלני לשאלות ספציפיות מוזמנים ליצור קשר עם מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית.

באילו מקרים מתאימה מתיחת בטן היקפית?

ניתוח מתיחת בטן היקפית מתאים כאמור למקרים שבהם ישנו רצון לבצע שינוי מקיף. ההליך כולל הסרת עודפי עור, שאיבות שומן להשלמת העיצוב מחדש של הבטן, הירכיים, הישבן והגב התחתון, ובמידת הצורך גם הסטה של הטבור למקום מתאים יותר. במקרים רבים מתבצעת המתיחה ההיקפית אחרי דיאטה משמעותית או ניתוח בריאטרי שהובילו לירידה של ממש במשקל אבל הותירו רקמות עור מיותרות רבות. גם נשים לאחר השלמת הקמת המשפחה עשויות לשדרג במידה ניכרת את המראה החיצוני.

כדי לוודא התאמה מלאה לניתוח מתקיים מפגש ייעוץ עם ד"ר סילפן. במהלך המפגש בוחן ד"ר סילפן את המצב הקיים, ובמקביל המטופלים משתפים אותו ברצונות שלהם, בחלומות – וגם בחששות.

בין התנאים ההכרחיים לביצוע ההליך הכירורגי: BMI (יחס משקל-גובה) בטווח הנורמה או מעט מעליו, משקל גוף יציב במשך מספר חודשים, איכות עור טובה והבנה מלאה של כל ההשלכות של מעבר ניתוח. כשישנן מחלות רקע נדרש גם אישור מהרופא המטפל לגבי הכשירות לעבור הליך כירורגי. 

למפגש הייעוץ יש חשיבות עצומה, גם מבחינת התכנון האופטימלי של הניתוח וגם על-מנת להבטיח ציפיות ריאליות ומוכנות רגשית – לתהליך ולשינוי. בהתאם אם יש צורך בכך, ד"ר סילפן נפגש עם המטופל או המטופלת גם יותר מפעם אחת. 

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן היקפי?

מתיחת בטן היקפית מתבצעת ברוב המקרים תחת הרדמה מלאה, ונמשכת בין שעתיים לשלוש – בהתאם להיקף הפעולות הדרושות כדי לעבור מהמראה הקיים למראה המבוקש.

הבסיס של הניתוח הוא הסרת עודפי עור מאזור הבטן התחתונה, מצידי הירכיים, מהישבן ומהגב התחתון. המרכיב העיקרי השני הוא שאיבות שומן ממוקדות מהמקומות שבהם הוא עדיין קיים גם אחרי הדיאטה או הניתוח הבריאטרי. בנוסף ייתכנו פעולות כמו הפרדה של שרירים בבטן, הרמת ישבן והזזה של הטבור למיקום חדש.

החתך שדרכו מבוצע ההליך הכירורגי הינו חתך היקפי, הן בחלק הקדמי של הגוף והן בחלק האחורי. הצלקת שמותיר הניתוח ממוקמת מתחת לקו התחתונים, כך שהיא סמויה מן העין גם כשלובשים בגד ים.

הכנה לקראת ניתוח מתיחת הבטן

המרכיב העיקרי בהיערכות לקראת ניתוח בטן היקפי הוא מפגש/י הייעוץ, שכאמור מבטיחים תכנון מדויק ומוכנות נפשית מיטבית. מעבר לכך מתבצעות בדיקות דם כלליות ובדיקות נוספות בהתאם למצב הרפואי הספציפי של המטופל או המטופלת.

לקראת הניתוח יש להפסיק להשתמש בתרופות נוגדות קרישה (למשל קומדין או אספירין) ובתוספי תזונה עם אפקט זה (גינקו בילובה, אומגה 3 ועוד). הפסקת השימוש תיעשה בהתאם להנחיות הרופא המטפל, כשבועיים-שלושה לפני מתיחת הבטן. התוויה נוספת היא הפסקת העישון כ-3 שבועות לפני הניתוח ולמשך 3 שבועות נוספים לאחריו. הסיבה לכך היא שהכימיקלים המזיקים שבסיגריות מקשים על הגוף להחלים בקצב משביע רצון ועלולים להוביל להצטלקות בולטת יתר על המידה.

החלמה לאחר מתיחת בטן היקפית

אחרי ניתוח מתיחה היקפי בבטן ישנה תקופת החלמה של כשבועיים. תופעות לוואי נפוצות הן כאב מסוים (שאותו ניתן להפחית לרמה נסבלת ואפילו בלתי מורגשת בעזרת משככי כאבים), נפיחות באזור מרכז הגוף, שינויים בתחושה ושטפי דם.

בדרך כלל מושארים בגוף נקזים, למשך מספר ימים, על-מנת לסייע בהפחתת הנפיחות, וכן ייעשה שימוש בתחבושות לחץ למשך מספר שבועות – כדי לתמוך בתוצאות ההליך ולסייע בהשגת המראה הנחשק.

במהלך תקופה זו מתבצעות ביקורות, ובכל מקרה ד"ר סילפן מקפיד על זמינות מלאה לכל שאלה, התלבטות או חשש. המטופלים מקבלים גם רשימת הנחיות מפורטת כדי ליצור תנאים מתאימים להחלמה מהירה ככל האפשר. את ההשפעות המשמעותיות של הניתוח ניתן לראות כשהנפיחות מתפוגגת – והשינוי מושלם כעבור כ-3 חודשים.