יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » 7 מיתוסים על טיפוח שיער שהגיע הזמן לשבור

7 מיתוסים על טיפוח שיער שהגיע הזמן לשבור

החלקת שיער

מיתוסים לגבי טיפוח השיער: שיער הוא מרכיב משמעותי במראה החיצוני של רבים ורבות מאיתנו. בנוסף השערות משתנות במידה ניכרת לאורך השנים – גם בגלל שינויים פיזיולוגיים וגם לנוכח התמורות שחלות בהעדפות האסתטיות שלנו – וכמו כן הן זקוקות לטיפוח מתמיד כדי שייראו מרשימות ויהיו בריאות. בהתאם אין פלא כי סביב השיער וטיפוחו צמחו לאורך השנים אינספור מיתוסים, חלקם נכונים וחלקם לא. לפניכם מספר מיתוסים בולטים לגבי טיפוח שיער:

באמת כדאי לשטוף את השיער לעתים קרובות?

לא.

שטיפת השיער לעתים קרובות מדי יוצרת אפקט הפוך ומייבשת אותו – דבר שעלול לפגום בו (אגב, גם שטיפת העור לעתים קרובות מדי גורמת להתייבשותו ועל כן אינה מומלצת). גם בקיץ הישראלי, כשהשיער והקרקפת מיוזעים ומתלכלכים בקצב מהיר, רצוי לא להרבות יתר על המידה בשטיפת השערות ובכל מקרה אין סיבה אמיתית לחפיפת השיער מדי יום.

באמת כדאי לחפוף עם מים חמים מאוד?

לא.

דוגמה נוספת למיתוס שאינו נכון היא המחשבה שחפיפה של שיער עם מים חמים מאוד מועילה לו. למעשה ההפך הוא הנכון, ומוטב לחפוף במים פושרים – ובמידת האפשר אפילו מים קרירים. מים בטמפרטורה נמוכה סוגרים את הנקבוביות בקרקפת ובכך מסייעים לאצירת הלחות בשיער. בהקשר זה חשוב להזכיר שלחות היא מרכיב חיוני הן במראה קורן והן בבריאות השערות.

האם תספורת מעת לעת מסייעת לשמירה על בריאות השיער?

לא.

אמנם הסבתות שלנו תמיד טענו שגזירת השיער הופכת את השערות שנשארו לבריאות יותר – אולם לקיטום הקצוות אין שום השפעה על השיער שנשאר. אם רוצים להבטיח שיער בריא וחיוני יש לדאוג לטיפוח שוטף שלו, רצוי על סמך המלצות של מעצב שיער מנוסה ובעל יושרה, וכן לבצע טיפולים משקמים תקופתיים. את התספורת יש לשמור למקרים שבהם אנחנו רוצים לעשות זאת מטעמים אסתטיים.

האם ישנו קשר בין תזונה לבין מראה השיער?

כן.

תזונה שחסרים בה ויטמינים ומינרלים עלולה להוביל לקצוות שבורים או מפוצלים, לנשירת שיער מוגברת ולדלילות באזורים מסוימים. בפרט חשוב לוודא שהתפריט השבועי שלכם כולל מספיק ברזל (שנמצא בשפע למשל בקטניות, בפירות יבשים ובעלים ירוקים), אבץ (שאותו ניתן לקבל בין השאר מחומוס, ברוקולי, גרעיני חמנייה וגזר), ויטמין B6 (שנמצא בשפע בנבטים, חומוס, אגוזים, בננות, אורז, תפוחי אדמה, עגבניות ועוד) וחומצה פולית (שאותה ניתן למצוא לדוגמה בעלים ירוקים, ברוקולי, פירות הדר, עדשים, אפונה, אבוקדו, כרוב ניצנים, זרעים ואגוזים, כרובית, סלרי, גזר וסלק).

מרכיב חשוב נוסף בתזונה הוא חלבונים, בין אם מן החי ובין אם מן הצומח (כלומר שילוב של קטניות ודגנים), וגם שתיית 8-10 כוסות מים ביום תורמת רבות לבריאות השיער ולברק שהוא מקרין.

האם פעילות גופנית תורמת לבריאות השערות?

כן.

פעילות ספורטיבית בתדירות נאותה ממריצה את זרימם הדם בכל הגוף ובפרט בקרקפת, כך שזקיקי השערות זוכים לחומרי הזנה חשובים ויכולים להתחדש באופן מיטבי.

האם הברשות רבות הופכות את השיער ליפה יותר?

לא.

למעשה, הברשות רבות מדי וכן כאלה שמתבצעות תוך הפעלת כוח רב עלולות להפעיל לחץ ניכר על זקיקי השערות ולגרום לנשירה. עדיף להשתמש במסרק בעל שיניים רחבות, ואם בכל זאת נעשה שימוש במברשת רצוי שהיא תהיה איכותית במיוחד, וכאמור אין טעם להבריש שיער שכבר הגיע למראה הרצוי.

האם לא ניתן לבצע החלקה לשיער פגום או צבוע?

לא נכון.

ישנן טכניקות מיוחדות שמאפשרות להחליק ביעילות שיער עם גוונים, שיער צבוע ואפילו שיער שרוף או שיער פגום. למעשה טיפולים אלה כגון טיפולי קרטין לא רק מובילים לשיער חלק אלא גם משקמים אותו, כך שהרווח כפול ומכופל.