שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » מיני מתיחת בטן בהרדמה מקומית – למי זה מתאים?

מיני מתיחת בטן בהרדמה מקומית – למי זה מתאים?

ניתוח מתיחת בטן

מיני מתיחת בטן היא ניתוח שמצליח לחולל שינוי משמעותי לטובה גם כשהיקף הפעולות המתבצעות במסגרתו מצומצם יחסית. בזכות העובדה שמדובר במיני מתיחה, ניתן לעבור את ההליך הכירורגי תחת הרדמה מקומית ולחזור הביתה מיד לאחר הניתוח. השילוב בין התוצאות המרשימות לבין הפגיעה המינימלית בשגרת החיים מבטיח שביעות רצון גבוהה במיוחד – ובפרט כשהוא מופקד בידיים המנוסות והמיומנות של ד"ר.

למי מתאים ניתוח מיני מתיחת בטן?

ניתוח מיני מתיחת בטן מיועד לנשים ולגברים עם עודפי שומן ועור אשר מרוכזים בחלק התחתון של הבטן. פרמטר נוסף בבדיקת ההתאמה הוא היקף העודפים – אם לא מדובר בכמות גדולה מדי של רקמות עור מיותרות, והמשקל של המטופל או המטופל הוא כ-10-15% מעל למשקל המומלץ, ישנו סיכוי גבוה שמיני מתיחה תאפשר ליצור את המראה המבוקש והמחמיא.

בפרט כדאי לשקול הליך כירורגי זה כהשלמה לדיאטה מוצלחת שהובילה להשלת קילוגרמים רבים אבל הותירה עודפי עור. גם לאחר הריונות ולידות נוצר בלא מעט מקרים צורך בניתוח לשיפור מראה הבטן. בהתאם לאבחון המקצועי של ד"ר ניתן יהיה להחליט האם עדיפה מיני מתיחה או שנדרשת מתיחת בטן מלאה.

בהקשר זה כדאי לדעת שבמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית שאותו הקים ד"ר נערכים במידת הצורך שניים ואפילו שלושה מפגשי ייעוץ. במפגשים אלה מוצגת בפני המטופלים תמונת מצב מלאה ומדויקת לגבי האפשרויות העומדות בפניהם, הסיכויים וגם הסיכונים. בנוסף ישנה הקפדה על מענה סבלני ומפורט לכל שאלה – כדי שבסופו של תהליך תתקבל ההחלטה הטובה ביותר עבור כל אחד ואחת.

כיצד מתנהל ניתוח מיני מתיחה?

ניתוח מיני מתיחת בטן מתבצע כאמור תחת הרדמה מקומית – יתרון משמעותי באופן כללי בזכות רמת הסיכון הנמוכה, ובפרט בתקופת הקורונה (הודות להיעדר הצורך להחדיר מכשור רלוונטי לקנה הנשימה).

החתך הנדרש לצורך הסרת רקמות העור העודפות ושאיבת השומן קצר יחסית. בנוסף החתך ממוקם בבטן התחתונה בלבד (אין חתך בטבור), ולכן קל להסתיר אותו מתחת לבגדים. דרך אותו חתך מתבצעת הפרדה של העור ושל השומן מהשרירים באזור עד לקו הטבור. במידת הצורך ניתן להדק את אותם שרירים, בנוסף להסרת העור העודף ולשאיבת השומן.

לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות ותפירת החתך מועברים המנותחים להתאוששות. מאחר שמיני מתיחה לא מצריכה הרדמה מלאה, ההתאוששות קצרה יחסית ובמרבית המקרים משוחררים המנותחים לביתם כבר ביום הניתוח (כמובן לאחר בדיקה יסודית וקפדנית).

חשוב להדגיש כי במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח פרטי, מצויד בכל המכשור החיוני לצורך ביצוע ניתוחים פלסטיים. חדר הניתוח הפרטי מאפשר לצוות להקדיש לכל מנותח ומנותחת את מלוא תשומת הלב הנדרשת לאחר השלמת ההליך הכירורגי, ולהיות זמינים עבורם במלוא מאת האחוזים.

הכנות לקראת מיני מתיחה בבטן

הבסיס להיערכות אופטימלית הוא מפגשי הייעוץ עם ד"ר – מפגשים שבהם מושם דגש רב על ההיבטים הפיזיים, המנטליים והרגשיים. במהלך הייעוץ דר' יבצע בדיקה פיזית של הבטן לצורך שלילת בעיות כלשהן (לדג. בקע טבורי), כמו גם מידת התאמתך לניתוח.

מעבר לכך יש לעבור בדיקות רפואיות בסיסיות, על-מנת לוודא כשירות לעבור ניתוח. החל משבועיים-שלושה לפני המתיחה, המטופלים מתבקשים להפסיק להשתמש בתרופות ובתוספים שמדללים את הדם (בכפוף להתייעצות עם רופא). כמו כן נדרשת הפסקת עישון – על-מנת לאפשר לגוף להחלים ללא ההפרעות שמייצרים הכימיקלים שבסיגריות.

החלמה בעקבות מיני מתיחת בטן

משך ההחלמה הצפוי בעקבות ניתוח מיני מתיחה הוא כ-10 ימים. תופעות לוואי אפשריות הן נפיחות באזור שנותח, כאב קל (שמטופל באמצעות משככי כאבים), שטפי דם נקודתיים ותחושת מתח מסוימת בחלק התחתון של הבטן. התופעות נעלמות מעצמן תוך מספר ימים. על-מנת להבטיח החלמה מיטבית המנותחים מתבקשים לנוח מצד אחד, אבל מצד שני להתחיל ללכת כבר למחרת הניתוח. דגש נוסף הוא הימנעות מפעילות גופנית מאומצת במשך כ-3-4 שבועות, בהתאם להנחיות המדויקות של ד"ר.

הצלקת בעקבות ניתוח מיני מתיחה כאמור קצרה למדי וממוקמת באזור שממילא לא נחשף רוב הזמן לעין. במרבית המקרים עם הזמן היא הופכת לבהירה יותר ומיטשטשת, כשבאופן טבעי גם המיומנות של הכירורג הפלסטי משפיעה על האסתטיות מבחינה זו.

תוצאות הניתוח

מיני מתיחת בטן היא ניתוח שלא כולל פעולות רחבות היקף – אבל גם כך עשוי לחולל שינוי משמעותי מאוד לטובה במראה האזור המרכזי בגוף, ואיתו גם בדימוי העצמי של המטופל או המטופלת.

ד"ר הוא מנתח פלסטי עתיר ניסיון שכבר סייע ללמעלה מ-10,000 בני אדם לשפר את חייהם. מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית בהובלתו הוא מרפאת בוטיק שמתאפיינת באווירה נעימה, דיסקרטיות מוחלטת ומעל לכל, מקצועיות יוצאת דופן. במקום פועל כאמור חדר ניתוח פרטי, כך שכל מיני מתיחה מתבצעת בתנאים אופטימליים. ד"ר מקפיד על ליווי צמוד של כל המטופלים גם לאחר השלמת הניתוח עצמו, על-מנת לוודא שההחלמה מתקדמת באופן משביע רצון ובכדי לבחון את תוצאות ההליך. שביעות הרצון הגבוהה של מי שכבר עברו מיני מתיחת בטן היא ההוכחה הטובה ביותר לכדאיות הניתוח.