יום שישי
29th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » מרפסות בבנייה מתקדמת – על תשתיות ולוחות MGO

מרפסות בבנייה מתקדמת – על תשתיות ולוחות MGO

מרפסת בבנייה מתקדמת

מרפסת משדרגת במידה משמעותית כל בית – לוחות MGO משדרגים במידה משמעותית את הבנייה.

מהו לוח MGO?

לוחות MGO עשויים ממגנזיום אוקסיד (MgO), מגנזיום כלוריד (MgCl2), פרליט וסיבי צלולוז, מחוזקים ברשת של סיבי זכוכית ומיוצרים בתהליך תעשייתי מתקדם שהופך אותם לחזקים מאוד ובה בעת קלי משקל. לוחות ה-MGO עמידים להפליא ומהווים בסיס איתן לבנייה מתקדמת ובפרט להקמת מרפסות.

למה גם לכם כדאי לעבור לבניית מרפסות באמצעות לוחות MGO?

עוד ועוד חברות בנייה וקבלנים זונחים את הבטון לטובת שיטות מתקדמות להקמת מרפסות – שיטות שמבוססות על מוצרים חדשניים כמו לוחות MGO.

לבחירה שבעתיד הקרוב תהפוך קרוב לוודאי לסטנדרט ארבע סיבות עיקריות: חיסכון בזמן, פחות בלגן, תוצאות מרשימות יותר והעובדה שמרפסות פלדה מתאימות למגוון רחב מאוד של בניינים, כולל כאלה שעקב מגבלות הנדסיות בניית מרפסות בטון אינה אפשרית.

  • חיסכון בזמן: עיקר העבודה מתבצע במפעל שם מיוצרים הלוחות, ואילו בשטח עצמו נדרשת כמות עבודה מועטה יותר. כך למשל באתר בנייה סביב בניין שכבר מאוכלס בדיירים הוספת מרפסות שמבוססות על לוחות צמנט מגנזיום – שמגיעים לאתר כשהם כבר מגולוונים, צבועים ומוכנים לגמרי להתקנה – תימשך כ-4 חודשים בלבד. לעומת זאת, אצל מי שבוחר בשיטה הישנה של יציקות בטון פרק הזמן עד שהמרפסת מוכנה הוא כמעט שנה!
  • פחות בלגן: כשאין צורך לבצע יציקות בטון, שמטבען מתאפיינות בלכלוך וכמות גדולה של עבודה, הבנייה של המרפסות הופכת ל"סטרילית" ומדויקת. כמו כן הלוחות לא מצריכים קידוחים מקדימים, נוחים לחיתוך ולניסור ומהווים תשתית אופטימלית להדבקת חיפויים מכל הסוגים – לא בכדי ניתן לראות מגמה מובהקת של מעבר לשימוש בשיטות בנייה מתקדמות וניצול טכנולוגיות משוכללות כמו זו שבה מיוצרים לוחות ה-MGO.
  • תוצאות מרשימות: בזכות העובדה שלוחות המגנזיום קלי משקל, אין צורך בקונסטרוקציות מורכבות כדי לעגן את המרפסת לבניין. התוצאה: מרפסות תלויות אסתטיות מאוד בלי פגיעה בנוף.
  • התאמה לבניינים מכל הסוגים: ישנם לא מעט בניינים שבהם אין אפשרות הנדסית לבנות מרפסות בטון. הסיבה לכך היא שבטון יוצר עומס עצום על השלד הקיים, ועל כן בחלק מהמקרים נדרשת הוספת עמודים שיחזיקו את המרפסות. במקומות שבהם עמודים שכאלה מצמצמים את מקומות החנייה הפנויים, חוסמים שטחי מסחר או מפריעים בדרך אחרת לשימושים הקיימים הפתרון ההנדסי היחיד הוא מרפסות מבוססות לוחות פלדה חדשניים.

עמידות גבוהה במיוחד

לוחות MGO מתאפיינים בחוסן רב ובעמידות גבוהה במיוחד. הן בשלב הייצור והן באתר הבנייה עצמו מבוצעות בדיקות איכות קפדניות באמצעים טכנולוגיים שונים ובהם צילומי רנטגן. עוד כדאי לדעת שלוחות אלה עומדים בתקנים המחמירים ביותר של עמידות לאש, כך שהם מספקים מקסימום שקט נפשי בנוסף לעובדה שהלוחות אינם דליקים הם גם לא מתעוותים או מתנפחים עקב רטיבות ואין סכנה שייווצר בהם ריקבון או עובש.

לוחות ידידותיים לקבלן, לדיירים – וגם לסביבה

סיבה טובה נוספת לעבור לבניית מרפסות על בסיס לוחות MGO, מעבר לשלל היתרונות שלהם הן לקבלן והן למי שבסופו של דבר ישתמש במרפסת, היא הידידותיות לסביבה. אנחנו חיים בעולם שכבר מודע היטב לצורך החיוני לשנות הרגלים ובפרט לקחת בחשבון גם את המרכיב האקולוגי בכל בחירה – כדי שגם הילדים שלנו, והילדים שלהם, יוכלו לחיות בכדור הארץ ברווחה ובנחת.

לצורך ייצור לוחות MGO של STRONG FLOOR, המותג המוביל שבו בחרנו בזכות האיכויות הרבות שלו, נדרשת כמות אנרגיה נמוכה בעשרות אחוזים ביחס לייצור לוחות מסוגים אחרים, וזאת מהסיבה הפשוטה שלא נדרשים חום או לחץ. כמו כן פליטת המזהמים במהלך ייצור לוחות צמנט מגנזיום נמוכה בכ-90% ביחס לפליטת המזהמים במסגרת ייצור צמנט פורטלנד, חומר הגלם העיקרי של הבנייה המסורתית. באופן כללי MGO מתאפיין בטביעת רגל פחמנית נמוכה במיוחד (טביעת רגל פחמנית, CO2 Footprint, היא המונח המקובל לאומדן פליטת גזי החממה של בני אדם, חברות, מוצרים וכו') – כך שמדובר בבנייה שהיא לא "רק" מתקדמת אלא גם ירוקה. 

איך עובדים עם הלוחות של STRONG FLOOR?

העבודה עם לוחות MGO של STRONG FLOOR מחייבת מקצועיות – ומספקת תמורה עצומה. בכל מקרה ההשקעה במעבר משיטות הבנייה הישנות לשיטות בנייה מתקדמות משתלמת מאוד, וכדאי להקדים לעשות זאת כדי להקדים את המתחרים.

תשתית ללוחות MGO

תשתית ללוחות MGO מתוכננת ע"י מהנדס או קונסטרוקטור. בחלק מהמקרים נדרשת קונסטרוקציה שתי וערב ובמקרים אחרים קונסטרוקציה צד אחד. רוחב הפרופיל יהיה 5 ס"מ או יותר, כדי שניתן יהיה להכניס את הברגים בנוחות. יש לקחת בחשבון רווח של 5 מ"מ בין לוח ללוח.

הנחת לוח MGO

הדגשים העיקריים הם שמירה על מישק של 5 מ"מ בין הלוחות ומישק של 10 מ"מ בין לוחות לבין קירות היקפיים, הנחת הלוחות בדירוג והתקנת קומפרי בנד על-מנת למנוע ויברציות בין הלוחות לבין התשתית.

קיבוע הלוחות

כדאי להעדיף תשתית מגולוונת. אם היא עד 5 מ"מ, תבוצע הברגה ישירה. כשעובי הדופן של התשתית הוא יותר מ-5 מ"מ ההנחיה היא לייצר קדח מקדים או לחילופין להיעזר בקונסטרוקציה משנית. נדרש מרחק של 15 מ"מ בין בורג לבין קצה הלוח הוא 15 מ"מ, 50 מ"מ בין ברגים לבין פינות הלוח וכ-20-30 ס"מ בין בורג אחד לשני. המלצה חשובה נוספת היא לבחור ברגים איכותיים.

גמר

על לוחות MGO ניתן להוסיף גימורים שונים בהתאם להעדפות הלקוחות. בכל מקרה יש למלא את המישקים במסטיק פוליאוריטני, בדבק צמנטי גמיש או בסרט בוטילי. עבור מרפסת מחופה בפרקט כדאי להוסיף שכבת פריימר 472 של שחל כדי לאטום את המשטח. מתחת לפרקט יש להניח פלציב.

אנחנו כאן עבורכם

חברת STB צברה ניסיון רב בהתאמה מושלמת של לוחות MGO לכל פרויקט הקמת מרפסות ויצרה שיתופי פעולה פוריים עם חברות בנייה שמתמחות בתחום. בעיקר אנחנו גאים בפרויקט שיפוץ והרחבת 300 מרפסות במלון מנדרין בתל אביב – נשמח לעזור גם לכם לנצל באופן מיטבי את כל היתרונות של הלוחות של STRONG FLOOR.