שבת
7th ספטמבר 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » מחלה מודרנית שעלולה לפגוע ברבים: סוכרת

מחלה מודרנית שעלולה לפגוע ברבים: סוכרת

כולנו מודעים היטב לעובדה שהבריאות היא חלק חשוב מאוד מחיינו. עם זאת, כולנו גם יודעים שלא תמיד הדברים תלויים בנו. יש מחלות שכן נוכל לשלוט על השאלה האם הן עלולות להתפתח אצלנו או לא, אך זה לא מדויק לגבי כל מחלה. אחת מהמחלות השכיחות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים היא מחלת הסוכרת. מה זו באמת סוכרת, איזה סוגים של מחלה זו קיימים והאם יש לנו אפשרות להימנע מהתפרצות המחלה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

הגורמים העיקריים למחלה

כשמדברים על סוכרת מדברים למעשה על מחלה כרונית הגורמת לרמות גבוהות של סוכר בדם. ככל שהמועדות למחלה הזאת הולכת וגדלה, יותר אנשים מבינים שיש שני סוגים של סוכרת: סוג 1 וסוג 2. אומנם בשני סוגי הסוכרת התוצאה היא רמות גבוהות של סוכר בדם, אך קיימים לא מעט הבדלים בין שני סוגי המחלה. ההבדלים נוגעים לנושאים שונים כמו: הגורמים למחלה, התסמינים ואפילו אפשרויות הטיפול השונות. כשמדברים על הגורמים למחלה, חשוב להבין שבמקרה של סוכרת סוג 1 המחלה היא למעשה אוטואימונית. מערכת החיסון שלנו תוקפת את התאים שאחראים על ייצור האינסולין בגופנו. לעומת זאת, במקרה של סוכרת סוג 2 לא כך הדברים. סוכרת זו מתפתחת למעשה כשהגוף הופך להיות עמיד בפני האינסולין. יש לא מעט גורמים שעלולים להוביל לסוכרת מסוג 2, כמו למשל: הגיל, השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית. כפי שניתן לראות: מדובר על גורמים שכמעט כולם תלויים בנו.

מה באמת מרגיש מי שיש לו סוכרת?

זה לא משנה אם אתם רק חוששים שתהיה לכם סוכרת או שאתם כבר יודעים שאתם חולים. מה שבטוח זה שחשוב מאוד להיות מודעים, בין היתר, לתסמינים. יש לא מעט אנשים שכאשר הם מרגישים חולים, הם יעשו הכול כדי לא ללכת לרופא. עם זאת, חשוב להבין שברוב המחלות, כמו שקורה בסוכרת, הגילוי המוקדם יכול להציל חיים. במקרה של סוכרת סוג 1 התסמינים הם בדרך כלל צמא מוגבר. מדובר על תסמינים שמגיעים לרוב בבת אחת ובלי שום הכנה מוקדמת. מעבר צמא המוגבר, אדם שיש לו סוכרת סוג 1 עלול גם להרגיש עייפות בלתי מוסברת ואפילו ירידה במשקל. לא אחת קורה שהראייה עלולה להיות מטושטשת ולכן ברור מדוע כל נוראות האזהרה האלה צריכות לשלוח את כולנו לעשות בדיקות. במקרה של סוכרת התסמינים יכולים להיות שונים. התסמינים לרוב יהיו יותר קלים והם גם יתפתחו לאט לאורך הזמן, מה שמוביל לכך שאנשים פחות שמים לב אליהם. בין יתר התסמינים של סוכרת סוג 2 ניתן לדבר על: עייפות, צמא מוגבר ועוד.

האם שינוי באורח החיים יכול לעזור?

באופן כללי התשובה היא בפירוש כן. עם זאת, חשוב להבין שגם כאן יש הבדל בין סוכרת סוג 1 ובין סוכרת סוג 2. אם מדובר על עניין גנטי, כפי שהרבה פעמים קורה בסוג 1, לא תמיד שינוי באורח החיים יכול לעזור. לעומת זאת, אם מדובר על הסוג השני של סוכרת, בהחלט יכול להיות ששינויים בסגנון החיים יכולים להיות משמעותיים. למשל, אם מדובר על אדם שלא עושה פעילות גופנית בכלל, לא מקפיד על דיאטה מאוזנת ומעשן, כמובן ששינוי בהרגלים הללו יכול להיות משמעותי. מה שבטוח זה שתמיד כדאי לבחור רופא מטפל שיוכל ללוות את התהליך. יש היום רופאים רבים שההתמחות שלהם היא בתחום הסוכרת. לכן, אם גם אתם חולים, כדאי שתבחרו רופא שיוכל לעזור לכם וללוות אתכם לכל אורך הטיפול.